Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cinnepin schreef:irryproppy schreef:Heel goed
Wanneer kijken ze ook naar ponyrijden op de Beverwijkse Bazaar?
Die pony,s zien er echt onverzord uit en de eigenaar deed daar nogal lakoniek over.
Gebeurt dat daar? Het is wel meer dan 10 jr geleden dat ik daar geweest ben, maar toen zag ik dat niet daar.
ging het om een handjevol (grotendeels) Shetjes dat voor die 10 dagen Tilburgse kermis een pannekoekzadel met een beugel opkregen en dan door jonge paardenliefhebbers een stukje aan de hand een zijstraat op en af gestapt werden met een kindje op hun rug, als ze gekozen werden. Verder stonden ze stil. De rest van het jaar stonden ze op een weilandje te grazen. De kinderen waren de hele dag bezig met de pony's te borstelen, manen te vlechten en water en hooi aan te bieden. De Tilburgse kermis was een lang lint dus ze stonden nou niet bepaald temidden van de attracties. De pony's zagen er prima uit, hoefden alleen af en toe een klein stukje te stappen gedurende 4 à 5 uur, verder stonden ze dus naast elkaar te wachten, geen stapmolenidee ofzo, waardoor ze steeds in beweging zijn. Eind van de middag gingen ze de veewagen weer op en het weiland weer in. Werd het warm dan werden ze in de schaduw onder de bomen gezet en bij extreme warmte gingen ze alweer vroeg met de wagen weg en ik weet een aantal keren dat er een bordje stond dat ze niet eens kwamen.