Sky_As schreef:Het beste kun je kijken bij lokale boeren in de buurt, die ook vleeskoeien hebben (boerderijwinkels werken daar vaak ook mee).
Wij hebben zelf vleeskoeien, en hebben een paar keer per jaar vleespakketten, welke we meestal aan vrienden en familie (en via via) verkopen. Maar zo zullen er bij jou in de buurt van ook hobbyboeren zijn die dit op kleine schaal doen......
Dat gebeurt ook gewoon heel veel meer zie ik om mij heen dan toen Koop een Koe jaren geleden begon. Mooie ontwikkeling.
Voordeel van lokaal bij een veehouder (of het nou kip, varken of koe is), dat er bij de meeste ook vrije keuze is in wat jij koopt.
Grutto heeft min of meer vaste pakketten waar tegenwoordig wel wat te schuiven is in de gehakt-producten maar geen totale vrije keuze.
En als ik lokaal haal dan heb ik zelf invloed op hoeveel pakjes gehakt / worst / biefstuk / hele kip / verzin het maar, je meeneemt.
Voorwaarde is wel natuurlijk dat je in een regio woont waar dit beschikbaar is.
Toen wij nog in Leiden woonden kocht ik alle vlees bij Grutto, ook de varken kip en koe pakketten. En daar waren we ook zeer tevreden over.
Maar nu wonen we in een regio waar gewoon veel meer lokaal te vinden is.