Secret Santa Surprise 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

josewoos

Re: Secret Santa Surprise 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 23:03

Wij hebben jaaaaaren geleden eens gezegd dat we niks afspreken met kerst omdat we de rest van het jaar druk waren en we wel 2 dagen niks wouden. Dat is zo goed bevallen dat we dat ieder jaar opnieuw herhalen _O-
Geen verplichte bezoekjes of etentjes, maar lekker doen waar wij zin in hebben.
Vaak is dat op kerstavond naar de kroeg en 1ste kerstdag uitbrakken.
En tweede kerstdag nog een dag van relaxen in pyama op de bank :+

Wel doen we versieren, dat ziet er gezellig uit. Of kadootjes onder de boom voor elkaar

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 23:20

Ik hou enorm van kerst. En ik romantiseer het hoor, absoluut.. maar dat maakt me eigenlijk niets uit.

Ik geniet echt van deze laatste maanden van het jaar. Nu de herfst, lekker naar het bos en genieten van de nog mooie dagen. Straks Sint Maarten, zo leuk met mijn dochtertje.. dan alweer voorbereiden voor Sinterklaas.

Als hij weer op de boot zit de kerstboom in huis en naar kerst toe leven. Eigenlijk doen we dan niet echt iets speciaals, lekker eten en een paar kleine cadeautjes.

Oud en nieuw gaan we meestal gourmetten of de pizzarette op tafel. Eigenlijk vind ik oud en nieuw een dom feest :D

In januari is mijn kleine meisje jarig en dag breekt dus heerlijk de januari maand.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 23:21

Hier helaas ook hele slechte relatie met kerst.
Vroeger vond ik het fantastisch maar nu doet de kerst me pijn ;(

Al ben ik dol op de sss en op de surprise tijdens de Sint. Daar kan ik een heel jaar naar toe leven.

Maar die boom optuigen, dat is een blok aan het been voor mij.

Wel ben ik dan weer dol op zoetsappige kerst films zoals love actually <3 :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 07:40

Ik vind een boom optuigen en versieren niks aan, maar wel heel leuk als het eenmaal staat. Gelukkig heb ik een moeder die het fantastisch vindt om een boom op te tuigen en mijn vader kwam vorig jaar met een paar pellets kerstverlichting aan, dus ik vermoed dat we dit jaar een volledig verlicht huis hebben _O-

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:03

hier gek op kerst. moet ook ruim optijd beginnen anders krijg ik het niet optijd versierd allemaal.
van een grote boom die over vol is tot een boog bij de keuken en in de woonkamer en halen hangen al 11 guirlandes :D al met al altijd een leuke uitdaging maar zo mooi als alles staat <|-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 09:28

Dit jaar geen plek voor de boom want daar staat de box -O-
Maar wachten tot volgend jaar!

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:32

Goedemorgen,

Wat lezen betreft, ik lees niet veel en als ik lees is dat meestal wel op de reader. Chicklit als ik op vakantie ben en boeken als Harry Potter en LOTR lees ik ook graag. Nieuwe tips zijn altijd welkom.

En kerst, ik hou ervan, maar ben ook weer blij als het voorbij is. Wij versieren wel, maar gewoon met een boom en een stukje. En dan Vieren we eerste kerstdag met mijn familie en tweede tegenwoordig met het gezin. Heerlijk vind ik dat. Film met popcorn, poffertjes als avondeten, niet te moeilijk allemaal.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:47

Zertab schreef:
Dekentjes altijd goed! <3 Wilde er nog eentje bestellen met een foto van mijn kat erop maar beetje prijzig helaas.

Ik heb ook een vraag, lezen jullie boeken? Zo ja, wat voor genre?

Ik lees alles wat los en vast zit :-) voornamelijk Engels. Denk aan thrillers (Karen Slaughter, Tess Gerritsen, Stephen King, Patricia Cornwall), maar ook fantasy (toevallig net Dune gelezen). Ook veel non-fictie. Mocht mijn Santa toevallig ergens in een kringloop 'Seven Years in Tibet' van Heinrich Harrer tegenkomen dan wordt ik erg gelukkig :D
En verder laat ik mij graag verrassen en ben dan ook erg gelukkig :D

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 10:53

hier geen boeken lezer :D :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 12:02

Hier wel boekenlezer maar ook een ereader. Al kan ik een fysiek boek ook nog wel waarderen.
Ik lees over het algemeen thrillers/fanatasy

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-24 12:52

Ik heb eindelijk de eerste kadootjes binnen. Ook nog een aantal onderweg. Ik ben ook blij met de langere shoptijd! Er zitten namelijk ook nog wat ideeën in mijn hoofd maar daarvoor moet ik naar verschillende winkels die ook niet echt in de buurt zitten. :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:13

Dit is trouwens momenteel de rest van de woon en eetkamer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is de woonkamer.

En wij hebben de echte eettafel in serre.

Afbeelding
Afbeelding
Daar staat nu ook de grote kast.
Ik zou graag wat meer planten in de serre hebben.
Maar dat durf ik niet zo goed omdat de katten daar overdag zitten. En ik niet goed weet wat nu wel en niet giftig is.

