Raineri schreef:De kat natuurlijk. Hij woont overduidelijk op zichzelf gezien hij zelf bepaalt tot hoe laat hij buiten is en waar hij komt. In mijn tijd bepaalde de eigenaren nog maar tegenwoordig staan ze veel te vroeg op eigen benen.
Okee.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AyDeeDee schreef:Je tuin afzetten zodat ze niet zomaar je tuin in kunnen? Andere mensen zijn natuurlijk niet verplicht hun katten binnen te houden voor jou.. Een ultrasone ding zou ik niet doen. Je zal daar meer dieren mee op afstand houden en er zijn veel mensen die die dingen en hun hoge piepen wel horen en daar bijvoorbeeld weer hoofdpijn klachten van krijgen. In mijn oude buurt waren ook veel katten en was er ook één of andere gek die zich de baas van de buurt voelde en die zette 3 van die dingen neer in een kleine tuin, ik weet niet wat er mee was maar er was iets niet goed waardoor ze continu begonnen te piepen en niet meer stopten. Buren s nachts hun bed uit doordat ze wakker werden van die hele hoge pieptoon. Zeker als je in een rijtjeswoning woont zou ik het niet zo snel doen.
Polly schreef:Voorheen deden wij schrikdraad om paaltjes vlechten in de borders toen bleven ze wel weg.
Onze eigen kat is niet zo heldhaftig, die gaat achter z'n luik zitten blazen.
We hebben nu kippen, dat werkt als een trein die jagen echt alles weg.
Onze eigen kat loopt overigens ook los buiten. Waar ik me dan als eigenaar meer aan irriteer is dat veel buren de katten buiten voeren en die van ons dus overal mee eet (en er niet slanker op word).
Tuin afzetten wel overwogen maar niet echt haalbaar met een kind waardoor de poort nog weleens open blijft staan
Polly schreef:Voorheen deden wij schrikdraad om paaltjes vlechten in de borders toen bleven ze wel weg.
Onze eigen kat is niet zo heldhaftig, die gaat achter z'n luik zitten blazen.
We hebben nu kippen, dat werkt als een trein die jagen echt alles weg.
Onze eigen kat loopt overigens ook los buiten. Waar ik me dan als eigenaar meer aan irriteer is dat veel buren de katten buiten voeren en die van ons dus overal mee eet (en er niet slanker op word).
Tuin afzetten wel overwogen maar niet echt haalbaar met een kind waardoor de poort nog weleens open blijft staan
Daphara schreef:marleen_usar schreef:Saté stokjes in de aarde steken.
Vind ik te ver gaan, de kat kan er niets aan doen dat de eigenaren geen verantwoordelijkheid nemen om de kat op eigen terrein te houden.
speedfiets_2 schreef:Is het een of meerdere katten? Je zou citrusachtige planten en Lavendel kunnen zetten in je tuin. De meeste katten hebben daar een behoorlijke hekel aan.
Is het een specifieke? Dan heb ik nog een tip van mijn schoonbroer. Die had een lange brede buis in de tuin gezet met in het midden bakje vis. Die buis was vol gesmeerd met vet. Na 1 keer smerig thuis komen hielden die mensen hun kat voortaan binnen.
speedfiets_2 schreef:Is het een of meerdere katten? Je zou citrusachtige planten en Lavendel kunnen zetten in je tuin. De meeste katten hebben daar een behoorlijke hekel aan.
Is het een specifieke? Dan heb ik nog een tip van mijn schoonbroer. Die had een lange brede buis in de tuin gezet met in het midden bakje vis. Die buis was vol gesmeerd met vet. Na 1 keer smerig thuis komen hielden die mensen hun kat voortaan binnen.