Aahhhhh ja leuk topic! Ik heb mijn niet-paardenvriend meegenomen naar Jumping Amsterdam. Hier een paar highlights:
Maikel van der Vleuten rijdt. Mijn vriend: "Ik heb nog nooit iemand zo lelijk zien rijden"

Paard komt wat frissig de arena binnen. Vriend: "die heeft er zin in!!"
Paard mest voor dat de bel is gegaan. Vriend: "Ja dan wordt het hem al niet, als ze mesten raken ze altijd een balkje" (overigens was dit ook echt het geval. In de barrage bracht het hen juist weer geluk, aldus mijn vriend"
Paard heet 'krokant'. Vriend: "We weten allemaal wat dat paard gaat worden als die het niet goed doet" even later nadat het paard 2 balkjes heeft... "RIP..."
Paard komt binnen met zo een calming masker. Vriend: "Deze heeft ook zo een Zorro masker"
Om de zo veel combinaties werd de baan weer even gesleept, een oudere man in een tractor nam zijn taak serieus. Mijn vriend kende de naam Jan toe aan deze meneer en niemand mocht in de weglopen van Jan. "hij drift die hele bocht door joh"
En dit was slechts de highlights. Altijd heel leuk om de paardensport door de ogen van iemand, die enkel weet wat jij hen hebt verteld, te zien
Oh ja mijn vader is ook leuk. Die ging laast met mij mee als chauffeur naar de kliniek. Ik zette mijn lieve merrie de trailer in die vervolgens enthousiast tegen de bilstang begon te schuren. Mijn vader met grote ogen kijken. Een hele wereld ging voor hem open. Snapt er natuurlijk niks van als paard op de kliniek over het harde heen en weer moet rennen.