Rijksambtenaren op Bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coupje

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Wiesmoor, Duitsland

Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 16:56

Tja, onderwerp zegt het eigenlijk al he?

Ik meld me iig (onder werktijd, toch ambtenaar Cool )

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:09

Geen idee of jouw vraag nog actueel is, maar jazeker - er zitten meer (Rijks)ambtenaren op bokt. :')

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:15

_Jelske schreef:
Geen idee of jouw vraag nog actueel is, maar jazeker - er zitten meer (Rijks)ambtenaren op bokt. :')


15 jaar later :')

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:16

En ook nog iemand die al 9 jaar niet meer ingelogd is.

Vooroordeel wordt wel bevestigd, dat ambtenaren traag zijn
}:)

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:25

:')

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:30

Afbeelding

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:33

:+ hoe dan.... een topic uit 2007 opgraven, waar geen hond op gereageerd heeft :') knap dit _O-

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:36

Vrij eenvoudig eigenlijk. Waarschijnlijk met dezelfde nieuwsgierigheid als de topicstarter alleen nog niet zo lang ambtenaar ;)

Je zou een nieuw topic kunnen starten of het bestaande eventjes bumpen :)F

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:38

Lekker deze gebruiken nu. Ik ben een semi-ambtenaar.

Welkom.

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:41

Thanks!
In welk opzicht semi-ambtenaar?

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:45

_/-\o_ Dit slaat echt de spijker op z'n kop.. :')

En, ik ben ook rijksambtenaar :D

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:47

:') :')

Meld zich! NVWA hier. :D

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:51

ik werk overigens voor het RVB B-)

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:53

Geen ambtenaar, maar wel blij dat jullie mijn grapje zo sportief oppakken

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 12:56

Rocamor schreef:
En ook nog iemand die al 9 jaar niet meer ingelogd is.

Vooroordeel wordt wel bevestigd, dat ambtenaren traag zijn
}:)


Jongens, kunnen we dit weglakken?

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:07

Ik was ambtenaar tot de wet werd veranderd. Nu ben ik geen ambtenaar meer maar wel iemand met een goed salaris.
Ik was overigens wel een actieve ambtenaar.

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:10

Silenna schreef:
Rocamor schreef:
En ook nog iemand die al 9 jaar niet meer ingelogd is.

Vooroordeel wordt wel bevestigd, dat ambtenaren traag zijn
}:)


Jongens, kunnen we dit weglakken?


Smeer er een beetje type-ex op

Rocamor

Berichten: 10871
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:14

Purny, ik denk dat er bij ambtenaren net zoveel actieve medewerkers zijn als bij de niet-ambtenaren. Echter zullen de meesten last hebben van bureaucratie, waardoor het traag lijkt.

Om een voorbeeld te geven, in onze straat is begin dit jaar een boom om gegaan. Blijkt dat 80-90% van de bomen die nog stonden, hetzelfde probleem had als die boom die omgegaan is. Kortom, we zaten met een bo(o)m op scherp in de straat, de vraag was niet meer OF ze om zouden vallen bij wat wind, maar wanneer. Alle bomen moesten dus gekapt en vervangen worden. Kapvergunning aangevraagd door wegbeheerder. Alles in overeenstemming met onze gemeente en in overleg met de bewoners. 1 dag voor verstrijken van de bezwaarperiode komen er klagers, dus kap in eerste instantie stilgelegd, al het materieel om te kappen stond al klaar. En dat waren geen klagers uit onze straat maar mensen van verderop. Tja, daar kunnen die medewerkers niks aan doen he!?

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:26

Procedures, bureaucratie en interne afspraken kunnen inderdaad vertragen. Tot grote frustratie van deze ambtenaar soms :D
Ik ben gemeenteambtenaar overigens. Beleidsadviseur cultuur en preventief jeugdbeleid. Heerlijk dynamisch werkveld :j

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:43

All jokes aside, bureaucratie is soms inderdaad vermoeiend.

MAAR :D er gaan ook héél veel dingen wel goed en snel; zowel binnen mijn vakgebied/dossiers (welzijn en gezondheid gezelschapsdieren) als binnen mijn hele team. Enorm dynamisch werk inderdaad, en soms worden er juist knopen doorgehakt met een snelheid waar je u tegen zegt.
Voordeel van zo'n grote organisatie waar ik zit (2600 medewerkers) is dat er enórm veel kennis aanwezig is, en je nooit echt uitgeleerd bent. Er is altijd wel iemand die je kan helpen, of nieuwe inzichten kan bieden.

Naar mijn idee staan we soms te weinig stil bij alle dingen die wel enorm goed gaan. :j

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:52

Ja dat is zeker zo. Afgelopen weekend nog een mooi feestje mogen vieren omdat er een provinciale subsidie is toegekend aan een fantastisch cultureel project waar de hele wijk, alle dorpen, scholen en inwoners aan kunnen meedoen. Dat zijn de leuke dingen inderdaad.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 13:54

Ambtenaar bij de gemeente hier.

