Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 08:54

Dit is het mailtje waar het mee begon, deze is naar clubs gemaild, niet naar mijn club, maar wel naar andere, er staat duidelijk in 15 euro EN aanmelden voor 8 september:
*KNIP*

Mensen die zich voor maandag hadden aangemeld kregen ook netjes een mail terug dat ze voor 15 euro mee konden doen:
*KNIP*

Ik heb me maandag ook aangemeld, MET nog op de website 15 euro vermeld staan zoals in de eerste post vermeld is. En vervolgens krijg ik dinsdag een mail dat het 45 euro moet kosten.
Dat klopt natuurlijk van geen kant. Kennelijk is ergens een grens getrokken van 15 vs 45 euro, maar is het niet eerst aangepast op de website en dat IEDEREEN die daar voor zich aangemeld heeft het kon doen voor die 15 euro en de rest voor 45 euro.

Dat klopt natuurlijk gewoon niet. Je mag mij er om aanvallen, maar ja, ik ben teleurgesteld in het bedrijf, en meer dan dat. Zeker omdat mensen die ik ken waar ik het dus van hoorde dat het er was kennelijk wel net geluk hadden en ik niet. Het voelt als een tombola waarbij je geluk hebt of niet. Zeker omdat ik ruim voor 8 september ben. Daar mag je een bedrijf op aanspreken vind ik.
Dit is eerst netjes gedaan, gewoon gewezen op hun fout. Maar zij zien het niet als fout. En dat is het wel degelijk. Als je dan zo'n fout accepteert als 'klant', dan kan een bedrijf doorgaan met oneerlijke praktijken. En dat wil je ook voorkomen immers. Dus dan moet je anderen waarschuwen. Daarvoor schrijf je een review over het bedrijf. Niets raars aan. Mijn ervaring, kan bij een ander goed zijn, maar voor mij is het gewoon een prutervaring. Je waarschuwt ook anderen op social media e.d. met duidelijk de schermprintjes en uitleg. Ook niets mis mee.
Ik heb het bedrijf nu nog 1 keer netjes gemaild met de schermprintjes van 15 euro van anderen en als ze dan nog niet akkoord gaan, ja, dan zal toch echt nog wel wat gemaild gaan worden van mijn kant. Mijn rechten zijn inmiddels duidelijk. Dat ik ze waarschijnlijk als consument niet ga krijgen weet ik, maar je mag er dan wel voor gaan immers. Dat wil niet zeggen dat ik ga schelden, dat doe ik niet, maar je ongenoegen uiten naar een bedrijf toe mag zeker. En in dat stadium zit ik nu. Ik heb ze dus net nogmaals netjes gevraagd om mij aan te melden voor die 15 euro zoals bij anderen ook gebeurd is.
Er is dus absoluut geen sprake van te ver gaand gedrag, maar gewoon van net gedrag, maar wel om je ongenoegen te uiten. Als het bedrijf alsnog overstag gaat, dan zal ik mijn google review ook aanpassen en een edit toevoegen en er 2 sterren bij geven. Dat heb ik ook wel eens gedaan bij een bedrijf.
Ik geef dus netjes de kans het op te lossen zoals het bedrijf het hoort te doen. Maar tot nu toe is de communicatie meer dan belabberd van de kant van het bedrijf en tja, daar mag zeker wat van gezegd worden in mijn ogen.

Overigens, ik heb GEEN beperking, dus wie dat beweert, sorry, geen diagnose, ik ben gewoon normaal (nou ja, duikgek dan misschien :P ) Maar nee, je moet dat even inslikken, want ik heb dus GEEN beperking. Nooit een diagnose gesteld, en ik heb daar ook een tm over gestuurd, want dit soort beweringen mag je niet doen. Zelfs niet als je een behandelaar bent wegens geheimhoudingsplicht ;)
Laatst bijgewerkt door Dani op 17-08-22 09:09, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Screenshots in overleg verwijderd

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:54

Moderatoropmerking:
Ik verplaats dit topic naar [LZP] Leven Zonder Paarden, daar past het beter. En ik maak meteen gebruik van de gelegenheid om jullie te verzoeken de discussie prettig te houden: dus zonder flauwe opmerkingen of popcornreacties, uitgebreide psycho-analyses van TS of persoonlijke aanvallen. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 08:56

Cer schreef:
purny schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet aan de regels voldoet.

