Glock-oprichter Gaston Glock (94) overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:29

Kookaburra schreef:
Die bovenste zin. Ik hoor het vaker, en vindt dat zo interessant. Want ondanks dat de wapenhandel (helaas) zal blijven... Is het natuurlijk wel zo dat je als fabrikant verantwoordelijk bent voor wat je aflevert. In mijn ogen heb je dan bloed aan je handen, en is bovenstaande zin iets om je geweten te sussen. Wellicht interessant om eens een topic over te maken. Hoe iedereen zoiets ziet.

Mooie leeftijd heeft meneer gehaald.

Moet ik dan Nestle ed aanklagen omdat IK hun chocolade misbruik?
Dat ik betere keuzes kan maken is dan niet relevant natuurlijk.

manic

Re: Glock-oprichter Gaston Glock (94) overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:49

Als je je in de paardenwereld echt heel moreel op wil stellen over waar het geld eigenlijk vandaan komt is het einde ver te zoeken.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:51

Tazzey schreef:
Ailill schreef:
Waar lees je geroddel?

Ik kan er niet rouwig om zijn, beste leeftijd bereikt en in mijn bescheiden optiek heeft ie niet veel goeds gedaan voor deze wereld :n

Lees even terug, iets met leeftijd en erfenis. Niet bepaald te missen.

Hij had een prachtige leeftijd bereikt.
Ooooh, dat zijn roddels.

Kunnen het geen feiten zijn?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:55

Maar jij vind het dus gepast om dat te bespreken onder een overlijdensbericht? Nogmaals, zijn we een paardenforum of een juice kanaal?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:05

Ach, heden ten dage sta ik nergens meer van te kijken.

De tijd dat Bokt louter een paardenforum was, is in mijn bescheiden mening, inmiddels voltooid verleden tijd.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:07

Nee daar heb je groot gelijk in. Lekker overboord met de normen en waarden, fuck it. +:)+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:08

manic schreef:
Als je je in de paardenwereld echt heel moreel op wil stellen over waar het geld eigenlijk vandaan komt is het einde ver te zoeken.

Nou inderdaad. Daar hoef je ook niet ver voor te zoeken.
Spoiler:
Heel vaak drugs

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:10

Tazzey schreef:
Nee daar heb je groot gelijk in. Lekker overboord met de normen en waarden, fuck it. +:)+
Jij snapt hem *\o/*

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:10

Tazzey schreef:
Maar jij vind het dus gepast om dat te bespreken onder een overlijdensbericht? Nogmaals, zijn we een paardenforum of een juice kanaal?

Als de nabestaanden hier mee zouden lezen heb je een punt. Maar nu? Zal Kathrin een zorg zijn wat er besproken wordt op een Nl. paardenforum over een overleden wapenhandelaar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:13

Tazzey schreef:

That's what Gaston said.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:24

Tazzey schreef:

Het is niet alsof dit niet al gezegd werd toen hij nog leefde. Kathrin is een aardige vrouw overigens ;)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:25

996981 schreef:
Tazzey schreef:

Het is niet alsof dit niet al gezegd werd toen hij nog leefde. Kathrin is een aardige vrouw overigens ;)

Jij kent haar? :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:35

xPabloBokt schreef:
Jij kent haar? :+

Mijn vriend heeft haar een aantal keer gesproken ja :) die is twee keer op hun concours in Oostenrijk geweest.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:52

Oeh, dan behoor je inderdaad tot de inner circle :D

Twee keer zelfs, jeetje _/-\o_

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:56

Elisa2 schreef:
Aan de andere kant..als hij de wapens niet fabriceert dan doet iemand anders het wel want de vraag er naar blijft.

Het is en blijft hoe dan ook dubbel denk ik.

Ik was vooral benieuwd of er iets zou veranderen voor EG en HP maar daar lijkt het dus niet op.

Net zo krom als: de wolf mag schapen aanvallen want mensen eten schapen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:57

Ibbel schreef:
Dat de man z'n geld heeft verdiend met wapenhandel is niet interessant, begrijp ik, want hij heeft kennelijk z'n geweten gezuiverd door paarden te kopen en ruiters te sponsoren.

Er vallen wereldwijd vermoedelijk dagelijks doden en gewonden dankzij z'n 'Glocks Perfection', maar who cares. Als Edward maar een goeie knol onder z'n billen heeft.

(Ik vind de dubbele moraal hier op bokt zo mooi af en toe)

Grappig, dit vroeg ik mij destijds hardop af.

