Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Dat is wat dierenactivisten ook al járen doen in de bioindustrie.
Nu merken de paardenhouders het zelf.
Gaat alles goed. Nee zeker niet.
Is er ruimte voor verbetering, ja heel veel.
Maar is alles zo slecht als die activisten opsommen, bij lange na niet.
Die pakken iets wat fout gaat eruit en doen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.
DuoPenotti schreef:Wat jij noemt vind ik hardcore.
Want er op gaan zitten is naar mijn idee zo fout niet.
Uiteraard met passend tuig en ook bedenken mijn paard doet iets niet, waarom is dat?
Maar dat doen gelukkig ook erg veel ruiters.
Ook dan kun je de excessen eruit pakken waar een bit door de mond gaat zonder verdere informatie.
Natuurlijk kun je als extremist dan zeggen, ja hij schrok en belande bijna voor een auto, jammer dan moet je maar niet rijden.
Maar goed in de wei is hij tegenwoordig ook niet meer veilig zonder ruiter...als we naar dat groepje groene moeten gaan luisteren die aan de ene kant wil dat ze niet gereden worden en niet opgehokt mogen worden maar aan de andere kant wel wolvenvoer mogen zijn, zijn we snel uitgelu.ld denk ik dan.
BaileyMix schreef:Het is een illusie om te denken dat de mensen met kritiek mensen zijn die ver van dieren af staan, (itt tot jijzelf?) Daarmee doe je hen, maar ook jezelf tekort. Kritiek afdoen als 'zij begrijpen er niks van' en extremisme brengt op de lange termijn niks positiefs, integendeel.
De tijden veranderen en een starre houding en blind zijn voor kritiek in plaats van zorgen serieus nemen betekent het einde van de paardensector. Dus beter om de dialoog écht open te houden, in plaats van ze afschilderen als groene gekkies en doorgaan op dezelfde route.
Lijsken schreef:De toon van het bericht getuigd niet bepaald van een open dialoog. Als ik activist zou zijn zou ik niet in gesprek willen als ik meteen beschuldigt wordt van van alles en nog wat.
Beide kanten zijn in mijn ogen even star. Ja, sommige activisten verspreiden onzin, maar sommige topsportpaarden worden ook bar slecht gehouden. Er kan in mijn ogen echt heel veel verbeterd worde in dierenwelzijn. Als daar écht een open gesprek over gevoerd kan worden dan is dat een grote stap vooruit.
BaileyMix schreef:Het is een illusie om te denken dat de mensen met kritiek mensen zijn die ver van dieren af staan, (itt tot jijzelf?) Daarmee doe je hen, maar ook jezelf tekort. Kritiek afdoen als 'zij begrijpen er niks van' en extremisme brengt op de lange termijn niks positiefs, integendeel.
De tijden veranderen en een starre houding en blind zijn voor kritiek in plaats van zorgen serieus nemen betekent het einde van de paardensector. Dus beter om de dialoog écht open te houden, in plaats van ze afschilderen als groene gekkies en doorgaan op dezelfde route.
Citaat:De Sectorraad Paarden wil af van dierenactivisten die met 'onjuiste informatie de politiek en media willen overtuigen van hun eenzijdige en extremistische standpunten ten opzichte van de omgang met paarden'.