Lego

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:03

Ik ben helemaal voor tweedehands maar nu met sets voor de kinderen al heel vaak gehad dat het toch niet compleet is. Laatst van een auto 2 belangrijke blokjes met stickers die missen. Die zijn lastig te vervangen. Als ik dan zo'n dure set zou kopen zou ik het vet zonde vinden als er dan wat mist...

Als het goed is komt mn Home Alone huis vandaag binnen :D nou het grote dilemma, zal ik hem al gaan bouwen of in de zak van sinterklaas doen... De kinderen weten wat ik hem heel graag wil hebben en erg duur is dus het zou wel erg leuk zijn als ik hem dan toch van sinterklaas krijg.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:29

Geen idee hoe groot de sets zijn Corinep

Ik heb zelf geen kinderen, maar bouw de sets eerst zelf om ze vervolgens goed te sorteren per stap.

Mijn tweedehands Millenium Falcon was op kleur gesorteerd :x
Een vriend van mij bouwt hem nu.

Het voordeel is denk ik dat ik vooral duurdere sets koop als ik dan een keer wat koop. Die zijn toch veelal door volwassenen in elkaar gezet. En er wordt meestal niet mee gespeeld waardoor er minder snel wat kwijt raakt.

In advertenties let ik daar wel op.
- komt uit een huis waar niet is gerookt -> vind ik wel belangrijk
- komt uit een huis zonder huisdieren -> maakt mij minder uit bij lego
- in elkaar gezet door een volwassene / nooit mee gespeeld is wel een goede indicator.

Wat ook helpt is goed op de foto's kijken. Als ik een klein zakje met random steentjes zie dan hebben ze meestal de reserveonderdelen apart bewaard. Geeft vaak ook wel aan of men zuinig is op het spul.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 21:09

Ja hoor, net Home Alone binnen via Vinted, staat ie ook op Bol.com voor 249 euro 8)7

Voortaan toch even geduld hebben maar wilde hem zo graag.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:48

Zijn er meer mensen die afgelopen weekend Lego besteld hebben? Bezorging zou 2 a 3 werkdagen zijn, maar ik heb nog niks gehoord. Hebben jullie al iets ontvangen of gehoord?

L_iek
Berichten: 9710
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-22 20:55

zonnebloem18 schreef:
Zijn er meer mensen die afgelopen weekend Lego besteld hebben? Bezorging zou 2 a 3 werkdagen zijn, maar ik heb nog niks gehoord. Hebben jullie al iets ontvangen of gehoord?


Hier netjes geleverd.

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:06

Ook geen bestelbevestiging? Die heb ik wel.

Verder staat er op de site (al een tijdje :roll: ) dat ze momenteel wat langere levertijden hebben ivm drukte.

Maand geleden ook eea besteld, die kwam geloof ik na iets meer dan een week. Had wel de factuur over gemaakt, niet met creditcard betaald. Anders had t waarschijnlijk sneller geweest.
Hier afgelopen zondag ook besteld. Ben benieuwd wanneer dat komt.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:15

Ja wel een bevestiging gekregen, het is ook al betaald via PayPal. De site is voor mij zo onoverzichtelijk ik kan nergens terugvinden dat er wat vertraging in zit.

Ik wacht nog wel even af, op de site staat dat de bestelling in magazijn is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:15

Ja maar staat nog in het magazijn en is nog niet opgestuurd. Staat er ook bij dat het nog wel even kan duren. Alleen kan ik dan niet het adres wijzigen -O- . En hier is postpunt verdwenen en worden de pakjes compleet random afgeleverd in de omgeving. Hij kan ergens op 5 of 6 punten liggen. Ik was medicatie kwijt en dat lag 18 km verderop buiten de regio zelfs zonder enig bericht -O-

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:25

karuna schreef:
Ja maar staat nog in het magazijn en is nog niet opgestuurd. Staat er ook bij dat het nog wel even kan duren. Alleen kan ik dan niet het adres wijzigen -O- . En hier is postpunt verdwenen en worden de pakjes compleet random afgeleverd in de omgeving. Hij kan ergens op 5 of 6 punten liggen. Ik was medicatie kwijt en dat lag 18 km verderop buiten de regio zelfs zonder enig bericht -O-


Heb even gespiekt. Als je iets in je tas/winkelmandje doet komt het erbij te staan. Niet zo op de site direct zichtbaar.
Wat irritant met die pakketjes zo. Zou ik ook niet blij mee zijn.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 21:53

Toevallig net mail dat het verzonden is.

Lego is wel betrouwbaar, maar het gaat om een hoop geld, dat vind ik toch altijd spannend.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:02

Goddank is dit niet door mij betaald en met credit card dus wel verzekerd mocht het zoekraken lego is wel betrouwbaar maar de post hier niet. Supermarkt is gesloten en daarmee ook het postpunt, geen vaste bezorger meer waardoor het random ergens terecht komt.geen briefjes in de bus maar ook soms niets in de app gemeld. Of het afleveradres klopt niet. Bij twijfel of ik er ben Zet ik een ander adres waardoor ik weet dat het bij een supermarkt komt of een buurman het aanneemt

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:07

Mijn kasteel is vandaag bezorgd van de Lego winkel. Alleen mijn extra items en arrenslee en uiltje zaten er niet bij in.
Na even zoeken blijkt dat er 2 dozen waren met 2 tracking en zouden beide door dpd afgeleverd worden, denk dat ie er een vergeten is.
Morgen maar even aan kijken.

