Vraagprijs haflingers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
J30d
Berichten: 254
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Vraagprijs haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 18:08

Nee klopt de markt is heel krap en ontzettend veel vraag wat ervoor zorgt dat de prijs ontzettend omhoog gedreven wordt wat logisch is. Ik denk dat het een kwestie van oren en ogen open houden en voorloog goed doorsparen dat als het erop aankomt ik die 10k zo af tik :D

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Vraagprijs haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 18:58

Maar als je minimaal boven de 150 wilt, waarom dan een Haflinger dat maakt het lastig en duur.

J30d
Berichten: 254
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Vraagprijs haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:18

Nou een kwpn’er van boven de 1,70 is helemaal om te huilen qua prijs. En heb altijd een zwak gehad voor haflingers en vind het karakter wat haflingers hebben ontzettend leuk en vooral omdat ze nu wat heter worden

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Vraagprijs haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:25

Als je alleen zoekt wat iedereen wil, dan betaal je de hoofdprijs….dat was altijd al zo.
Kwpn’er van de 1.65 kan toch ook prima? Tenminste als je overweegt een haflinger van 1.50 te kopen, dan hoef je toch niet perse een 1.70 kwpner?!

J30d
Berichten: 254
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:30

carika schreef:
Als je alleen zoekt wat iedereen wil, dan betaal je de hoofdprijs….dat was altijd al zo.
Kwpn’er van de 1.65 kan toch ook prima? Tenminste als je overweegt een haflinger van 1.50 te kopen, dan hoef je toch niet perse een 1.70 kwpner?!


Klopt maar maar voor het beeld vind ik een 1,70 mooier rijd nu kwpn van 1,65. En dan alsnog een allround kwpn die gezond is kost simpelweg ook minimaal 15k dat vind ik best aan de prijs. Vooral een paard waar ik geen wedstrijd ambities bij heb.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:00

Paarden en Haflingers dus ook zijn allemaal duurder geworden. Ik verkocht jaren geleden mijn (erg knappe) Haflingerruin voor 3K, M dressuur met winst en kon ook een aardige sprong maken. Tegenwoordig liggen de prijzen veel hoger. Prijzen van 8-10K zie ik ook vaker voorbij komen en ach.. Waarom moesten ze zoveel minder kosten dan sportpony’s? Je komt er echt prima mee in de allround sport :j

Nu heb ik alleen nog een Haflinger van 22 die tot haar dood blijft en zou daarna niet per se nog een Haflinger willen.

J30d
Berichten: 254
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:08

Nessie schreef:
Paarden en Haflingers dus ook zijn allemaal duurder geworden. Ik verkocht jaren geleden mijn (erg knappe) Haflingerruin voor 3K, M dressuur met winst en kon ook een aardige sprong maken. Tegenwoordig liggen de prijzen veel hoger. Prijzen van 8-10K zie ik ook vaker voorbij komen en ach.. Waarom moesten ze zoveel minder kosten dan sportpony’s? Je komt er echt prima mee in de allround sport :j

Nu heb ik alleen nog een Haflinger van 22 die tot haar dood blijft en zou daarna niet per se nog een Haflinger willen.


Mag ik vragen waarom je niet opnieuw een haf zou kopen? En wat je dan kopen ipv n haf?

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:25

Ik heb een 10 jarige KWPN / NRPS hengst en dat is zo makkelijk na die eigenwijze Haflingers van me :+ Blijft gewoon achter het draad staan, loopt altijd heerlijk braaf mee. Ik vind Haflingers nog steeds hartstikke leuk om te zien (zeker als ik ze op wedstrijd tegenkom), maar ben tot heden erg blij met mijn warmbloed overstap. Nu heb ik het ook getroffen met mijn paard.

