Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 08:14

Erg blij met mijn Bora, dat is het enige wat ik erover kan zeggen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:35

vraagje voor de keuken-kenners :D

Weten jullie toevallig een bedrijf die in Zuid Holland, of verder met voorrijkosten een Le Chai wijnklimaatkast kan repareren?
Staat er een in ons nieuwe huis welke buiten de garantie valt en hij koelt niet meer lager dan 16 graden... en dan is witte win bah :')

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 14:50

Mijn keuken (en huiskamer) zijn zo goed als klaar *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Magnetron had helaas vertraging en wordt pas volgende week geleverd. In de tussentijd is dat open vak ook wel handig gebleken om spullen van het aanrecht te houden := :+

Raambekleding (Duettes) is besteld, maar dat duurt nog een week of 6

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 15:12

Mooi hoor, zeker met die verf wand die door loopt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:17

Ik kan wel input gebruiken.

Ik heb een huis gekocht 4 jaar geleden.
Vanaf het begin heb ik gezegd dat ik de keuken anders wil.

Nu ik mijn bouwdepot rond heb gaat dat eindelijk gebeuren

Mijn keuken is nu zo:
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dus ook een half muurtje.
Afbeelding

Deze gaat er uit!

Nu heb ik 2 ontwerpen laten maken.
Ontwerp 1:

Afbeelding

Dit is dus meer een U keuken. Wat ik zelf heel erg mooi vind.
Alleen 2 hoekkasten is minder functioneel.

2de ontwerp:

Afbeelding
Afbeelding

Het voordeel is wel dat je op deze manier de kasten en laden goed kunt benutten. Je hebt wel minder werk blad.
Het doet wel ruimtelijker aan denk ik.

Ik vind het erg lastig een keuze maken.
Ontwerp 1 vind ik mooier. Ontwerp 2 verstandiger.

Help.
Laatst bijgewerkt door Lau07 op 14-11-23 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd i.v.m. privacy

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:39

Wat is dat zwevende blad in het eerste ontwerp, zo te zien ook voor een deur?
2de oogt ruimtelijker, maar minder kastruimte. En de kleur maakt het ook ruimtelijker.

Pfff, ik wil graag mijn nieuwe keuken laten zien maar helaas is hij nog niet af. -O-
Kast links is verkeerd besteld waardoor het niet uitlijnt met de bovenkasten. 15 januari komen ze die plaatsen. Verder gedoe met de spoelbak. Natuurstenen spoelbak die flink prijzig is, maar er blijft water in staan. Wat blijkt, er is een niet afwaterende spoelbak besteld. Sorry hoor, maar een niet afwaterende spoelbak? Dat is net zoiets als een auto zonder motor kopen. := Wij hadden er nog nooit van gehoord en het is ons ook niet vertelt. Nu blijkt dat ze een afwaterende niet in het assortiment hebben want die is te duur. Een niet functionele spoelbak mag je wel kopen voor 2100 euro. >;)
Nu nemen ze hem wel terug en wordt er een afwaterende besteld, meerprijs moeten we dus wel betalen. Maar er blijft dus gewoon een laag van 2 mm water instaan voor 2/3de deel van de spoelbak, is ook geen kwestie van even met een doekje droog maken.
En vandaag is de achterwand aangekomen, als die erin zit is het een stuk meer af. Keuken is in maart besteld en heeft dadelijk dus 10 maanden geduurd. -O-

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:44

daantjuhhh schreef:
Ik kan wel input gebruiken.

Ik heb een huis gekocht 4 jaar geleden.
Vanaf het begin heb ik gezegd dat ik de keuken anders wil.

Nu ik mijn bouwdepot rond heb gaat dat eindelijk gebeuren

Mijn keuken is nu zo:
[ [url=m/eHWKt6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Qdk3NC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb dus ook een half muurtje.
[ [url=m/5dpbzI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze gaat er uit!

Nu heb ik 2 ontwerpen laten maken.
Ontwerp 1:

[ [url=m/RKK2Ee.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jgQW6o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is dus meer een U keuken. Wat ik zelf heel erg mooi vind.
Alleen 2 hoekkasten is minder functioneel.

2de ontwerp:

[ [url=m/Js6AVC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q4EngM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het voordeel is wel dat je op deze manier de kasten en laden goed kunt benutten. Je hebt wel minder werk blad.
Het doet wel ruimtelijker aan denk ik.

Ik vind het erg lastig een keuze maken.
Ontwerp 1 vind ik mooier. Ontwerp 2 verstandiger.