Als mijn Santa benieuwd is naar de rest van het huis, kan ze op de link in mijn onderschrift klikken.
Maar ik gok dat ze daar al geweest is :D

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:28

ik ben wel gek op kerst, samen met mijn zoon kopen we ieder jaar een leuke/ mooie of gekke kerstbal. Als hij ooit uit huis gaat krijgt hij zijn eigen set mee..
zo leuk om door de jaren heen te zien hoe de smaak en interesse veranderd.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 13:56

Wij halen na Sinterklaas een kerstboom, een echte en sinds vorig jaar een kleintje voor mijn dochter zodat haar versiering niet in mijn boom hoeft }> . Ik heb geen specifieke kleuren, vooral versiering met hout/natuur, ook wel glitterdingen im wit en zilver, geen rood!
Meestal lopen we de lichtjeswandeling hier in het dorp op kerstavond en daarna met zn drietjes lekkere hapjes eten, beetje tapas achtig.
S morgens natuurlijk lekker ontbijten. De laatste jaren heb ik nog wel wat leuke kadootjes voor onder de boom. En dan 1 middag/avond met mijn ouders en het gezin van mijn zus (kadootjes onder de boom en gourmetten) en 1 avond met mijn schoonfamilie, dan hebben we een serieuzer kerstdiner. Mooie afwisseling. Tussendoor de paarden doen, die dagen zijn altijd zo voorbij.
De jaarwisseling zit ik bij de paarden, heb ze 24/7 buiten en wil ze niet alleen laten dan.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:39

Heel veel sterkte Daisy

Wij vieren wel kerst.
Kerst vind ik erg leuk <3
Wat huisjes op het tv kastje (elk jaar koop ik een nieuw huisje erbij) en kerstversieringen en er komt ook een kerstboom.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 14:56

SSS Vragen!

Jodym: Wat voor maat kleding hebben je kinderen?En is je dierenbestand uit eerdere topics nog steeds up to date?[/quote]

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 15:23

Even een egopost:
Ik ben wat minder actief de afgelopen dagen, mijn excuses hiervoor. Lang verhaal kort: Wij hebben het hele weekend doorgebracht op de SEH voor ons zoontje en gisteren is die opgenomen. We zijn net weer thuis, maar even andere prioriteiten nu.. :(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 15:29

Oei wat vervelend, veel sterkte!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 16:08

DWitzel schreef:
Hier ook een Kobo (Aura H2O), lees dus veel e-books, maar ook gewoon van papier :D Ben geen TV kijker, pak dan liever een boek! Maar doe ook mee met de seizoens boeken SS, dus boek in mijn pakket hoeft niet persé.... Wil je meer weten over wat ik lees en zoals heb gekregen in mijn boeken pakketen de afgelopen tijd zoek dan even dat topic op, maar dat heet mijn Santa vast al gevonden!

En tja, ik heb ook nog zo veel vragen voor mijn lootje, of misschien leuk voor het algemeen... Jullie zijn vast allemaal dol op kerst <|- {:) Ik in elk geval wel, het huis en de tuin moeten er aan geloven, veel lampjes buiten en binnen een enorme echte boom. Om precies te zijn past er een boom van 4mtr in huis, we hebben een vast adresje waar we een verse boom uit het veld kunnen halen, we kiezen er 1 die wel rond de 4mtr moet zijn maar vergissen ons meestal een beetje en moeten hem dan nog iets inkorten.... De boom gaat in de paardentrailer, want tja dat past echt niet in de auto. En dan de versiering... De basis zijn rode en gouden ballen, maar we kopen al jaren tijdens vakanties "dingetjes" die in de boom kunnen. Het is daardoor inmiddels een ratjetoe aan herinneringen.

Dus hoe beleef jij kerst?

Ik vind aan kerst zelf niks aan, dat verplichte gezellig is niks voor mij.
Ik vind het veel leuker om spontaan een keer met vrienden of familie wat te doen.
Ben ook altijd blij als het weer januari is en het "gewone" leven weer verder gaat.
Secret santa vind ik dan weer wel heel erg leuk!

Kiimm, heel veel sterkte en beterschap voor je zoontje.
Heel begrijpelijk dat je dan even niet zo actief bent, je zoontje gaat voor alles.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 16:59

Ik heb ook niet echt iets met kerst. Vooral het in mijn ogen opgeklopte en overdreven gedoe staat mij tegen. Het kan toch ook gewoon simpel gezellig zijn.
Heb soms wel een kerstboom en altijd een verlichte kerstster voor het raam.
Dat vind ik zeker wel gezellig!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:20

Kiimm, heel veel sterkte. :knuffel:

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:33

Heel veel sterkte kimm

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:49

Kiimm_ schreef:
Even een egopost:
Ik ben wat minder actief de afgelopen dagen, mijn excuses hiervoor. Lang verhaal kort: Wij hebben het hele weekend doorgebracht op de SEH voor ons zoontje en gisteren is die opgenomen. We zijn net weer thuis, maar even andere prioriteiten nu.. :(

Sterkte! :knuffel:

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:50

Wat schrikken Kim, veel sterkte! :knuffel:

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:57

Dank jullie. Het valt mee gelukkig. Was even schrikken en vooral hectisch. Vooral blij om weer thuis te zijn :o