J30d
Berichten: 254
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Vraagprijs haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:35

Hahah ja oké dat begrijp ik ook! Ja voor nu ligt mijn hart bij een haflinger of er moet een prachtige grote bonte of zwarte kwpn’er voorbij komen maar heb nu wel zoiets voor beide is het budget dus max 10k nu eerst even eerst het potje aanvullen want 10k ga ik wel nodig als ik de reacties lees :#

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:21

J30d schreef:
carika schreef:
Als je alleen zoekt wat iedereen wil, dan betaal je de hoofdprijs….dat was altijd al zo.
Kwpn’er van de 1.65 kan toch ook prima? Tenminste als je overweegt een haflinger van 1.50 te kopen, dan hoef je toch niet perse een 1.70 kwpner?!


Klopt maar maar voor het beeld vind ik een 1,70 mooier rijd nu kwpn van 1,65. En dan alsnog een allround kwpn die gezond is kost simpelweg ook minimaal 15k dat vind ik best aan de prijs. Vooral een paard waar ik geen wedstrijd ambities bij heb.

Dit vind ik een vreemde redenering. Voor het beeld moet een KWPN 170 zijn. Maar een Haf van 150 kan dan wel, is het beeld dan anders? Dat jij een Haf wilt omdat je die gewoon leuk vind dat kan, maar de redenering dat hij dan boven de 150 moet zijn ontgaat mij. En een kruising of KWPN van 160 koop je gemakkelijk onder de 8 k .

J30d
Berichten: 254
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:47

[/quote]
Dit vind ik een vreemde redenering. Voor het beeld moet een KWPN 170 zijn. Maar een Haf van 150 kan dan wel, is het beeld dan anders? Dat jij een Haf wilt omdat je die gewoon leuk vind dat kan, maar de redenering dat hij dan boven de 150 moet zijn ontgaat mij. En een kruising of KWPN van 160 koop je gemakkelijk onder de 8 k .[/quote]

Dat mag jij vinden en daarnaast wil ik geen kruising. Ik weet dat mensen van 1,75 prima passen op een grote haf en dat dat ook mooi staat. Mede door hun bouw en ja dan alsnog modern gebouwd. Stel ik wijk af van mijn “droompaard” dan komt daar idd iets anders tegenover te staan en dat is een kwpn van minimaal 1,70.

Anne_480

Berichten: 4
Geregistreerd: 21-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 23:42

Hoi allemaal,
Ik kwam hier terecht omdat ik mijn Haflinger te koop aan ga bieden en het lastig vind de prijs te bepalen. Ik wil graag een eerlijke en reële prijs vragen en zo hopelijk ook eerlijke en reële mensen aantrekken.
Misschien willen jullie mij helpen door aan te geven wat jullie denken dat ik moet vragen?

Info;
Haflinger ruin
15 jaar
150 cm
Stevig gebouwd
Normaal uiterlijk
Braaf en gezond, geen gebreken
Alleen recreatief gereden, dressuur, wat sprongetjes en op buitenrit in groepsverband.
Hij is braaf maar heeft zo z’n buien en daardoor niet geschikt voor onervaren of kinderen als hoofd ruiter.
Gaat alleen weg naar een plek waar hij veel buiten kan zijn in kudde verband.

Hoor het graag

J30d
Berichten: 254
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Vraagprijs haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:07

Als ik kijk wat voor een haflingers ik te koop heb zien staan. Denk dat je dan rond de 5000€ mag vragen. Mits geen exceem en slechte hoeven …

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Vraagprijs haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:53

Kan hij (alleen) op de trailer?
Kan hij ook alleen op buitenrit?
Verder ga ik met J30d mee; al vind ik 5000€ wel max. Omdat hij zijn leeftijd niet meer mee heeft.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:20

Leeftijd, normaal uiterlijk, geen sportprestaties, niet altijd braaf, ik zou toch echt wel een stuk lager een reële prijs vinden, ook in deze markt. 2.5K +- exclusief toebehoren.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:52

Nessie schreef:
Leeftijd, normaal uiterlijk, geen sportprestaties, niet altijd braaf, ik zou toch echt wel een stuk lager een reële prijs vinden, ook in deze markt. 2.5K +- exclusief toebehoren.

Hier sluit ik mij bij aan. Denk dat dit een hele reële schatting is.

