Bokt Community

Ho, ho, ho,
Vandaag is Zwerte voor jullie daar.
Hopelijk hebben jullie daartegen geen bezwaar.
Ook zij zal jullie een leuke puzzel voorschotelen zeg,
als is er voor één teammie helaas wel wat pech.
Hopelijk hebben jullie kennis van plaatsen en hun gebruiken,
want daar moeten jullie vandaag even in duiken.
Speuren op het Bokt-forum is van dit raadsel ook een deel,
hopelijk kijken jullie vanavond niet helemaal scheel.
Ook dit antwoord moet je in de toekomst nog kunnen zeggen,
dus dat moet je niet zomaar terzijde leggen.
Onthoudt ook goed hoe ze heet,
en niet alleen wat de Multiple Choice deed!
Ho, ho, ho, ik ga langzaamaan alvast wat kerstfeest vieren,
hopelijk hebben Zwerte en ik jullie hiermee een beetje kunnen plezieren.
Wie van de vijf?
De Bokt-teammies hebben besloten om met elkaar kerst en oud & nieuw te vieren. Er is een grote kampeerboerderij afgehuurd in de provincie Utrecht, er zijn lootjes getrokken, de open haard brandt, de kerstboom is opgezet en op het vuur staan twee grote pannen met warme chocolademelk en erwtensoep klaar. Op 24 december druppelen alle teammies één voor één binnen. Iedereen heeft een cadeautje mee voor zijn of haar lootje en iets te eten of drinken uit de streek of plaats waar ze vandaan komen. Ze dragen allemaal hun mooiste, gekste of meest foute kersttrui. Dan gaat er een telefoon, één van de teammies belt om te laten weten dat ze later komt. Haar auto heeft het begeven, dus ze moet met het openbaar vervoer. Gelukkig heeft haar woonplaats één van de grootste spoorknooppunten van Nederland. Helaas, het zit haar onderweg niet mee. Op het station komt ze erachter dat ze haar zak balletjes, een snoepje dat kenmerkend is voor deze stad, en haar fles sproakwater (een rum-brandewijnpunch) is vergeten. Ze moet eerst weer naar huis om dat op te halen dus. Eenmaal in de trein laat de passagier naast haar zijn koffie over haar lavendelkleurige kerstman-trui vallen en dan blijkt de aansluitende bus richting kampeerboerderij ook nog eens niet te rijden. Gelukkig heeft de fietsverhuur op het station nog een tweewieler staan, nummer 41. Vlakbij de boerderij krijgt ze, als klap op de vuurpijl, ook nog een lekke band en moet ze de laatste twee kilometer lopen. Maar met ‘Mijn leven is van mij’ uit Pia Douwes in haar hoofd, weet ze toch de boerderij te bereiken, waar ze als laatste aankomt. Daar wacht haar een warm welkom van de andere teammies!
Welke teammie is deze onfortuinlijke pechvogel?
A) Ods
B) Rije
C) Lalidan
D) JPitty
E) Neonlight