Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HorsePassion schreef:Moderatoropmerking:Bericht verwijderd
Kabayo schreef:https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6499083044
Blijft ontzettend jammer dat dit nogsteeds normaal wordt gevonden om zo te rijden
Sanet schreef:Achter de loodlijn is nog een understatement.Ik vind dit soort dingen echt gewoon knetter flauw.![]()
Ik ken Peter heel goed. Maar je hebt toch geen idee op zo’n kort filmpje of dit paard hiervoor zich helemaal een hartverzakking geschrokken is (kijk hoe hoog dat staptempo en stapritme ook is) en dat hij het nu probeert op te lossen.
Komt hij achter de loodlijn? Ja zeker… is dat Peters bedoeling, ik weet heel zeker van niet!
Kun je dit trainen thuis dan niet trainen, dat hij kalmer is? Tsja, lastig!
Ik heb niet zo’n tribune met een mierennest aan mensen naast mijn bak staan, met alle enge geluiden, geuren etc. Je zult het paard er toch op een moment aan bloot moeten stellen en dan een oplossing moeten vinden, het paard zal dan ook al snel doen waar voor dat paard het makkelijkste de uitweg ligt. Dus bij de een is dat achter de loodlijn, bij de ander is het staken en bij een derde is het weer wat anders.
Maar goed… het zal wel.
Sanet schreef:Ik vind dit soort dingen echt gewoon knetter flauw.![]()
Ik ken Peter heel goed. Maar je hebt toch geen idee op zo’n kort filmpje of dit paard hiervoor zich helemaal een hartverzakking geschrokken is (kijk hoe hoog dat staptempo en stapritme ook is) en dat hij het nu probeert op te lossen.
Komt hij achter de loodlijn? Ja zeker… is dat Peters bedoeling, ik weet heel zeker van niet!
Kun je dit trainen thuis dan niet trainen, dat hij kalmer is? Tsja, lastig!
Ik heb niet zo’n tribune met een mierennest aan mensen naast mijn bak staan, met alle enge geluiden, geuren etc. Je zult het paard er toch op een moment aan bloot moeten stellen en dan een oplossing moeten vinden, het paard zal dan ook al snel doen waar voor dat paard het makkelijkste de uitweg ligt. Dus bij de een is dat achter de loodlijn, bij de ander is het staken en bij een derde is het weer wat anders.
Maar goed… het zal wel.
FriesWytske schreef:Ik heb toevallig beide proeven van Marc Peter gezien. En ik kon heel goed zien dat Jeroen ontzettend gespannen was. Wat ook door de commentatrice op Clipmyhorse werd gezegd. Wat ik ook zag is dat Marc Peter echt probeerde om hem tot ontspanning te krijgen. En ja, Jeroen liep gedurende de gehele proef achter de loodlijn. Dit werd wel iets beter gedurende de proeven. Het is heel gemakkelijk om iemand die geen weerwoord kan geven af te zeiken. Want dat gebeurt hier. Jeroen is van zichzelf een paard wat heel snel gespannen raakt en daardoor achter de loodlijn kruipt. Naarmate hij meer op pad gaat wordt dit beter, heb ik tijdens de vorige proeven gezien. Wat had hij dan moeten doen, afgroeten. Denk dat Marc Peter Jeroen nu weer een stukje vertrouwen heeft gegeven, wat hij weer meeneemt naar de volgende wedstrijden.