Anne_480

Berichten: 4
Geregistreerd: 21-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:14

Ellen_ov schreef:
Kan hij (alleen) op de trailer?
Kan hij ook alleen op buitenrit?
Verder ga ik met J30d mee; al vind ik 5000€ wel max. Omdat hij zijn leeftijd niet meer mee heeft.



Bedankt voor je reactie
Trailer is nooit een probleem geweest maar hij is al jaren niet op de trailer geweest dus zou hem niet als trailer mak ofzo verkopen.
Alleen op buitenrit kan maar dan is hij wel wat onrustiger dus daar moet je zelfverzekerd in zijn.

Anoniem

Re: Vraagprijs haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:46

Er staan nu weer wat haflingers op de markt. Die betaalbaar ogen. Ik vind 5000 voor een net bereden haflinger geen gekke prijs.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:11

Evamarie schreef:
Er staan nu weer wat haflingers op de markt. Die betaalbaar ogen. Ik vind 5000 voor een net bereden haflinger geen gekke prijs.

Hij is wel 15 jaar en niet geschikt voor beginners, dat drukt de prijs behoorlijk. Ik ga voor de helft.

Anne_480

Berichten: 4
Geregistreerd: 21-07-13

Re: Vraagprijs haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 14:10

Bedankt voor jullie reacties.
Hij is op zich gewoon heel braaf hoor alleen verkoop ik hem liever iets “negatiever” voor iets minder als dat hij achteraf teven valt. Het is heel belangrijk voor me dat hij bij de juiste persoon voor hem terecht komt.

Anoniem

Re: Vraagprijs haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:39

15 is een prima leeftijd en niet voor beginners zegt mij niet veel. Dat kan ook een leuke sporthaflinger zijn. Voor 2500 ga je die niet gezond vinden.

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Vraagprijs haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 23:20

Als je voor sport gaat, wil je geen 15 jarige.

Zo'n dier komt bij een recreatieve ruiter terecht. 2,5 is te weinig, 5 is teveel. Vraag 4.250 en zie wat er op je afkomt.

Dat "niet voor beginners" is zo'n uitgeholde kreet. Beschrijf waarom niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 01:36

Dees schreef:
Als je voor sport gaat, wil je geen 15 jarige.

Zo'n dier komt bij een recreatieve ruiter terecht. 2,5 is te weinig, 5 is teveel. Vraag 4.250 en zie wat er op je afkomt.

Dat "niet voor beginners" is zo'n uitgeholde kreet. Beschrijf waarom niet.


Waarom niet? Kinderen kunnen er nog een hoop plezier aan beleven met wedstrijden.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Vraagprijs haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 01:50

Ik vind de prijzen van Haflingers en Tinkers gelijkwaardig momenteel. Heb een 15-jarige Tinker ruin van 1.47, recreatief, wel alleen op buitenrit, braaf, verkocht voor net onder de 5000 afgelopen maand.

Ik vind 2500 echt te laag, ik zou 5 durven vragen wanneer er geen tijdsdruk achter zit.

Onder invloed van de juiste mens en stalling, veranderd een dier toch altijd wel enigzins. Als je gewoon eerlijk en volledig bent, de tijd neemt, en niet in zee gaat met een twijfelaar, is dat passende plekje vast niet heel moeilijk.

Ik heb echt vrijwel uitsluitend ervaren dat de mensen die echt voor een paardje vallen, de “forever home” plekjes hebben, en dat de twijfelaars of mensen die 2 weken na het eerste contact toch maar eens komen kijken, de mensen zijn waarbij een paardje op den duur wel verder gaat. Al denk ik dat met deze leeftijd (die echt nog wel goed verkoopbaar en zeker niet oud is) een groot deel al wel bewust is dat het diertje met de jaren alleen maar moeilijker weer te herplaatsen is.

Succes!

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Vraagprijs haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 06:09

Wat een prijzen worden er tegenwoordig gevraagd voor haflingers.

Ik zie dat ik wel moet gaan sparen mocht ik een opvolger voor Mando willen dan kom ik niet meer met 1250 euro weg.
_O-