mce schreef:De paardensport kan niet uitleggen waarom we doen wat we doen(quote_san87_)
denk dat de paardensport heel goed kan uitleggen wat we/ze doen, maar jezelf blootgeven en bekennen dat je niet voldoende kenis en kunde hebt om een paard goed op te leiden/aan een paard te sleuten het is geen auto om aan te sleutelen
- in een F! stal kom je ook niet zo maar binnen als monteur om te sleutelen -
een paard als atleet te zien en dat ik als trainer coach - zoals bij de humane sporter - zorgvuldig moet proberen het beste boven te krijgen maar dan wel op en natuurlijke manier is primair de taak van elke persoon die gaat paardrijden,
en daar is in deze big business geen tijd, geduld, keniis en kunde voor, de goede niet te na gesproken want die zijn er ook - anders krijg je niet twee keer achter elkaar met het zelfde paard de bronzen medaille op de OS, top Maikel.
Sinds de samenvoeging van de basis wedstrijdbonden tot een KNHS kijk ik ook anders naar de sport, ben zelf actief gestopt nadat een aantal keren op de protocollen las, zie geen hulpen, mag wel duidelijker en als klap op de vuurpijl bij een L2 amazone zonder zweep: waarom heb je geen zweep, mevrouw dat hebben we niet nodig dit paard is een "zelfloper", maar dat hoeft nog niet in de L2
ben me gaan toeleggen op paarden en ruiters op te leiden, educatie aan de basis, herstellen van burn outs, dat geeft veel werk maar ook veel voldoening, en nee de sport is gewoon fijn over de hei galoperen,
en zoland die gordiaanse knoop niet ontwart is zal er in de paardensport weinig vernaderen, denk ik
en dat is dus waar het fout gaat, de sport wordt afgezeikt door te veel te kijken naar een paar rotte appels, de juryleden die jou dit als commentaar hebben gegeven. Ik ben altijd zonder zweep gestart, probeer mijn hulpen zoveel mogelijk te verfijnen, de mensen om mij heen doen dit ook en hebben werkelijk nog nooit dit soort protocollen gehad.