Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:56

Fair to Horses voldoet ook aan jouw eisen. En ik denk de Four star stables in Leidschendam ook, al zal daar vast een wachtlijst zijn voor de groepsstal denk ik. Stal Langelaan zou je ook eens kunnen kijken. En misschien de Windhoek en Stal t hoogste eind?

Lieser
Berichten: 1500
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 15:59

De windhoek heeft een enorme wachtlijst.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:00

Er zijn wel kleinere stallen waar ze hele dagen buiten komen, maar dan moet je ergens op inleveren. Waar ik sta gaan ze van 7-17 en naarmate het langer licht blijft nog iets langer buiten tot het weideseizoen begint. Maar onze paddocks zijn ook nat na al deze regen, al zijn de ruiven verhard dus daar hebben ze sowieso droge voeten. En het zijn alleen maar recreatieve ruiters, de bak is prima. Maar het is geen wekelijks gesleepte eb en vloed bodem. Maar wel zelf mesten, 1x in de week paddock mesten en zelf je netten vullen voor de nacht. Ik sta in Stompwijk en kan dus (als ik eerst een stuk stap) best nog wat kanten op om buiten te rijden. In Stompwijk zijn nog meer stallen waar ze echt wel wat meer buiten komen, maar niet bij alles is een bak maar dan gaan mensen naar de vereniging in het dorp.
Ik heb mijn stal via facebook gevonden, dus dat goed in de gaten houden. Daar komen vaker kleinere onbekende stallen voorbij, wie weet zit daar nog wat tussen.

elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:03

Kelly1992 schreef:
Ik denk dat hoeve lentevreugd perfect voor je is.



Oh ik dacht dat ze daar niet zoveel buitenkomen, is dat veranderd?

Aelin
Berichten: 1643
Geregistreerd: 21-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 16:06

elineAbby123 schreef:
Kelly1992 schreef:
Ik denk dat hoeve lentevreugd perfect voor je is.



Oh ik dacht dat ze daar niet zoveel buitenkomen, is dat veranderd?


Ik rijd er langs en ik zie 2 groepen nu nog op de wei. En er de paddocks staan de paarden alleen.

Geen idee hoeveel uur maar volgens mij nog redelijk wat.

mavantos

Berichten: 3597
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:17

beegee schreef:
Bij de Braassem komen ze niet zo veel buiten toch? Verder wel prachtige stal. Groene meer ben ik bekend mee. Olsthoorn ook gezien, een vriendin van mij gaf aan dat het wel echt postzegel buitengang is allemaal, en ook (‘s winters) apart van elkaar naar buiten. Ik denk dat ik mijn paard daar geen plezier mee doe :(

Bedankt voor jullie tips tot nu toe!


Klopt niet helemaal wat jouw vriendin zegt over Olsthoorn Stables. In de zomer gaan ze in groepsverband in de wei (kan evt. ook apart, maar meeste staan in de kudde. Wel merries en ruinen apart). De weides zijn ruim voor het aantal paarden en ze hebben meerdere weides om te wisselen als het gras op is. Ze staan wel echt zo lang mogelijk in de wei qua maanden.

In de winter staan ze inderdaad apart van elkaar en in kleine zandpaddocks.

Ik zou zeker eens gaan kijken als het je enigzins passend lijkt. Staleigenaresse is erg aardig en je kan haar echt al je vragen stellen.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:37

Die in Vogelenzang moet toch weg, of is dit weer een andere? Of die weg moet is het laatste woord nog niet over gezegd. Volgens de provincie wel, volgens een aantal gemeentelijk politieke partijen niet.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:04

Frummels schreef:
Fair to Horses voldoet ook aan jouw eisen. En ik denk de Four star stables in Leidschendam ook, al zal daar vast een wachtlijst zijn voor de groepsstal denk ik. Stal Langelaan zou je ook eens kunnen kijken. En misschien de Windhoek en Stal t hoogste eind?

Fair2Horses heeft geen weiland en vind ik persoonlijk erg krap opgezet?

