Gingen jullie het merrietje van Poppy niet houden?
RanjaRietje
Geplaatst: 29-08-25 21:24
KittyDylan schreef:
Vooral veel tijdverspillers... De jaarlingen zijn gelukkig wel weg. Beide als kinderpony
Oh gelukkig dat is mooi dat ze een nieuw huisje hebben!!
Hier ook tijds verspillen voor Calmando nou als hij niet verkoopt blijft hij maar eff
KittyDylan
Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-25 22:51
Gigixponys schreef:
Gingen jullie het merrietje van Poppy niet houden?
Dat is geheel aan mijn moeder.. nu staan we er in, verkoopt ze, dan prima. Zo niet, dan mag ze blijven.
Met dat er tzt dingen gaan veranderen, is het aanhouden van Tina niet ideaal. Maar die keuze is niet aan mij. Voor mij staat ze te koop, en of mijn moeder haar over neemt of iemand anders, dat maakt uiteindelijk niet uit.
KittyDylan
Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-25 20:05
Helaas is Tina vandaag overleden...
Waarschijnlijk aan complicatie van een behandeling (antibiotica/roesje) maar daar krijgen we nog uitsluitsel van.
Het ging heel snel van een vrolijk veulen naar reanimeren... na 20 minuten hebben wij gezegd stop maar. Dierenartsen hebben zo hard gewerkt om haar weer "wakker" te krijgen...
We hebben haar naar de kliniek gebracht waar ze sectie gingen doen. Hopelijk horen we morgen meer.
Freki heeft hetzelfde (rhodococcus), maar we hebben een andere (verder) behandelplan gekozen. De behandelingen tot nu sloegen wel fantastisch aan, dit is echt dikke pech wat er geloof ik los van staat.
Ik ben er kapot van. Het was een zware dag die ik anders ingepland had. Ik had gelukkig al de hele dag vrij van werk.
Poppy doet het goed. Ze leek er direct al vrede mee te hebben.
Oh wat erg.. sterkte TS. Vreselijk het me als je zo je veulen /paard moet afgeven. Sterkte! En hopelijk knapt Freki gauw op.
KittyDylan
Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-25 22:37
Ik heb haar zelf in mijn auto weggebracht. Heel apart gevoel als je met een dood veulen rijdt...
Freki doet het goed hoor. Hij is buiten hoesten om eigenlijk niet ziek geweest. Morgen komen ze naar zijn longen luisteren, maar bij Tina was het al veel beter dus verwacht bij Freek ook. Hoor hem ook niet meer hoesten dus dat is heel gunstig.
Volgens onze DA veel rhodococcus dit jaar. Warm en droog weer...
Ach nee wat een vreselijk drama, dat verwacht je toch niet.... heel veel sterkte...
KittyDylan
Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-25 15:12
Dank allemaal
Het is heel vreemd, ik heb sinds Freki een paar weken oud was het gevoel dat hij niet ouder ging worden dan 6 maanden... nu is het dan Tina, had ik het gevoel over de verkeerde, of is Freki ook nog aan de beurt? Mijn gevoel laat me niet vaak in de steek
Ik ben er bang voor.
Ik heb zoveel als ik kon van haar staart geknipt. Helaas niet veel. Eens kijken of ik er wat moois van kan laten maken