Ooglidcorrectie, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Ooglidcorrectie, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:42

37, Velthuis kliniek, 1375 gulden :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-25 22:46

Lukasje schreef:
Hadden jullie ook na een paar dagen last van geirriteerde ogen? Mijn ogen voelen alsof ik harde lenzen in heb, of teveel zon hebben gehad of zo. Echt vervelend.

Nee ik niet. Heb ook druppels voor mn ogen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:19

Ik heb zelf druppels bij de apotheek gaan halen. Zal die wat frequenter gaan gebruiken. Mijn vriendin moest ook druppels van haar arts gebruiken, mijne heeft daarvan niks gezegd. Nu gaan de draadjes er namiddag uit, dus kan ik vragen wat “normaal” is .

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:40

Er jammer dat iemand nog steeds niet on topic kan blijven en via een prive bericht dom moet gaan doen. Triest zulke figuren, zijn niet eens mensen te noemen. Ik noem het hier omdat ik er NIET van gediend ben. Ik heb meerdere keren gevraagd on topic te blijven, en dan doet men het nog niet. Ik heb mijn mening zonder advies gegeven zoals het bij mij in een andere situatie geweest is (dus bij mij moest een hechting 24 uur droog blijven, was geen hechting van een ooglidcorrectie was wel bij het ooglid). Was gebaseerd op doktersadvies, was er niet tegenin gegaan.

Verder heb ik gezegd dat ik wel tegen een zgn. doktersadvies in zou gaan als het langer zou zijn dan 2 dagen, want dat vind ik echt de max om droog te blijven. En dat is ook geen advies van mijn kant, maar hoe ik vind dat het kan en hoe ik het zou doen.

Dus laten we nu gewoon netjes blijven. En mij aanvallen en afvallen en zwart maken hoeft niet, ik ben gewoon een goed mens. En heb nogmaals, NERGENS advies gegeven, ik heb NERGENS gelogen. Ik vind het jammer dat het zo moet gaan. Daarom dus nogmaals, hou er over op en kom ook niet doorgaan via een privebericht, ik reageer alleen in topics. Dan blijft het voor iedereen overzichtelijk wat er gezegd wordt. En doe het niet achterbaks.

Verder, het verbaast mij dat je bij zoiets eigenlijk geen littekens over houdt. Kennelijk kunnen oogleden zich goed herstellen. Een zelfde sneetje op de bovenkant van je hand zou absoluut een litteken achter laten, vaak dan alleen een klein wit stipje, maar het is er wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:13

Djiezus Germie, het topic was net weer rustig en dan kom jij weer met een loeilange post oude koeien uit de sloot halen. Mensen doen het via pb omdat ze het topic niet willen vervuilen en de mensen niet willen storen. Doe dat dan zelf alsjeblieft ook niet. Reageer gewoon terug via pb, of niet. Klaar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:14

Het zou je sieren als je het eerste deel van je tekst per PB doet @germie. Je/jullie blijven het topic van Earth vervuilen.
Als je het zo erg vindt dat er off topic wordt gegaan, blijf er dan zelf ook niet in mee gaan.

De laatste alinea is prima, dat padt hier prima.
Maar de rest voegt voor dit topic niks toe en kan per pb.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:22

Suzanne F. schreef:
Djiezus Germie, het topic was net weer rustig en dan kom jij weer met een loeilange post oude koeien uit de sloot halen. Mensen doen het via pb omdat ze het topic niet willen vervuilen en de mensen niet willen storen. Doe dat dan zelf alsjeblieft ook niet. Reageer gewoon terug via pb, of niet. Klaar.

Nee, ze doen dat om te sarren, de tekst was echt asociaal. Het was niet netjes. En ik mag geen pb's openbaar maken, dus ik meld gewoon netjes dat ik er niet van gediend ben. En nogmaals, laten we ontopic blijven.
Ik wil gewoon duidelijk maken, en dat heb ik al wel 10 keer gedaan dat ik NIETS geadviseerd heb. En dat ik NERGENS lieg of gelogen heb. Want het wordt steeds weer door een paar mensen teruggebracht of ik uit m'n duim zuig ofzo en dat is dus NIET zo.
Dus alsjeblieft, laten we het gewoon netjes houden. Dan hoef ik hier niet meer zo te reageren. Maar stuur me ook geen domme pb's, want dat is ook niet netjes omdat een ander dan niet mee kan lezen en je wel mensen beledigt. Als je een pb stuurt, dan gewoon positief en netjes. Dat kan ik waarderen. Maar achterbaks nee, sorry.
Dus nogmaals sorry als het overkomt om een topic te vervuilen. DAT IS NIET DE INTENTIE. Maar ik hoef me ook niet zwart te laten praten. En ik hou me aan de regels door geen pb's openbaar te plaatsen.