Help.

Wat is die kast links op het eerste ontwerp? Ik raad je aan om met tape op de grond te kijken of je de opening wel groot genoeg vind van de keuken, je moet daar met al je boodschappen doorheen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:55

Het zwevende blad is een stukje extra bald wat erbij besteld moet worden voor een vensterbank boven een radiator.
Die kun je dus negeren.

De kast links is koelkast.

De doorgang is net zo breed als dat hij nu is. Dat is dus prima.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 22:57

Die deurklink op die witte deur is verkeerd begrepen. Daar zit geen deur.
Daar zit de meterkast maar die is niet bereikbaar vanuit de keuken maar vanuit de gang.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:16

2e ontwerp vind ik beter denk ik. Het idee van zo’n schiereiland is leuk en dan met barkrukken erbij.
Ik zou zelf wel een plank ofzo op de muur maken, maar goed dat heeft misschien niets met het keukenontwerp te maken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:23

Voor mij telt veel werkblad. Ik zou dus voor de eerste optie gaan. Door de hoek die gekozen is lijkt de tweede optie rustiger maar ik denk dat als je optie 1 ook vanuit die hoek pakt en dezelfde aankleding geeft dat je ook een rustig beeld krijgt en het twee vergelijkbare ontwerpen zijn.

Heb je voldoende stroompunten? Die zie ik niet terug op de tekeningen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 11:54

Ik heb juist gekozen voor veel kastruimte. Die van mij staat wel volledig tegen de muur want een eiland past niet.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 15:46

Ik negeer de rode letters even en schop het topic omhoog.
Wij zijn op zoek naar een keuken geweest, al heel veel rond gekeken en inmiddels wel duidelijk wat we willen. Het wordt een leef keuken met eiland.
Kastenwand van 4.5 meter met een nis erin voor koffiezetapparaat. Dan een carroussel kast en de bocht om nog 3 hoge kasten. Het eiland wordt 3 bij 1.20.
Qua opties gekozen voor de wijnklimaatkoelkast, twee ovens (1 combi), vaatwasser, Quooker, grote inbouw koelkast en vriezer. Er komt een keramisch blad op het eiland. Aan de achterzijde ruimte voor 3 barkrukken en verder kasten en de klimaatkast.
Nu hebben wij de keuze tussen apparatuur van Siemens en Pelgrim (andere opties kunnen ook maar daar gaat het voor ons tussen). Het scheelt 1500 euro op de apparatuur. Eigenlijk doen we dan toch liever Siemens wegens betere naam maar ja het is ook veel geld. Iemand ervaringen?
En wat zijn keukens vreselijk duur, het duurste wat we zagen was 67000 euro. Nu komen we alsnog op 35.000 euro uit voor deze keuken, dat is een bekende en betrouwbare keukenboer. Ik blijf het echt idioot veel geld vinden maar ben bang dat dit het gewoon is.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 16:04

Ik heb aeg apparatuur. Ik heb hem via Duitsland gekocht en was paar duizend goedkoper uit. Prijzen zijn bizar

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 16:39

Dat klinkt ook wel als een grote, luxe en zeer complete keuken. En met dat soort bedragen is die €1500,- ook weer niet zo'n heel hoog percentage... Hier doe ik de hele keuken er voor. :=

Ik zou vooral kijken naar eventuele verschillen in garanties. Voor dat geld zou ik voor de beste garantie gaan. Ook als dat dan €1500,- meer is.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 21:47

Malenka schreef:
Dat klinkt ook wel als een grote, luxe en zeer complete keuken. En met dat soort bedragen is die €1500,- ook weer niet zo'n heel hoog percentage... Hier doe ik de hele keuken er voor. :=

Ik zou vooral kijken naar eventuele verschillen in garanties. Voor dat geld zou ik voor de beste garantie gaan. Ook als dat dan €1500,- meer is.