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:21

beegee schreef:
Ik zit in Benthuizen, dat ligt tegen Zoetermeer aan. Diep in de randstad dus :'). Ik ga alles eens even doorzoeken, zijn wat namen genoemd die ik niet ken. Friezen Hendrikse ken ik, kon alleen op de site er niet duidelijk uit halen of ze ook pensionstalling deden!

Iemand ervaring met Anna’s Hoeve in Moerkapelle? Daar ben ik twee jaar geleden geweest en vond het toen niet zo, wie weet is het in de tussentijd verbeterd? Dan doel ik met name op de paddock :D


Ja wel geweest. Ook al even geleden maar ik vond het toen best een beetje een zooitje. En volgens mij ook niet veel land.

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-23 13:37

Fair to Horses heeft geen weiland. Heb daar ook een tijdje een paard gereden en het is een mooie accommodatie met fijne uitrijmogelijkheden, maar weiland is wel echt een eis. En ik denk dat ik, hoe zeg ik dit netjes, iets te “traditioneel” ben om er echt lekker tussen te passen. :)

Wbt inleveren op eisen: kan ik uiteraard begrijpen. Nu heb ik ruim twee jaar op een dhz/doe het samen stal gestaan waar ook geen bak aanwezig was, wel op loopafstand. Daar moest je al-les zelf doen, je huurde zeg maar enkel de accommodatie. Dat werkte voor mij/ons gewoon niet. Zeker het doe het samen deel valt voor mij af, ik wil niet meer afhankelijk zijn van andere mensen (dan heb ik het dus niet over stalpersoneel) en verwachtingen over en weer. Juist omdat ik slechte ervaringen heb met mensen die zich niet aan de gemaakte afspraken houden en je uiteindelijk zelf die stal staat te runnen, niet alleen voor je eigen paard maar ook voor tig anderen. Uiteraard heel prettig als het voor jullie wel werkt, ik ga het alleen niet meer opzoeken. :) Stal mesten is uiteraard geen probleem, maar roosters en volledig dhz ga ik niet meer aan.

Olsthoorn ga ik dan nog een keer kijken! Anna’s hoeve ga ik ook nog een keer langs. Wie weet wat er veranderd is op twee jaar tijd. Windhoek heb ik bovenaan de wachtlijst gestaan, maar laten gaan omdat het geen verbetering is tov waar ik nu sta.

In Bleiswijk/Bergschenhoek zitten ook enorm veel stalletjes, maar ben ik buiten Fair to Horses en Bernoski nooit wat over tegengekomen op internet. Is er iemand bekend in die regio toevallig? :) Zelfde voor Delft/Delfgauw, als ik door ‘t Delftse Hout reed kwam ik van alles regen maar nergens terug te vinden!

Iemand nog recente ervaringen met four star stables?

Weer bedankt voor jullie input!

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:22

Leliehoeve zou je nog kunnen proberen in Zoetermeer. Die hebben wel plek volgens mij, maar alleen buitenfaciliteiten en toch nog tegen een stevige prijs. De stallen vond ik vrij klein, maar ik ben nu best heel groot gewend.
Stal Dijkxhoorn ken je wellicht ook? In Pijnacker. (Ben ik wel eens wezen kijken, maar er niet gaan staan, omdat je een soort van verplicht bent om bij Jacobine te lessen en het ook niet gewaardeerd wordt als je de trailer pakt en bij een ander gaat lessen) En ook in Pijnacker zit stal Duynwijk. (Die ken ik niet).
In Delft heb je nog de stal van Cees Poot. Ik heb daar gestaan, maar degene die de stal runt (1 van de kleindochters van Cees) is op zn zachtst gezegd een aparte. De sfeer op stal was mede door haar echt niet leuk. Cees zelf was wel heel aardig.
Dan heb je in Delfgauw de "luxe pensionstal" Vitale Prijs aan de Zuideindse weg Als je graag wil huilen dan moet je dat doen :D
Daarnaast zit Hoeve Oostrijk. Daar moet je tussen passen. Het is een beetje een boomloos, bitloos, ijzerloos stal. Het is alweer een tijdje geleden dat ik daar heb gekeken. En verder stal Westerman, goede stal maar ook een lange wachtlijst. Verderop heb je nog wat stallen die ik niet allemaal ken. Wat verderop stond mijn trailer bij een soort opfok/springstal.
Als je een beetje rond rijdt in die omgeving (of op Google maps speurt en dan het satellietbeeld aanzet) zie je ook nog wel wat - voornamelijk- zelf doe stalletjes.
Naast het stalletje van Cees Poot zit Prometheus ruitersport (een soort studentenmanege, waar je lid van moet zijn/worden. Er stonden ook wat pensionpaarden herinner ik me, maar het is er klein.
Aan de Bieslandse weg is nog een mooi stallencomplex; de eigenaar wilde daar een stal beginnen maar kreeg van de gemeente geen toestemming. Wil de boel ook niet verkopen, dus het staat te verpauperen. Hartstikke zonde. Volgens mij heeft er nog een huurder in gezeten die criminele activiteiten ontplooide daar.

