Geplaatst: 26-07-23 18:02
En hij is er zo gewoon onder gebleven
pien_2010
Geplaatst: 26-07-23 18:21
Koper schreef:
En hij is er zo gewoon onder gebleven
Wij niet, we lopen naast ons schoenen van trots.We zijn echt niet nationalistisch . Ze kijken in le Dorat uit naar zijn komst
(Maar eerst zijn we trots op onze voetbal meiden )
Koper
Geplaatst: 26-07-23 18:37
Nee dat klopt Pien. Ik ben niet nationalistisch. Ik vind niet een sporter, of wie dan ook, goed of aardig vanwege z'n nationaliteit.
pien_2010
Geplaatst: 26-07-23 18:44
Als je zo als wij tussen de nationalistische Fransen woont, dan is voelbaar voor ons dat andere culturen, sporters zoals bv Nederland, ook hun kwaliteiten hebben. En ik ben trots op het kleine Noordelijke landje waar ik geboren ben, ook al is daar ook niet alles toppiejoppie. Ik voel me nu meer Nederlander als vroeger (dat ook komt omdat Fransen waaronder dierbaren vrienden niet verder kijken als eigen land. De rest bestaat niet.) en ja wij juichen hier om Madness ea sporters vanuit het Noorden.
Video waarin Caroline Aalbers uitlegt hoe een draver wordt ingespannen. Misschien interessant voor diegene die zich afvraagt waar de onderdelen voor zijn.
In het kampioenschap starten 10 pikeurs Kampioenen uit Australië, Nieuw Zeeland, Duitsland,, Nederland, België, Amerika, Canada, Finland, Servië in 20 koersen verdeeld over de drafbasn van Wolvega, Gelsenkirchen, Mons en Berlijn, volgende week.
Madness loopt dinsdag in Gelsenkirchen, in een van de koersen van het Wereldkampioenschap. Hij heeft als pikeur Rodney Gatt, kampioen van Malta, geloot. Spannend. Startnummer 9 geloot. Uit de tweede lijn dus, niet het mooiste startnummer, maar........we hebben vertrouwen in Madness. Benieuwd wat Rodney kan met Madness.
Laatst bijgewerkt door janouk op 09-08-23 19:46, in het totaal 2 keer bewerkt
Het gaat om de pikeur lijkt me, niet dat-ie iedere wedstrijd met hetzelfde paard moet rijden. Integendeel vermoed ik, de grootste uitdaging is natuurlijk kampioen worden met 4 verschillende paarden
pien_2010
Geplaatst: 09-08-23 19:39
Wat ik begrijp Janouk is dat het een pikeur wedstrijd is. Ik lees dat de pikeurs uit 3 landen waaronder Nederland starten in een A en B pool (A de beste paarden op dit moment, B de wat minder snellen nog,). In beiden pools starten ze even vaak. Madness start in de A of B ploeg (ik denk nog B) en zie ik het goed dat de pikeur die de meeste overwinningen heeft wint? Of zit ik er helemaal naast.
Dat lees ik dus ook Ibbel.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 09-08-23 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt
janouk
Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-23 19:39
Mando schreef:
Hij start dan niet in Wolvega? Alleen in Duitsland dan.
Ja, Madness zal in Duitsland starten.
janouk
Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-23 19:43
Korte uitleg Ze starten op 4. Verschillende banen volgende week 5. Koersen. In elke koers worden de paarden in 2 groepen verdeeld: groep a voor de beste 5 paarden en groep b voor de andere 5 paarden. Madness zit in groep A. Ze trekken in de ene koers uit groep A en de andere koers uit B, zodat ze evenveel uit groep A en groep B kunnen rijden. Dan wordt er geloot voor paard Wie de meeste koersen wint, wint het WK, dus met 20 verschillende paarden koersen
Laatst bijgewerkt door janouk op 09-08-23 20:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Vrijdag zijn wij in Berlijn, zijn er voor het Derby weekend. Leuk om te kijken, wel jammer dat Madness daar dan niet is.
pien_2010
Geplaatst: 09-08-23 19:47
Wouw. En Madness al in A. Ik dacht dat duurt nog even, maar hij is er al. Gaaf.
Koper
Geplaatst: 09-08-23 19:48
En die pikeurs krijgen dan dus elke dag een ander paard te rijden?
Wat ontzettend spannend dat Madness hier aan mee mag doen! Jammer dat hij niet naar de wedstrijd in Wolvega komt. Maar op het schermpje kunnen we natuurlijk ook zien hoe hij het doet.