BoktFotoBokaal 2025: Wie wint en komt er in Hall of Fame?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:25

Eik schreef:
Quir schreef:
Bedankt voor alle stemmen! <3

MarlonNaldo schreef:
Gefeliciteerd

Wel onwijs jammer dat een foto met een grote AI bewerking toegelaten word en wint.

Het is geen chatgpt of iets dergelijks. Wel het water onderin met t gras en de boom toegevoegd in photoshop en verder natuurlijk ook bewerkt in photoshop/lightroom. Storende dingen in de achtergrond weg gehaald en zo. :j

Ik ben echt een leek met foto's, AI en photoshop. Maar als ik het goed begrijp is al het grijze dus toegevoegd? En niet origineel op de foto?

[ Afbeelding ]

Is dit echt nodig?

Little_Gift

Re: BoktFotoBokaal 2025: Wie wint en komt er in Hall of Fame?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:26

Die bewegingen van dat veulen, joh echt adembenemend!
Zie die beentjes! Wat een klasse straalt dat dier nu al uit joh!
Prachtig!

En ik heb dan niet gestemd hé op de foto :=

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:27

Pfff wat kunnen mensen triest zijn. Snap wel dat Quir niet reageert na die bakken modder (eerder stront) wat ze nu over haar heen krijgt, terwijl bokkers zelf er op gestemd hebben en er nergens regels voor waren…
Ik heb ook meegedaan en de foto alleen zwart wit gemaakt. Verder was die zo. Geen top foto, maar meedoen was leuker dan winnen. Ik snap wel dat Quir gewonnen heeft. En wie weet heeft ze de foto van de boom en het water ook wel zelf gemaakt en toegevoegd, weten wij veel.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:00

Eik schreef:
Ik ben echt een leek met foto's, AI en photoshop. Maar als ik het goed begrijp is al het grijze dus toegevoegd? En niet origineel op de foto?

[ Afbeelding ]
Wat maakt het uit,het is toch een fantastisch plaatje van het mooi bewegende veulen...Ik heb er op gestemd omdat ik het veulen fantastisch vond,mooi scherp ook. Net zoals bij Tenno7 dat mini cowboytje zo schattig is. Ik heb niet gestemd op die foto omdat de boom er zo prachtig op staat.

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:01

Polly schreef:
Eik schreef:

[ Afbeelding ]

Is dit echt nodig?

Oprechte vragen mogen niet?
Ik ben denk ik 1 van de weinige die 0 kennis heeft van AI en chatgpt dingen. Ik probeer dus te begrijpen waar de ophef vandaan komt. Ik vind het een onwijs mooie foto en had niet door dat er blijkbaar zoveel aangepast was.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:21

Mensen echt... stop hier mee, het is intussen pesten geworden met die fotobewerkingen van wat er AI zou zijn en wat niet. Doe volgend jaar zelf mee met een mooie foto en laat het lekker los nu. Iemand zo neer willen halen die niks verkeerd doet... triest.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:39

Leest iedereen hier overheen dan of wil men dit niet lezen omdat commentaar geven leuker is?

Dit is geen AI foto, er is 1,4 procent kans dat er AI bij betrokken is! Kom op zeg!

Quir schreef:
Spoiler:
[ Afbeelding ]

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:41

Het is wel een product van AI. Die calculator geloof ik niet.

Maar goed blijkbaar gelden de regels niet voor iedereen. Je moest namelijk een foto van jezelf insturen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Best bizar hoe mensen die zelfs niet gestemd hebben, nu kritiek hebben... jullie hadden zelf in de hand wie won hé, dat is het voordeel van stemmen _O-

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:59

Moderatoropmerking:
Het is inmiddels duidelijk dat er veel verschillende meningen zijn over de regels die voor deze bokaal zouden moeten gelden. We zijn daarover achter de schermen met elkaar in gesprek. Verdere discussie is hier niet (meer) nodig, dus hierbij het verzoek om te stoppen. Quir heeft deze editie gewonnen en het is niet de bedoeling om daar nu achteraf een nare bijsmaak aan te geven.

Starspangled

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:40

xoranlover schreef:
Ik denk dat als er alleen onbewerkte foto’s mogen er geen fotograag mee doet. Ik geef nooit RAWS weg. En stuur ze al helemaal niet in voor een wedstrijd.

En persoonlijk vind ik dat het quirs goed recht is om niks anders ze delen. Ze heeft gewoon gewonnen klaar. Het is een hele mooie plaat en ze is verder niemand uitleg verschuldigd.
Je geeft ook geen RAW weg, je plaats een lage resolutie jpeg van een onbewerkte foto, dat is niet hetzelfde.

sanne1221 schreef:
Ik vind het jammer dat Quir nog steeds niet de onbewerkte foto heeft geplaatst.
Volgende keer hoop ik dat alleen onbewerkte foto's mee mogen doen.
Dat is geen redelijke verwachting, want elke foto heeft correcties nodig, zelfs als je instellingen perfect zijn. Als je een foto op je telefoon of in jpeg maakt, doen je telefoon en je camera automatisch die correcties. Als je in RAW schiet, moet je het zelf doen. Op een foto die én volledig onbewerkt én interessant is, kun je lang wachten. :D