Is het de bedoeling om dit zo op te schrijven? :?

Dit klopt ook niet, want ik heb geen beperking. Dit is een bewering die niet klopt IK heb hier al een tm over gedaan, want je mag geen leugens over iemand verspreiden immers. Mij mankeert niets (op een blessure door een hondenbeet na, maar dat is een heel ander vlak). Maar geen diagnose ofzo. Dus dit zijn pure leugens en onjuiste beweringen.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-08-22 09:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:57

Zo Purny, ga je lekker ? Opschrijven, dat mensen een beperking hebben :n ....en dan is t nog niet eens waar.

Is niet de eerste keer, dat jij zo reageert op een bepaald persoon, volgens mij. Niet zo sympathiek.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 08:57

Getup schreef:
Zo Purny, ga je lekker ? Opschrijven, dat mensen een beperking hebben :n ....en dan is t nog niet eens waar.

Is niet de eerste keer, dat jij zo reageert op een bepaald persoon, volgens mij. Niet zo sympathiek.

Bedankt. :)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:58

Is het niet zo dat alleen de leden van de club die de email hebben ontvangen toegang hebben voor 15,-

En dat alle andere clubs die niet zijn gemaild 45,- moeten betalen?

Althans zo komt het nu op mij over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:59

Excuus ik dacht dat ooit eens gelezen te hebben.
Maar dan nog is jouw gedrag verre van volwassenen.
Laat het lekker los en ga gewoon energie in andere dingen steken zoals het trainen voor je kili trip

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:01

Maar Germie, je hebt je dus aangemeld voor iets wat niet naar jou is gemaild.

Dus ik wordt uitgenodigd voor een feestje, maar jij neemt die uitnodiging aan. Dat klopt toch ook niet?

Blijkbaar wilden ze een beperkt clubje uitnodigen voor deze kosten.

Ik snap de teleurstelling, daar niet van, maar vind de manier van communiceren richting organisatie wel erg heftig.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:02

Ik ben het 100% met je eens Germie. Je kunt niet van mensen die 15 euro hebben betaald opeens nog 30 euro extra eisen. Dat is gewoon onzin. Dan hadden ze dat hogere bedrag pas in moeten laten gaan op het moment dat ze het op de site ook veranderd hadden.

En hoe raar is het dat sommige andere mensen wel voor 15 euro mogen komen? Dat vind ik ook echt te bizar.

Oké, persoonlijk zou ik er al zat van zijn en die 30 euro extra betalen. Maar dat is ieder voor zich.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:02

Dan moeten ze het toch ook niet openbaar zetten?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:04

Waarom niet even bellen ipv al die mails?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:05

Weet je wat het is TS. Soms vang je meer vliegen met stroop dan met azijn. Door direct bij een afwijzing negatieve recensies te plaatsen, met meerdere mailadressen te gaan mailen (en ik denk dat ik de toon wel kan raden...) and so on, zorg je dat je ze tegen je in het harnas jaagt. De kans is dan vrij groot dat zij ook hun kont in de krib gooien.
Dan kun je wel gelijk hebben, maar voordat je je gelijk hebt gehaald is dat symposium al lang en breed voorbij en dan heb je helemaal niks meer aan dat gelijk. Om nog maar niet te spreken over hoeveel moeite het kost om dat gelijk te krijgen. Qua kosten gok ik dat je ook meer dan die 30e prijsverschil kwijt bent.

Hetzelfde geldt denk ik in dit topic. Een beetje redelijk blijven, met een open blik naar de mening van anderen kijken ipv meteen boos te gaan stampvoeten dat je geen gelijk hebt gekregen zorgt er niet voor dat mensen beter naar je gaan luisteren.