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:09

Rocamor schreef:
Geen ambtenaar, maar wel blij dat jullie mijn grapje zo sportief oppakken


Grappie moet kunnen toch 8-)

Silenna schreef:
Rocamor schreef:
En ook nog iemand die al 9 jaar niet meer ingelogd is.

Vooroordeel wordt wel bevestigd, dat ambtenaren traag zijn
}:)


Jongens, kunnen we dit weglakken?

:') :') Houd op, schei uit...

Rocamor schreef:
Purny, ik denk dat er bij ambtenaren net zoveel actieve medewerkers zijn als bij de niet-ambtenaren. Echter zullen de meesten last hebben van bureaucratie, waardoor het traag lijkt.

Om een voorbeeld te geven, in onze straat is begin dit jaar een boom om gegaan. Blijkt dat 80-90% van de bomen die nog stonden, hetzelfde probleem had als die boom die omgegaan is. Kortom, we zaten met een bo(o)m op scherp in de straat, de vraag was niet meer OF ze om zouden vallen bij wat wind, maar wanneer. Alle bomen moesten dus gekapt en vervangen worden. Kapvergunning aangevraagd door wegbeheerder. Alles in overeenstemming met onze gemeente en in overleg met de bewoners. 1 dag voor verstrijken van de bezwaarperiode komen er klagers, dus kap in eerste instantie stilgelegd, al het materieel om te kappen stond al klaar. En dat waren geen klagers uit onze straat maar mensen van verderop. Tja, daar kunnen die medewerkers niks aan doen he!?

Enigzins herkenbaar. Ik werk als vergunningcoördinator (stuur o.a. behandelaren aan die vergunningen aanvragen). Ellendig is het wel, zeker als je ziet dat het hele proces vanaf de aanvraag gewoon openbaar is en wordt gepubliceerd. Je zou denken dat ze zich gerust eerder kunnen melden en onder het genot van een bak koffie het er eens over kunnen hebben onderling.

Silenna schreef:
All jokes aside, bureaucratie is soms inderdaad vermoeiend.

MAAR :D er gaan ook héél veel dingen wel goed en snel; zowel binnen mijn vakgebied/dossiers (welzijn en gezondheid gezelschapsdieren) als binnen mijn hele team. Enorm dynamisch werk inderdaad, en soms worden er juist knopen doorgehakt met een snelheid waar je u tegen zegt.
Voordeel van zo'n grote organisatie waar ik zit (2600 medewerkers) is dat er enórm veel kennis aanwezig is, en je nooit echt uitgeleerd bent. Er is altijd wel iemand die je kan helpen, of nieuwe inzichten kan bieden.

Naar mijn idee staan we soms te weinig stil bij alle dingen die wel enorm goed gaan. :j

Hier sluit ik mij volkomen bij aan! Er lopen hier zoveel collega's met zoveel ervaring. Sommige collega's zijn al meer dan 30 jaar werkzaam binnen het werkveld, al dan niet in verschillende functies. Wil soms nog wel eens tot nuttige oplossingen voor dossiers zorgen.

Daihyo schreef:
Ja dat is zeker zo. Afgelopen weekend nog een mooi feestje mogen vieren omdat er een provinciale subsidie is toegekend aan een fantastisch cultureel project waar de hele wijk, alle dorpen, scholen en inwoners aan kunnen meedoen. Dat zijn de leuke dingen inderdaad.

Klinkt interessant! Wat voor een initiatief hebben we het dan over, als ik vragen mag? Kun je er iets meer over vertellen?

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:13

Ja zeker. Dat is een subsidie voor de Dorpendeal van de provincie Gelderland. In dit geval richten we ons op de hele gemeente (7 dorpen), waarbij we cultuur inzetten voor sociale cohesie. Denk aan voorstellingen in de wijk, waarbij professionele mensen met mensen uit de buurt samenwerken tot culturele voorstellingen (dans, theater, muziek), maar ook kunstenaars. En dan niet alleen de voorstelling door mensen uit de wijk, maar bijvoorbeeld ook het maken van kostuums en decor.
Er gaan projecten op scholen plaatsvinden, maar ook in wijken, samen met culturele organisaties. Er zijn grote en kleine producties.

Van alles om inwoners met elkaar te verbinden door middel van cultuur. We zijn de 1e gemeente in de provincie die dat op deze manier gaan doen, dus heel leuk, maar ook heel spannend.

Hier staat meer info over de Dorpendeal: https://www.gelderland.nl/subsidies/dorpendeal

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Rijksambtenaren op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 14:20

Ik heb hier al eens eerder van gehoord! Ik weet dat er een kern binnen de gemeente Zevenaar is waar ze een oude school willen transformeren naar een multifunctioneel buurtgebouw middels die subsite. Wel echt een heel mooi middel denk ik!