En toen de KNVB moeilijk deed over Easytoys als sponsor voor Fc Emmen, zei ik nog: joh wij paardensporters hebben Glock :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:57

webster543 schreef:
Niet alleen de criminelen gebruiken Glock wapens. Ook de wet handhavers.
Wapens brengen altijd dood, maar in deze huidige tijden, leven in een roze bubbel en alleen maar bloemetjes uitdelen, dan kom je ook niet ver.
Als die man zijn imperium is begonnen met het principe “ik wil een beter wapen voor de politiediensten ontwikkelen”, dan was zijn bedoeling goed. Dat anderen daar misbruik van maken, kan hij niet voor veroordeeld worden.
Ik denk dat mevrouw Glock de touwtjes goed in handen heeft, dus de toekomst zal wel verzekerd zijn.

De politie niet. Die schiet (in Nederland) met de Walther P99Q NL

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:01

rien10 schreef:
Elisa2 schreef:
Aan de andere kant..als hij de wapens niet fabriceert dan doet iemand anders het wel want de vraag er naar blijft.

Het is en blijft hoe dan ook dubbel denk ik.

Ik was vooral benieuwd of er iets zou veranderen voor EG en HP maar daar lijkt het dus niet op.

Net zo krom als: de wolf mag schapen aanvallen want mensen eten schapen.

Achja er zijn heel veel dingen krom en dubbel in het leven..hoort er bij. Kan er ook niks anders van maken. Het is vooral belangrijk voor mensen zelf of ze ergens mee kunnen leven denk ik. Niet voor de buitenwereld want die blijven toch altijd wel van alles vinden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:12

Onali schreef:
Kookaburra schreef:
Die bovenste zin. Ik hoor het vaker, en vindt dat zo interessant. Want ondanks dat de wapenhandel (helaas) zal blijven... Is het natuurlijk wel zo dat je als fabrikant verantwoordelijk bent voor wat je aflevert. In mijn ogen heb je dan bloed aan je handen, en is bovenstaande zin iets om je geweten te sussen. Wellicht interessant om eens een topic over te maken. Hoe iedereen zoiets ziet.

Mooie leeftijd heeft meneer gehaald.

Moet ik dan Nestle ed aanklagen omdat IK hun chocolade misbruik?
Dat ik betere keuzes kan maken is dan niet relevant natuurlijk.

Maar jij gaat er niet dood aan of je dood geen anderen met jouw misbruikte versie van jouw chocolade toch? :+

Het is idd dubbel, ergens houden ze de Nederlandse sport in leven, maar het is dubbel waar dat geld vandaan komt.
Maar dat was toentertijd met Eurocommerce ook zo. Daar kleefde dan welleswaar geen bloed aan hun handen, maar ook dat was geen zuivere koffie.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:17

sport weer terug naar de sport zonder commercie, zou dat mogelijk zijn??? het is toch puur busines en financieel zeer lucratief, nergens meer mensen bijeen om de reclame te zien

Wie wil er niet een graantje me pikken van het geld wat door bedrijven/olieboeren beschikbaar komt ( om er maar even een te noemen)
https://www.horses.nl/dressuur/dressuur ... -equinest/

dit is geen handel voor de kleine man, denk ik.
Laatst bijgewerkt door mce op 28-12-23 15:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:20

Wedstrijdsport helemaal afschaffen :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:20

Gaat niet lukken vrees ik, bedrijven zijn nodig om evenementen te sponsoren. Rabobank, Virbac, Anemone etc. zijn ook allemaal sponsoren.

Dan is het handiger om regels en richtlijnen op te stellen welke bedrijven wel en welke niet acceptabel zijn. Maar volgens mij sponsort Glock vooral twee ruiters. Daar heeft niemand wat over te zeggen behalve die ruiters. En eerlijk is eerlijk, in de paarden werken is een hard leven met weinig zekerheid dus ik begrijp wel dat als er dan zo'n sponsor aan dient dat ze die kans met beide handen aangegrepen hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:28

Tazzey schreef:
Nee daar heb je groot gelijk in. Lekker overboord met de normen en waarden, fiets it. +:)+

Nice! Wie heeft er nog een 94 jarige in de aanbieding? Wel vermogend graag.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 15:33

Ailill schreef:
Oeh, dan behoor je inderdaad tot de inner circle :D

Twee keer zelfs, jeetje _/-\o_

Zeg ik dat? :+ moet je inner circle zijn om te beoordelen of iemand aardig is?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 20:23

Moderatoropmerking:
Voor de goede orde, het staat jullie vrij om van iemand iets te vinden maar voor alles is een tijd en plaats. Dit topic met een overlijdensbericht is niet bedoeld om een eventuele discutabele reputatie van deze meneer te bespreken. Verdere berichten hier over zullen worden verwijderd.