Nakomelingen van Cum Laude (v. Apache) gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nova2018

Nakomelingen van Cum Laude (v. Apache) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 08:12

Hey allemaal!

Ik ben gisteren gestart met een fanatieke zoektocht naar familie naar mijn paard.

Ik ben sinds juli 2018 eigenaar van mijn mooie merrie Nova Zembla aka Noof ze is een nakomeling van de hengst Cum Laude en geboren op 04-05-2018 :) .

Omdat Cum Laude in december 2020 naar Amerika is verkocht zijn er relatief weinig nakomelingen van hem in Nederland.

Verder is Noof een dochter van Tinka H (Kennedy x Flemmingh) m. Katinka H.
Ik weet heel weinig van de bloedlijn van Noof, haar moeder is via een ruil bij de fokker gekomen, heeft 2 veulens gekregen op 18 en 19 jarige leeftijd, omdat ze daarna niet meer drachtig werd hebben ze haar naar de slager gebracht :( .

Het lijkt me zo leuk om in contact te komen met mensen die een paard uit dezelfde lijnen hebben :D .

Bucephalus

Re: Nakomelingen van Cum Laude (v. Apache) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 16:25

Hallo, wij hebben ook een Cum Laude x Lord Leatherdale <3 . Ze heeft dit jaar haar eerste veulen gebracht van McLaren, een heel lief hengstje. Het is de bedoeling dat ze in het najaar verder wordt opgeleid om daarna in de sport uitgebracht te worden. ;)

Nova2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 16:48

Bucephalus schreef:
Hallo, wij hebben ook een Cum Laude x Lord Leatherdale <3 . Ze heeft dit jaar haar eerste veulen gebracht van McLaren, een heel lief hengstje. Het is de bedoeling dat ze in het najaar verder wordt opgeleid om daarna in de sport uitgebracht te worden. ;)

Wat leuk! Hoe is ze onder het zadel? Die van mij heeft zo’n fijn en leergierig karakter? Vanaf het moment dat ze zadelmak is is het al opstappen en wegrijden. Nooit gek gedaan en zet altijd dat ene stapje extra :o

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 23:21

Het beleren ging erg goed en ze heeft nooit een stap verkeerd gezet. De paarden uit deze stam zijn erg laat rijp, daarom heeft ze extra tijd gekregen en hebben we haar eerst een veulen laten krijgen. Dat heeft goed uitgepakt.

Het kan zijn dat ik wat informatie heb over het lijntje waar jouw merrie uit komt. Ik heb jaren geleden veel stammen uitgezocht en in een database gezet. Ik ga het voor je opzoeken.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 23:30

Ik heb net snel gekeken, in IDS van 1987 nr. 20 staat Olene vermeld op pagina 30, alleen geen foto helaas, alleen de vermelding van het preferentschap.

Anita staat vermeld in IDS van 1983 nr 19 op pagina 7 met foto, 1A premie, fokkers gebr. v. Halen in Rolde en in 1987 op pagina 24 met foto. Dat was een mooie merrie.

Verder heb ik geen info van die stam, ik heb tot ongeveer 1994 de merries met predikaten geïnventariseerd.

De fokkers waren in 2021 nog in het nieuws met een nakomeling uit een andere stam, wellicht kun je zo meer info achterhalen. De woonplaats was toen Beilen.

Nova2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 11:36

Bucephalus schreef:
Ik heb net snel gekeken, in IDS van 1987 nr. 20 staat Olene vermeld op pagina 30, alleen geen foto helaas, alleen de vermelding van het preferentschap.

Anita staat vermeld in IDS van 1983 nr 19 op pagina 7 met foto, 1A premie, fokkers gebr. v. Halen in Rolde en in 1987 op pagina 24 met foto. Dat was een mooie merrie.

Verder heb ik geen info van die stam, ik heb tot ongeveer 1994 de merries met predikaten geïnventariseerd.

De fokkers waren in 2021 nog in het nieuws met een nakomeling uit een andere stam, wellicht kun je zo meer info achterhalen. De woonplaats was toen Beilen.

Super bedankt voor het uitzoeken! Ik ga eens rondvragen :D

Elisa2

Re: Nakomelingen van Cum Laude (v. Apache) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 12:38

https://horsetelex.nl/horses/pedigree/42559/tinka-h

Dit is de moederlijn van jouw paard. Jammer dat Tinka geen predikaten heeft maar de moeder Katinka heeft wel goed gefokt en was ook keur, prestatie en sport. Zoals je kunt zien heeft ze enkele goede dressuurpaarden gebracht. En een hengst die aangewezen was voor het verrichtingsonderzoek.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 16:56

Ik heb een vierjarige Cum Laude x Painted Black. Vorig jaar zelf beleerd, echt een heel vriendelijk en vrolijk paard. Kijkt vol vertrouwen de wereld in en leert enorm snel.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 18:48

Leuk! Als de moeder toevallig Edette zou zijn, dan zou hij uit dezelfde stam als die van Nova2018 komen. :+ Maar hij is zwart. :)

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 20:50

Donkerbruin in z'n paspoort maar dat is 'm inderdaad :)

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 23:56

Nou, da's toevallig! :D

Olene als gemeenschappelijke voorouder in de moederlijn.

Nova2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 08:43

NoekAa_ schreef:
Ik heb een vierjarige Cum Laude x Painted Black. Vorig jaar zelf beleerd, echt een heel vriendelijk en vrolijk paard. Kijkt vol vertrouwen de wereld in en leert enorm snel.

Jaa ik volg jou op insta! Echt een leukerd die van jou <3

Nova2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-24 08:45

Elisa2 schreef:
https://horsetelex.nl/horses/pedigree/42559/tinka-h

Dit is de moederlijn van jouw paard. Jammer dat Tinka geen predikaten heeft maar de moeder Katinka heeft wel goed gefokt en was ook keur, prestatie en sport. Zoals je kunt zien heeft ze enkele goede dressuurpaarden gebracht. En een hengst die aangewezen was voor het verrichtingsonderzoek.

Klopt! Tinka had inderdaad alleen een Ster predikaat, heb 1 merrie gevonden hier op bokt een dochter van Katinka, contact gezocht alleen tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen helaas.