Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hevonen schreef:Alvast bedankt. Ik kan me niet voorstellen dat de grondpen na 30 jaar ineens te droog staat, in zware klei, maar ik zal er eens een emmer water overheen kiepen.
Ik werd in de war gebracht door de notatie van Gallagher, 100 Ohm, 35 Ohm. Dat leek me erg veel. Tot ik ontdekte dat zij Ohm per kilometer noteren, terwijl de rest dat per meter doet.
Ik ga er nu van uit dat elke fatsoenlijke kabel geschikt is.
Dank allen.
Hevonen schreef:Ik heb geiten en schrikdraad + gaas rondom de weide. Sinds een poosje werkt alles niet meer goed. Het voltage is bij meting veel te laag.
Een klein jaar geleden een nieuwe klok gekocht (Impuls V50" 230V netstroom, 2.6 joule, 10.000 volt schrikdraadapparaat). Die deed het eerst prima. Inmiddels alle draad vernieuwd (was hard nodig) en alle begroeiing verwijderd. Ik neem aan dat de grondkabel aan vervanging toe is.
Maar ik kan er niet achter komen wat voor grondkabel ik nodig heb. Voor mijn gevoel is eentje met een lage Ohm-waarde een goed idee, maar wat moet ik kiezen?
De afstand tot de draad vanaf de klok is een meter of 15. Hebben jullie adviezen?