Ik vermoed dat ze een heel donker bruine is, maar de veulenvacht doet zo valkerig aan… Toch gok ik bruin! Ze is in ieder geval prachtig
Koper
Geplaatst: 12-06-24 00:29
Bij de foto's in de OP dacht ik meteen: die is donkerbruin.
Maar toen ik de veulenfoto zag ging ik toch twijfelen. Het kán wel, zo'n heel donkere valk. Ben benieuwd wat de uitslag wordt.
Alikesflame
Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-24 00:35
Ik ben wel vrij zeker dat ze het creme gen heeft. Oog is duidelijk lichter en gele neus. Haar zus heeft echt rode neus. Ik twijfel zelf tussen valk en smokey Nog een paar veulen foto’s toegevoegd. En een in haar wintervacht. Dat vind ik. Echt smokey
stitchlover
Geplaatst: 13-06-24 09:17
Ik denk een heel donkere valk (Sooty)
Alikesflame
Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-24 16:59
stitchlover schreef:
Ik denk een heel donkere valk (Sooty)
Ik denk ook de meeste kans! Moeder heeft nog nooit iets anders dan bruin gegeven en wel donkerbruin. Maar goed zij is niet kleur getest, dus kan het nooit met zekerheid zeggen en ze leeft helaas niet meer.
Nog geen uitslag, ik ben zelf zooo benieuwd Momenteel is ze weer heel koffievos kleur met gele snuit en wat geel achter de ellebogen en iets geel tussen haar benen. Als het lukt maak ik nog wel even foto’s
Alikesflame
Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-24 11:47
Sensi schreef:
Ik volg mee, mijn merrie heeft ongeveer dezelfde kleur. Moeder was zwart en vader valk.
Ga je de jouwe ook laten testen? Ik ken een ander paard die deze kleur ook heeft en ook valk is.
Inderdaad, donkere valk. Tijdje geleden stond er hier ook een merrie tegen het zwart/ heel donkerbruin aan, maar ook met een kopersnuit en dus ook een valk. Net als bij veel andere verdunningen die in veel schakeringen voor komen; Palomino's heb je ook in heel bleek tot donker ( sooty).