Je hebt er nu weinig meer aan, want ik gok niet dat de organisatie nu nog erg open staat voor een redelijk gesprek. Het enige wat je nu kan doen is er ook met gestrekt been in blijven gaan, proberen of je met de nieuwe informatie die je hebt behaald de boel kan overbluffen in de hoop dat ze je alsnog binnen laten voor de oude prijs, als je dat nog wil. Je relatie met de organisatie zal er iig nooit meer mee herstellen, wat in de toekomst in je nadeel kan werken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:10

Getup schreef:

Als je mijn onderschrift zou lezen zou je snappen waarom. Ik heb het er niet voor niks bijgeschreven

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 09:11

secricible schreef:
Weet je wat het is TS. Soms vang je meer vliegen met stroop dan met azijn. Door direct bij een afwijzing negatieve recensies te plaatsen, met meerdere mailadressen te gaan mailen (en ik denk dat ik de toon wel kan raden...) and so on, zorg je dat je ze tegen je in het harnas jaagt. De kans is dan vrij groot dat zij ook hun kont in de krib gooien.
Dan kun je wel gelijk hebben, maar voordat je je gelijk hebt gehaald is dat symposium al lang en breed voorbij en dan heb je helemaal niks meer aan dat gelijk. Om nog maar niet te spreken over hoeveel moeite het kost om dat gelijk te krijgen. Qua kosten gok ik dat je ook meer dan die 30e prijsverschil kwijt bent.

Hetzelfde geldt denk ik in dit topic. Een beetje redelijk blijven, met een open blik naar de mening van anderen kijken ipv meteen boos te gaan stampvoeten dat je geen gelijk hebt gekregen zorgt er niet voor dat mensen beter naar je gaan luisteren.

Je hebt er nu weinig meer aan, want ik gok niet dat de organisatie nu nog erg open staat voor een redelijk gesprek. Het enige wat je nu kan doen is er ook met gestrekt been in blijven gaan, proberen of je met de nieuwe informatie die je hebt behaald de boel kan overbluffen in de hoop dat ze je alsnog binnen laten voor de oude prijs, als je dat nog wil. Je relatie met de organisatie zal er iig nooit meer mee herstellen, wat in de toekomst in je nadeel kan werken.

Nee, ik heb niet direct zo'n review geplaatst. Daar wacht ik altijd eerst even mee omdat ik een bedrijf DE KANS geef iets op te lossen. En dat lijkt er niet te komen. Dus pas daarna heb ik de review geplaatst.
En ik geef ze nu nog een kans, kan daarna de review ook met 2 sterren verhogen immers. En een edit toevoegen.
En als ze nu deze kans voorbij laten gaan om het te herstellen, dan ga ik me netjes aanmelden voor 15 euro met schermprintjes via een ander mailadres. Dus ik scheld niet. Maar ga wel alle kansen benutten dan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 09:12

purny schreef:
Getup schreef:

Als je mijn onderschrift zou lezen zou je snappen waarom. Ik heb het er niet voor niks bijgeschreven

JIj hebt dus een beperking, IK NIET! Dan moet je zeker MIJ niet gaan benoemen. Ik heb dat namelijk niet, er is nooit een diagnose gesteld en jij bent niet bevoegd om die diagnose te stellen en zelfs als je dat wel zou mogen (wat niet kan, want we hebben helemaal geen contact en kennen elkaar niet), dan mag je die nooit delen in het openbaar.

purny

Re: Bijzondere prijsstijgingsargument, gekocht voor lagere prijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:13

Ik heb het bericht aangepast.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:15

Ik ben het ook met je eens hoor Germie. Zeker nu je die mail hebt geplaatst. Daar staat duidelijk in dat de genodigden het door mogen sturen naar andere geïnteresseerde duikers. Er staat niet bij dat die dan 45 euro moeten betalen ipv 15 voor de genodigden.
Blijkbaar is inderdaad de opkomst hoger dan verwacht en daardoor ook de kosten? Mogelijk doordat er een grotere ruimte afgehuurd moet worden bij de dierentuin?