Hoe doe je dat? _/-\o_ Dat vind ik echt heel knap!
Garantie is bij beide hetzelfde maar wel heel goed dat je het noemt hoor! Weet dat beide ook goede aftersales hebben, vertelde onze keukenman. (we kennen hem echt goed en vertrouwen hem dus ook echt, heb het normaal niet zo op keukenverkopers)

Het is inderdaad een hele grote keuken, maar ook een hele grote leefruimte dus wil ook niet dat het wegvalt. En in ons huidige huis vind ik de keuken met 5 mensen te klein. Ligt ook aan dat we maar 2 bovenkastjes hebben hoor, indeling e.d. had gewoon een heel stuk beter gekund. Verder is de keuken namelijk echt meer dan prima.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 22:02

Inmiddels zitten wij in een geschil met onze keukenboer. Dinsdag telefoontje gehad dat ze de huidige spoelbak niet onder het aanrechtblad weg kunnen halen en dat deze ook vernieuwd moet worden. Oplossing wisten ze zo niet. Vandaag weer contact gehad, moet op onze kosten....wij hebben nu de rechtsbijstand ingeschakeld. Geen idee wat het aanrechtblad kost, maar zal niet goedkoop zijn, is graniet. Rechtsbijstand zei dat we in principe het verschil van prijs van de spoelbak al niet bij hoeven te betalen. Ze moeten gewoon iets leveren wat normaal functioneel is, en anders hadden ze het moeten melden bij aankoop.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 23:21

1500 voot de hele keuken?

Hier bijna 20000.
Wel grote keuken. Lange kasten wand en eiland. Met twee ovens, cooker, grote koelkast, grote vriezer en inductie plaat. Stenen blad.

Neonlight, vervelend zo conflict. Hopelijk wordt het netjes opgelost.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 23:32

Onze keuken was ook 20000 euro, enige apparatuur erin zijn 2 combi magnetrons en afzuiging. Vaatwasser, koffiemachine, kookplaat en koelkast zijn uit de vorige keuken overgezet. Kraan overigens ook.

Alvast wat foto's, heb geen fatsoenlijke foto's tot nu toe.

De achterwand. <3
Afbeelding

Hier zie je een stuk keuken, gemaakt voor de gordijnen die net gehangen werden, vandaar de rotzooi op tafel. :)) De linkse hoge kast is verkeerd, boven de vaatwasser moet nog een la en dan is de bovenkant ook uitgelijnd.
Afbeelding

Wand met koelkast en 3 apothekerskasten. Tafel stond er bij deze foto nog niet.
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 00:24

Ik bouw hem helemaal zelf en heb veel zo goed als nieuwe apparatuur kunnen krijgen en ruilen. Dus ik heb bijna alleen materiaalkosten.

Ik heb een inductiefornuis met dubbele oven, een downdraft afzuiging, keramische wasbak, drie in 1 kraan systeem met kokend water en een vrieskist voor nog geen €300,- in totaal. Koelkast en vaatwasser heb ik nog en zijn goed dus die vervangen we niet. Ik heb antieke tegels die ik gratis heb gekregen. Hout dat ik ga bestellen komt voorlopig op €350,- De metalen lades op €250,- Het materiaal voor het blad komt op zo'n €200,- en de verf zo'n €100,- De cellenbetonblokken en lijm kwamen op ongeveer €100,- Dan heb ik nog €200,- voor bovenkastjes en beslag. En daarvoor wil ik eigenlijk bovenstukken van antieke kasten gebruiken. Met een beetje mazzel (bijna) gratis.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 00:44

Is toch niet te vergelijken als je alles gratis krijgt? Ja logisch dat je dan goedkoper uit bent. :D

Neonlight: gaaf die achterwand!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 00:52

Tegels gratis, de rest toch niet?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 01:02

Hout voor 350 euro? Recent een kast gemaakt voor een koelkast en een oven in de garage en we waren al meer dan 100 euro kwijt, en dat waren slechts steigerplanken.
Goede ladegeleiders voor keukenkasten die ook gewicht kunnen hebben zit je ook zo op 100 euro per lade. Wij kunnen het in ieder geval niet vinden voor die prijzen dat je ook nog iets van kwaliteit hebt. :o

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 01:13

Tja... Ik dus wel. Het is een kwestie van geen haast hebben, heel erg veel zelf doen en creatief zijn. Het is niet zo dat ik het van vrienden of familie krijg.

Er werd me gevraagd hoe dan en daar geef ik uitgebreid antwoord op. Ik zeg ook niet dat iedereen dat kan doen of zou moeten doen.

Dit is voor mij ook gewoon noodzaak. Ik heb geen €20.000,- voor een keuken en zal daar ook niet aan kunnen komen. Dat wil niet zeggen dat ik het een ander niet gun. Ik ben blij voor iedereen die blij is met diens nieuwe keuken.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 09:20

Heel eerlijk zou ik voor 1500 euro verschil eerder voor siemens gaan, heeft de siemens ook niet veel meer opties dan pelgrim ?

Onze keuken gaat over de 50k kosten maar het is dan ook echt een mega maatwerk keuken met luxe apparatuur.