Als je een beetje kijkt met Google Maps in die omgeving, zie je wel verschillende paardenbakken. Maar de opname is wel wat verouderd. Maar je zou op basis daarvan best eens kunnen gaan kijken.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 16:39

BopjeBo schreef:
Stal Cees Wassenaar in Noordwijkerhout klinkt perfect voor jou.


Ja, voldoet volgens mij aan al je eisen. 8 maanden weidegang, uit te breiden tot 10 maanden. 2 maanden paddock. Ruwvoer kun je zelf pakken dus onbeperkt is mogelijk. Binnenbak aanwezig en buitenbak welke snel droogt.

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 17:11

Ik heb ook eens een topic aangemaakt met 'onbeperkt budget', maar het bestaat gewoon niet helaas. Soms kun je wat vinden wat past bij mensen aan huis.

De Windhoek lijkt me overigens wel echt wat voor jou. Ik vond het alleen een gigantisch nadeel dat je eigenlijk alleen van de eigenaresse les mocht hebben.

In Brabant is het ook niet standaard dat ze in de winter hele dagen buiten staan. Je hebt zeker wel stallen met dat aanbod, maar dan is er vaak beperkt weidegang. Volpension is wel veel gebruikelijker daar.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:34

Ladyson schreef:
Ik heb ook eens een topic aangemaakt met 'onbeperkt budget', maar het bestaat gewoon niet helaas. Soms kun je wat vinden wat past bij mensen aan huis.

De Windhoek lijkt me overigens wel echt wat voor jou. Ik vond het alleen een gigantisch nadeel dat je eigenlijk alleen van de eigenaresse les mocht hebben.

In Brabant is het ook niet standaard dat ze in de winter hele dagen buiten staan. Je hebt zeker wel stallen met dat aanbod, maar dan is er vaak beperkt weidegang. Volpension is wel veel gebruikelijker daar.



In Gelderland/Brabant is het momenteel erg lastig om een goede stal te vinden.
Veel stallen zijn gestopt..

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:44

Maar misschien is 't hemeltje wat.
Zit in Houten bij Utrecht, kleine 40 minuten vanaf Zoetermeer.
Heeft volgens mij alles wat je zoekt.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:58

Die 40 minuten is dan wel alleen maar als het geen spits is. Anders loopt het enorm snel op, is echt een rot stuk qua drukte.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 01:30

De kleihoeve in Noordwijk misschien.
Hebben ook een website..

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 04:04

Neville Stables? Ik vond het het iets te ver weg in combinatie met werk doordeweeks maar een erg leuke stal die aan je eisen voldoet.

Verder inderdaad wat hierboven gezegd wordt in Stompwijk zitten heel veel prive stalletjes die variëren van volledig doe het zelf naar meestal half pension. Ze zijn lastig te vinden maar via facebook wordt er nog wel eens wat aangeboden. Vanuit daar kun je (als je het niet erg vindt om eerst een stuk over het verharde te stappen) naar Noord A, de Driemanspolder (favoriet!), het Buytenpark, het Westerpark en de Vlietlanden. Dat is voor de Randstad best uniek! :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 06:50

Voldoet stal De Groene Meer niet aan al je wensen?

beegee
Berichten: 950
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-23 14:24

Bedankt weer voor de reacties!

