Honden allergie, en andere allergieën

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Honden allergie, en andere allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 16:09

Hoihoi,

Yes ik ben voor best wel wat dingen allergischs, honden, katten, paarden en ook een soort stof allergie (vooral met veel stuivend stro en hooi)

Wie heeft dit ook en hoe gaan jullie ermee om?
Ik zelf heb paarden en ze lopen veel buiten sommige dagen heb ik wat meer last van het hooi en soms totaal geen last.

Het zelfde heb ik met honden en katten. Ene keer meer last dan de andere keer.
Hebben jullie huisdieren waar je eigenlijk allergisch voor bent? En hoe combineer je dit ? Wat zijn jullie tips ?

Groet

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:43

Ik slik dagelijks desloratadine via de huisarts.

Hier ook allergisch voor paarden, hooi, stro, bepaalde bomen en grassen etc. Waarschijnlijk ook voor katten. Oh en ook een beetje voor de zon :')

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Re: Honden allergie, en andere allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:47

Misschien niet de ervaring waar je naar op zoek bent maar mijn vriend is allergisch voor katten. Wanneer hij een halfuur van tevoren een hooikoortstabletje van de Kruidvat inneemt is er niks aan de hand.

Kn8rretje
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Honden allergie, en andere allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:11

Ik ben eigenlijk heel lang allergisch geweest voor honden, maar toen ik mijn vriend leerde kennen kwam ik veel in aanraking met een hond omdat zij die hadden.

Door van tevoren van die allergie tabletten tegen hooikoorts te nemen (omdat de huisarts aangaf dat er geen vaccinatie ofzo voor hondenallergie was toen) ben ik uiteindelijk over mijn allergie heen gegroeid op latere leeftijd, ik heb nu hier 3 honden loslopen die mij bij wijze van spreken helemaal kunnen aflebberen zonder dat ik er een reactie op krijg.

Misschien kun je hier iets mee

Boheme

Berichten: 2104
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 17:36


Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Honden allergie, en andere allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 17:41

Ah Dankje voor jullie reacties ! Fijn ook dat mensen met allergie toch nog huisdieren hebben.

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Honden allergie, en andere allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 18:52

Hier hetzelfde.
Honden wel stukken zwaarder allergisch voor, tot benauwdheid en opgezwollen keel aan toe. Katten alleen niezen. Stuivend hooi ook.

Eigenlijk doe ik er geen zak aan. moet ik wel gaan doen nu trouwens :+
Heb wel hooikoorts pillen.

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Honden allergie, en andere allergieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 19:00

Allergisch honden, katten, huisstofmijt en sinds dit jaar hooikoorts. Ik heb 2 honden die beiden verharen in huis en we hebben 2 paarden. Ik bemoei me zo min mogelijk met stro en hooi omdat die 2 producten de grootste problemen geven. Echter 1 a 2x per week doe ik wel de stallen. Ik heb een inhaleer schijf met combinatie van inhalatie medicatie er in. Daarnaast indien nodig naar behoefte salbutamol inhaleren. Ook een fijne neusspray via de huisarts en hooikoorts tabletten. Zo is het al 20 jaar te doen

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 19:29

Ik heb hooikoorts, ben allergisch voor paarden, honden en katten (voor katten echt ultra allergisch volgens het bloedonderzoek).
In het dagelijks leven ben ik…. Dierenarts :+
Konijnen is nooit onderzocht, maar dat is altijd wel een ding met het klaarmaken voor OK. Gelukkig heb ik top assistentes die de diertjes scheren en wassen voor operaties, want dat scheren van een konijn gaat niet erg goed hier.

Ik gebruik wel vrijwel dagelijks cetirizine en in het hoogseizoen soms 2x per dag. Maar het gaat goed. De kat slaapt gewoon op de slaapkamer (oké, heb nu twee keer een astma aanval van haar gehad, maar daar heb ik een puffer voor).
Ik werk drie dagen als kleine huisdierenarts in een kliniek. Eigenlijk heb ik dan geen last.
Daarnaast ben ik drie dagen in de week paarden(tand)arts en dat gaat ook best goed. Ik heb wel last als ik een hele dag op een stal ben waar de paarden op zaagsel staan of de ventilatie om te janken is. Dan heb ik het in de zomer soms wel moeilijk.

Ik ben het gewend en heb soms slechte dagen. Maar ik vind het zonde om mijn droombaan niet te pakken vanwege een allergie. Dus ik slik medicatie en probeer zoveel mogelijk rekening te houden met. Dus bv bij de deur een paard behandelen als ze op zaagsel staan. Ik wil ook gewoon te graag huisdieren, dus als ik de ruimte heb komt er ook gewoon een hond.

Maar ik snap dat het niet voor iedereen zo kan. Ik ben gewoon super eigenwijs en neem de astma aanvallen, snotneuzen, traanogen en jeuk voor lief. Mijn werk is te mooi om niet te doen! *\o/*