Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Benzz schreef:denisesilver schreef:Kan natuurlijk dat een paard thuis al langer op niveau loopt en gewoon even gestart moet worden voor de punten. En een die M loopt zal ook minder opleveren dan een die Z loopt met een goed bevestigde wissel, en daar zal geen jaar overheen gaan, lijkt me.
Maar dat staat er niet. Er staat; een 6 jarige die op B/L nivo loopt en in 1 a 2 maanden gestart wordt in het Z.
Electra63 schreef:Er zijn er zat, die een paard even 2 x starten (versneld) op M of Z-niveau, dat scheelt in de vraagprijs.
Nadeel vind ik, dat het paard dan helemaal niet zoveel gezien heeft en helemaal niet zo ervaren is, als het lijkt. Soms maakt dat niet uit, maar soms wel.
Sky_As schreef:Niveau bepalen is ook heel moeilijk.
Ik kan met mijn huidige nu waarschijnlijk met moeite een b/l proef rijden.
Toch zijn we al bezig met stap- galop, schouder binnenwaarts en begin van travers.... puur om hem sterker en rechter te krijgen.
Dus tegen die tijd dat die l klaar is, zou hij ook zo het m/z in kunnen waarschijnlijk.
Maar volgens sommige hier zou dat niet kunnen...
Sky_As schreef:Dus zij gangen gebruiken om recht te richten en sterker te maken zijn kunstjes?
Ik denk inderdaad niet dat we op dezelfde manier rijden dan....
Rochiril schreef:Vroegah zonder internet, stond er gewoon een advertentie in de Hoefslag of ‘In de Strengen’ met wat beknopte info (geslacht, leeftijd, afstamming en schofthoogte) en als het je aanstond dan moest je maar bellen![]()
Maar eerlijk is eerlijk, ik ben geen handelaar en zoek eigenlijk een leuk paard die hier normaal tot het einde der dagen hier blijft staan (afgezien van de merrie die ik 2 weken geleden heb laten gaan dan). En dan zoek je een beetje anders, maar dan zoek ik ook niet naar paarden geschikt voor het hogere werk etc. Dus ja overal is er publiek voor.
Vrees alleen dat ik geen paard ga vinden, na de financiële aderlating die het mij heeft opgeleverd.
Benzz schreef:Electra63 schreef:Er zijn er zat, die een paard even 2 x starten (versneld) op M of Z-niveau, dat scheelt in de vraagprijs.
Nadeel vind ik, dat het paard dan helemaal niet zoveel gezien heeft en helemaal niet zo ervaren is, als het lijkt. Soms maakt dat niet uit, maar soms wel.
Er zijn er helaas zat die dat doen. Betekent niet dat het qua welzijn oke is.
Voor een aantal oefeningen zal je toch een bepaalde verzameling en rechtgerichtheid nodig hebben. Maar goed, gemiddelde Z jurylid ziet dat toch niet meer tegenwoordig.
ruitje schreef:Tegenwoordig moet je nog net niet een 3D filmpje van de binnenkant van de anus gestuurd hebben zodat 4 instructeurs 'm goed kunnen keuren en dan pas komt iemand kijken