Eens eerder kreeg ik per pakket een aparte mail en rekening, dus vandaar dat ik nu dacht dat alles bij elkaar in zat.

Mijn piano en sanctum zijn ook net gezorgd, PostNL was later dan het tijdvak en ik was er niet, dus heeft ie doodleuk voor de deur achter een struik achter gelaten, gelukkig was ik snel weer thuis, want het regende en je weet maar niet of iemand pakjes weg pakt. Is toch ook heel wat geld dan…

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:26

Zo asociaal dat maar ergens in de tuin of kliko dumpen. Hier gelukkig bezorgers die het dan bij de buren brengen. Komt ook niet stelselmatig voor dus eigenlijk werken alle buren er wel aan mee.

Ik heb ook net mail dat m’n bestelling onderweg is :D

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:29

Ja hij zet het meestal neer en belt aan en loopt weg, maar kijkt dan wel of je wel open doet. Die stap is ie denk ik vergeten.
Maar mijn buren zien m ook aankomen met 2 enorme dozen haha

Afbeelding

Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78510
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 00:22

Zaterdag besteld, vandaag gekomen. Gisteren bericht dat het verstuurd was maar toen was het pakket nog niet bij dpd ontvangen. Vanmorgen stond ie in het magazijn en een half uur later bij de buren neergezet, wij waren een uurtje weg. Zaten nog te twijfelen voor neerzettoestemming, maar omdat we maar een uur weg waren en het nog in het magazijn stond niet gedaan.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:31

Het sanctum vond ik heel leuk om te bouwen.

Ik heb vrijdag lego besteld, maar is nog niet geleverd.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:38

Ik heb gisteren de Harry Potter set Visit to Hogsmeade Village afgemaakt. Wat heb ik die stomme verbindingen voor het dak vervloekt zeg... Heeft iemand daar misschien tips voor?
Verder ben ik er wel blij mee. Ik houd erg van huisjes :)

Nu zie ik dat een aantal van jullie (vorige week?) dingen hebben besteld bij lego.com, maar ik zie daar nog altijd geen speciale kortingen? Zijn jullie super-vips die meer aanbiedingen krijgen? :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 11:46

Ik heb helaas vandaag mail gehad dat de bestelling langer gaat duren. -O-

Geen extra korting maar ik wilde die sets al hebben maar ja als ze stoppen met de productie is het nu of nooit meer

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 13:35

Mijn pakketje is binnen.
Afbeelding

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:11

Indy_Mouse_9 schreef:
Ik heb gisteren de Harry Potter set Visit to Hogsmeade Village afgemaakt. Wat heb ik die stomme verbindingen voor het dak vervloekt zeg... Heeft iemand daar misschien tips voor?
Verder ben ik er wel blij mee. Ik houd erg van huisjes :)

Nu zie ik dat een aantal van jullie (vorige week?) dingen hebben besteld bij lego.com, maar ik zie daar nog altijd geen speciale kortingen? Zijn jullie super-vips die meer aanbiedingen krijgen? :)


Ik ben geen supervip in ieder geval.
Maar Lego had vorig weekend (19+20 nov) ook speciale acties. Maar die golden enkel voor dat weekend.
Nu is het wachten op de black friday aanbiedingen.

moi22
Berichten: 901
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:30

Hier ook geen supervip maar in het weekend wel dubbele vip points. Had ergens gelezen dat Lego niet aan Black Friday doet in de vorm van aanbiedingen dus ben daar maar voor gegaan.

Volgens mij bestaat Black Friday vooral uit gratis setjes bij je bestelling maar pas vanaf 150 euro ofzo dat zag m’n portemonnee nu even niet zitten dus maar voor de punten gegaan.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:34

Ah ok. Ik had dat weekend ook wel gekeken, maar had niets bijzonders gezien.

Ik zag wel ergens de opmerking 'Black Friday gaat bij ons om meer dan kortingen' of iets dergelijks. Dus ik las daarin al dat er geen gigantische aanbiedingen zouden komen :)

Zijn er mensen hier die de Horizon Forbidden West Tallneck hebben? Ik ken het spel niet, maar op een of andere manier vind ik dit een heel aantrekkelijk model <3

Zonnebloem, ik zie nu op je foto dat het 'Eerbetoon aan Lego House' meer is dan alleen maar die eend, haha. Daar wordt het leuker van.

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 15:57

Die heb ik.
Is best een leuke build.

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:06

Ja klopt ik dacht eerst ook alleen de eend, maar het zijn 5 aparte builds.

Zebrastreep

Berichten: 9755
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 16:23

zonnebloem18 schreef:
Mijn pakketje is binnen.
[ [url=m/RbE4rm.jpg]Afbeelding[/url] ]



Hé wat leuk de bouwwerken in de witte doos! Die heb ik nog nooit gezien.

Levertijd bij lego in deze tijd is vrij normaal dat het langer kan duren.