Dus nu gewoon weer ontopic,en laten we lief voor elkaar blijven. Ik ben ook gewoon erg lief. :knuffel:

Ik vind het van geen littekens overhouden wel interessant om te lezen. Ogen herstellen dus toch heel goed.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 08:55

Ik heb speciaal voor jullie even een close-up van mijn niet opgemaakte ogen gemaakt, open en dicht. De ingreep is bij mij begin september 2022 gedaan. Ik ben nu 49. Als je heel goed kijkt, zie je het littekentje wel iets denk ik bij gesloten ogen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tinker_sallyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:11

Ik was 36 en moest 700,-- betalen ervoor.
E

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:14

LaDonna, het valt mij niet op hoor. Het is dat je weet dat je wat hebt laten doen, maar anders zou je gewoon denken rimpeltje ofzo. Dus is netjes gedaan.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 09:22

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek aan iedereen om bij het onderwerp van dit topic te blijven en de kwestie rondom wel/niet zwemmen etc. te laten rusten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 10:28

Ik was 38 en heb rond de €1300,- betaald.
Was onder plaatselijke verdoving, consult, ok en 3 controle afspraken er na. 1 telefonisch net na de operatie en 2 live daarna.
Was wel incl alle "medicatie" en crèmes voor de nazorg. Pijnstilling heb ik niet gebruikt. De littekencreme en arnica wel.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 12:24

Ik was 39 dacht 1250€ betaald.
Mensen verklaarde mij voor gek maar als ik mascara ophad viel het minder op omdat mn oogleden op mn wimpers bleven hangen :')

Dit is van voor na toen het geheeld was
Afbeelding

En dit is van toen het net gedaan was en nu 2,5 jaar later
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 13:21

Zo ziet het er bij mij uit op dag 6. Nauwelijks blauw of geel nog. Alleen nog rood rondom de hechtingen maar dat is niet zo gek. Ik word soms wel gek van de jeuk _O- Maar dat is natuurlijk alleen maar goed.
Afbeelding

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 13:48

Als je dit al vergelijkt met de foto op de eerste pagina, en het wordt alleen maar beter :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 13:52

Ja nu gaat het wel mooi snel.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 14:17

Wat een geluk dat je amper blauw bent :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 14:25

Ja dat verbaast mij ook. Ik krijg normaal heel snel blauwe plekken. Geen idee of de arnica goed zijn werk heeft gedaan hoor.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 14:39

Wauw, wat een mooi verschil al!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 14:42

Ja alleen zo voelt het nog niet haha. Al is het al veel minder stug en stijf, het voel nog steeds strak :P En het geeft nog wel een beetje een vermoeid gevoel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 14:45

Het maakt heel veel uit of je naar voren kijkt of naar beneden. Bij naar voren kijken lijkt het een stuk vrolijker dan naar beneden. Dan zie je het ook nog veel meer. Maar het valt me enorm mee met zwelling.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 14:52

wel, ik weet niet hoe anderen dat ervaren hebben, maar bijv bij kou voelde ik nog een hele tijd druk op de littekens... dus een beetje een ander gevoel kan best een tijd aanhouden. Maar dat betekent verder niks (ik vond het niet heel erg). Ik had ook nog vrij lang dat het s ochtends dikker was.. uiteindelijk werd het over een hele lange tijd gewoon steeds beter :j

maar dat kan ook persoonlijk zijn, hoe gevoelig een huid is bijvoorbeeld, denk ik?

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 14:59

Wat betreft de littekens, ik zet permanente make-up dus ik zit bij veel dames dicht op hun gezicht en deze ingreep wordt best vaak gedaan haha. Wanneer de ogen dicht zijn zie ik een heel fijn lijntje lopen, maar dat is echt minimaal. Heb tot nu toe nooit erge littekens er van gezien.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 15:23

Wat ik me afvroeg... Kan het zijn dat jaren later deze operatie uiteindelijk opnieuw nodig is?
Dat het dus bijvoorbeeld met verstrijken van jaren en ouder worden, het opnieuw gaat hangen?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-25 15:32

Ja dat kan. Maar dat ligt heel erg aan je huid en andere omstandigheden.