Mijn paard is niet gewend op buitenrit te gaan vanaf stal, zij heeft dit met haar vorige eigenaar nooit gedaan. Nu ben ik de afgelopen weken elke week met haar gaan wandelen aan de hand en ook al een keer er op gezeten. Als we een klein stukje weg zijn van stal stopt ze en wil ze eigenlijk niet verder. Ik vraag haar dan toch mee te komen en na een keer steigeren loopt ze wel mee. Als ik dan een stuk verder loop omdraai en terugloop naar stal met haar is ze natuurlijk wel vrolijk

Ik heb ook weleens met andere paarden meegelopen, dit ging wel goed, maar niet echt een hele verbetering in haar gedrag. We zijn ook al een keer met andere paarden ergens anders op buitenrit geweest en dat ging wel redelijk (ze kon in dat geval niet 'terug' naar stal). Ze vind het spannend en ik heb dan ook het idee dat ik haar er absoluut geen plezier mee doen. Ze is overigens geen bloederig/nerveus type paard.
Ik zou graag van jullie tips willen horen hoe ik haar verder hierin kan trainen en/of het wel te trainen is. Kan het ook zijn dat het gewoon geen buitenrit paard is?