Oohhhh... Heel bericht getypt..
Ik had op iedereen persoonlijk gereageerd zonder te quoten.. halfuur werk.. weg

kakkie
Nieuwe poging

@keell94
Ik had juist mn beugels 1 korter gedaan. Met de gedachte dat ik dan mn hakken kon uitdrukken

Maar dat hielp duidelijk niet

ik ga ze weer 1 langer doen!
Mijn bekken kantelen. Lukt dat echt in een dressuurzadel?
Westernzadel zit zoveel beter
Ik ga eens kijken of me dat lukt!!
Getrek en gehang.. Ik moet eerlijk zeggen dat het me niet altijd lukt zonder gepluk.. meneer heeft het karakter van een fjord, en soms krijg ik hem niet "onder" me. Dan hebben we "gevecht". Ik probeer zo vriendelijk mogelijk te rijden. Maar dat lukt niet altijd
@crazycat
Dat klinkt eigenlijk wel logisch! Mn tenen naar binnen doen voelt alsof ik mn enkels verdraai. Ik draai dan echt vanuit mn enkel naar binnen. Voelt enorm verdraaid en onmogelijk
Ik ga dit proberen!
Als t meezit morgen. Ligt eraan ofik er zelf ook op mag van dochters

@oji
Is posten op haw tegenwoordig bijzonder? Ik ben een 8 jaar niet meer op bokt geweest. Ik ken bokt enkel als forum met veel rijfotos
Ik ben van plan vaker te posten! Ik vind de reacties echt heel leuk en leerzaam!!
Dat actief.. daar zeg je wat.. sinds ik hem met mijn dochter deel is de motor wat uit.. ik heb soms het gevoel dat ik alleen maar aan het drijven ben... en ik hem niet aan krijg..
Zou het ook een energie dingetje kunnen zijn? Klein handje krachtvoer bijgeven? (Krijgt nu enkel ruwvoer. 2x per dag een handje brok. En bij grote inspanning een kwart kilo slobber

).
@ janneke2
Klinkt als abracadabra
Ik ga eens kijken als ik erop zit, of ik jouw uitleg kan uitvoeren!
Zowieso helpt het niet dat mijnlinkerbeen tijdens het rijden veel spanning geeft. Ontspannen is een dingetje. Zeker in een dressuurzadel omdat die wrongen heeft.
Beugels gaan zowieso een gaatje langer! En dan eens proberen! Nu moest ik mn been iets optillen om de beugel te pakken. Eens kijken hoeveel het scheelt als ik mijn been laat hangen. Misschien dan wel 2 gaatjes

(Dochters mag binnenkort weer fotos maken, dan kunnen we het verschil zien

).
@onylienn en lomax
Ik vind western zowieso beter zitten!
Voor mij de stap terug omdatmijn dochter niet in het westernzadel past. En we graag samen willen rijden. Eerst zij dan ik, of andersom. Met dit zadel kan dat!
@ elisa
Hij kruipt heel gauw achter de loodlijn. Hoe meer teugel ik aanneem hoe meer hij opkropt.
Vanuit de western gezien rijd je ook meer van je hand af, moet hij zijn hals uit zichzelf gaan dragen.
Dat is wat ik eigenlijkmooi vind. Al hangt dat niet samen met dressuurmatig rijden.
@cambion
Groepslessen zijn er bij ons op stal niet. Dochters heeft manegelessen, en dan nemen we hem soms mee!
"Thuis" hebben we een vaste instructrice. Zij geeft dressuurlessen. Maar haar dochter rijd western. Ze weet dus van beide veel af. En probeerd dit in de lessen te combineren.
Afgelopen jaar heb ik zelf amper gelest. Of budgettekort. Of mn knie die opspeelde. (Vrijdag mag ik naar een sportarts. Hopelijk gaat die uitzoeken waarom mijn knie al een jaar lang dik is. Huisarts denkt niks stuk. Fysio denkt achterkant knieschijf versleten. Fotos geven geen afwijkend beeld dus kan volgens huisarts niet. Fysio zegt weer dat je dat op foto niet kan zien. Top

).
@raya
Langer is juist fijner! Minder op de wrongen
Maar ik dacht dus vanwege het hakken uitdrukken een gaatje korter. Ik denk dan gaat dat beter. Maar dat is helaas niet zo