Edix zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Re: Edix zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 19:11

Zijn de edix zadels ook geschikt voor paarden 'met schoft'?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-25 22:37

Ja, een medium schoft past er wel in.
Echt een hoge schoft lijkt me niet.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 09:14

Wellicht lastig om te zien:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 12:57

Ik vind dat een vrij normale schoft, mijn oude merrie had ik ook een edix op liggen

Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 13:06

Vraagje welke dekjes hebben jullie onder je edix tudor liggen?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 19:39

Ik heb er diverse zadelmakers bij gehad en die zeggen allemaal dat Tudor vooral voor niet te veel schoft is.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 08:49

hmm, ik had nu via de zadelmaker een Tudor geprobeerd en te leen. Maar na het rijden spotte ik toch lichtjes wat 'bultjes' op de schoft. Denk dat dat hem dan toch niet gaat worden.

Kincses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 21:08

Heeft iemand tips welke zadeldekjes heel mooi zijn in het echt? Met foto? Wil graag niet werken met halfpads ivm glijden, maar vind alle dekjes op de website zó lelijk :') Komen er vaak nieuwe collecties en kleuren? Ben een beetje verwend met Lemieux.

Paard is een fjord dus alles beige of creme is niet fraai haha! Heb nu de zadelvormige met glitter maar ben niet kapot van de vorm en hoe dik ze dan lijkt ineens :')

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 21:19

Hebben jullie dat ook gehad? En komt het goed? Ik heb nu een paszadel (Ishya) te leen, maar ik ben ontzettend op zoek naar mijn balans. Mijn knieën liggen helemaal los
Paardlief liep er wel goed onder.

Ik lees dat op de "oude" Ishya's de wrong te ver naar achteren zijn geplaatst. Wordt hiermee bedoeld dat de wrong te ver op het zweetblad zit? Richting het been?

En hoe blijft het leer van de bruine kleur?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 07:16

Als je nu niet lekker zit zou ik kijken naar een ander model. Ik heb een hekel aan wrongen en vast zitten dus voor mij is zo’n zadel echt niks

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 07:32

Hier eigenlijk altijd comfortabel weggereden met EDIX maar softtree en zeker flextree kan gewoon heel anders aanvoelen. Ik zou sowieso even nog een keer proberen en anders inderdaad misschien een ander model proberen :)

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 07:55

Ik zou inderdaad eens kijken naar een ander model. Mijn zadelmaker raadde de ishya ook af door de wrongen (ook het nieuwe model) omdat je precies de juiste beenlengte nodig hebt om naar comfortabel in te passen.

Ik zit zelf heerlijk in mijn Tudor

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 08:12

Ik vond de ishya (ik denk oude model gezien tijdsverloop) ontzettend gedwongen en vast zitten.
Maar zou idd gewoon nog even gebruik maken van je testperiode, maar bij twijfel verder zoeken. Heb nu een Tudor, maar die geeft echt veel minder steun/balans bij mij.

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 13:00

Ik ben nu een custom gewend, maar het middelpunt ligt te ver naar achteren waardoor ik in stoelzit kom. Dus wat meer opgesloten zitten ken ik wel. Maar dat is niet wat ik nu in de Ishya ervaar. Mijn benen voelen heel los. En ik heb niet zulke lange benen. Zelf ben ik 1.64 en heb nu een 17.5". Van de custom heb ik overigens een 17".

Of kan ik gewoon niet overweg met de flexibiliteit van de boom? Hmm... lastig

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 20:57

Misschien de kniewrongen iets naar achter zetten zodat je er meer steun aan hebt?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 06:46

Soms kan een model op het ene paard heerlijk zitten en op een ander type paard beroerd. Vroeger reed ik op een kieffer lusitano, geweldig zadel, dus toen ik mijn eigen paard kocht een lusitano opgehaald, tot ik hem op dat paard had, wat reed dat beroerd. Ik zou gewoon een ander type proberen. Ishya is heel gesloten denk ik, moet je net passen

ellen83

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:53

De zadelpasser is bij me geweest.
Na een aantal Sella's te hebben geprobeerd, voelde de Edix als een verademing. Grappig he, dat de volgorde bij het passen zo kan bepalen. Mijn merrie liep er duidelijk het beste onder de Edix en ik had veel meer balans. Nu zonder pad eronder gereden. En ik voel me totaal niet opgesloten. Dus de Edix blijft! Nu nieuwe beugelriemen, hoofdstel en singel kopen in het bruin hahahahah