Babootje, bedankt voor je enorm uitgebreide post :D

Leliehoeve ken ik maar sinds het overgenomen is, is het veel luxe voor de ruiter maar voor de paarden laat het flink te wensen over. Mini postzegels zogenaamd weidegang, de stukjes zien er niet groter uit dan 6x3. Ik woon er in de buurt en zie gefrustreerde paarden als ik er langs kom.

Dijkshoorn ken ik, heb bij Jacobine gelest maar het is daar enkel 2u buiten en er is geen weiland.

Cees Poot dezelfde verhalen over gehoord als jij nu vertelt. Dat risico ga ik niet nemen. Stal Prijs ook heeel wat over gehoord :))

Neville ook mee bekend maar word ik niet warm van eerlijk gezegd.

Groene meer staan ze ‘s winters 4 uur buiten, wat ik enerzijds te kort vind, anderzijds weer te lang zonder eten. Er wordt niet op de paddocks gevoerd. Dus dat valt af. Ik begreep dat ze op Olsthoorn 6u zonder eten staan, dus die optie valt ook weg.

Ik ben nu idd Google maps aan het afstruinen waar er paardenbakken te vinden zijn, wie weet dat ik het erop waag en op sommige plekken een briefje in de bus doe. Wie niet waagt, niet wint, maar wel zonder asociaal te zijn uiteraard. Ook houd ik de Facebookgroepen goed in de gaten.

Overigens, misschien kom ik te kritisch over, maar dit is m’n laatste poging wat anders te vinden. Lukt dat niet, dan leg ik me erbij neer dat het niet beter kan dan waar ik nu sta, en dan heb ik daar vrede mee. Ik ga niet verhuizen om het verhuizen, maar heb nu nog zo’n gevoel van, whats out there? … you know :))
Laatst bijgewerkt door Coby op 03-06-23 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verzoek aangepast.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:32

Ja ik denk dat je zoekt naar iets onmogelijks. Het niet voeren in de paddocks snap ik vanuit het bedrijf wel.
Er wordt dan door de paarden onderling te veel geklooid. Dus het is of accepteren dat ze 2 uur buiten staan, of langer maar dan zonder eten. Een duivels dilemma dat je hier ook echt alleen in de winter hebt...

SjonnieZ

Berichten: 2323
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Stalling in de Randstad: maar wáár dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:09

Heb ooit een paard gekocht dat geshowd werd bij stal stammerland in driemond. Hadden volgens mij ook weides.
Blijkbaar waren er ook uitrij mogelijkheden want mijn 3 jarige was goed verkeersmak :))

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:36

@beegee ik denk dat je helaas iets zoekt wat er helemaal niet is in de Randstad :') of je moet bij een heel kleinschalig plekje terecht kunnen.

Ik heb niet alles gelezen maar is Kees Wassenaar wellicht iets voor je? Ze kunnen er 8-10 maanden per jaar in de wei staan, veel ruwvoer en lekker buitenrijden zijn daar ook geen probleem.

Verder richting Moordrecht/Nieuwerkerk gekeken? Er zijn meerdere stallen langs de dijk waar paarden veel buiten staan, animal farm en nog paar met niet echt bekende naam of website. En ook meerdere stallen langs die Zoveelste Tochtwegen :P waar ik paarden relatief veel buiten heb zien staan.

Ruwvoer in de paddocks heb ik eigenlijk zo goed als nergens gezien en ik snap vanuit al die bedrijven wel waarom ze er niet voor kiezen :o hoe vervelend voor de klanten dan ook. Volgens mij is het overal of (te) weinig buiten of relatief veel buiten maar dan zonder eten.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:50

Is de Vossenburg in Rhoon al genoemd? Is een HIT-actief stalling, 24/7 buiten met zomers weidegang. Wel een lange wachtlijst dus geen korte termijn oplossing.

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:25

Jacqueline Borst in Hazerswoude, Pensionstal Berkenwoude of stal van Narda de Gier in Barendrecht?