Ik vind dan ook dat de mensen die zich hebben aangemeld voor 15 euro ook voor die 15 euro mogen komen.
Echter het mailen vanuit meerdere mail adressen en dergelijk vind ik wel te ver gaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:17

germie schreef:
Nee, ik heb niet direct zo'n review geplaatst. Daar wacht ik altijd eerst even mee omdat ik een bedrijf DE KANS geef iets op te lossen. En dat lijkt er niet te komen. Dus pas daarna heb ik de review geplaatst.
En ik geef ze nu nog een kans, kan daarna de review ook met 2 sterren verhogen immers. En een edit toevoegen.
En als ze nu deze kans voorbij laten gaan om het te herstellen, dan ga ik me netjes aanmelden voor 15 euro met schermprintjes via een ander mailadres. Dus ik scheld niet. Maar ga wel alle kansen benutten dan.

Lees mijn bericht nog eens en probeer dan het punt er eens uit te halen wat ik maak. Vooral de tweede zin. Je gelijk hebben en je gelijk krijgen zijn niet hetzelfde. Soms bereik je meer met diplomatie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-22 09:31

Sure_lee schreef:
Ik ben het ook met je eens hoor Germie. Zeker nu je die mail hebt geplaatst. Daar staat duidelijk in dat de genodigden het door mogen sturen naar andere geïnteresseerde duikers. Er staat niet bij dat die dan 45 euro moeten betalen ipv 15 voor de genodigden.
Blijkbaar is inderdaad de opkomst hoger dan verwacht en daardoor ook de kosten? Mogelijk doordat er een grotere ruimte afgehuurd moet worden bij de dierentuin?

Ik vind dan ook dat de mensen die zich hebben aangemeld voor 15 euro ook voor die 15 euro mogen komen.
Echter het mailen vanuit meerdere mail adressen en dergelijk vind ik wel te ver gaan.

Ik probeer het dus eerst nog netjes. Dat van meerdere adressen is de volgende stap die ik nog niet ben ingegaan. Maar dat is een keuze he, die mag iemand maken. Een ander doet het misschien niet. Ik heb die optie zeker nog open.
Ik wacht nog af. Had niet verwacht dat ze ineens zo de prijs zouden opdrijven. Had er zin in, maar nu eigenlijk niet meer, maar het is nu ook een kwestie van gewoon willen gaan geworden voor die 15 euro (45 euro is een no go).
Maar het is inmiddels wel duidelijk dat de prijs van 15 euro wel degelijk reeel was en dus geen foutje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:38

ivy_power89 schreef:
De prijs die wij aanboden was ook extreem laag

Dan moet je zorgen dat het niet gebeurt. Het is jullie taak om de goede prijs te berekenen. En een fout daarin valt eerst en vooral gewoon onder ondernemersrisico.
De een 1-ster-review lijkt mij begrijpelijk: je handelt een fout die je zelf gemaakt hebt af op een manier die niet eens mag van de regels, en vindt het dan ook nog flauw dat mensen daar verontwaardigd over zijn.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:50

Wow, wat reageert iedereen lelijk naar de TS. Terwijl ze terecht boos is. Misschien uit ze zich niet zo handig, maar ergens is het wel logisch dat ze er achteraan gaat.

En boos worden op de opmerkingen van TS, maar dan mag er niks terug gezegd worden op de foutieve opmerking dat ze beperkt is, omdat diegene zelf een beperking heeft >;)

En dan nog dat van dat kattengrit... dat is echt te aso voor woorden. Zeker als jij het als webwinkel al op voorraad hebt liggen heb jij het ook tegen oude inkoopprijzen ingekocht. En dan nadat de deal gesloten is nog even komen innen. Heb er geen woorden voor. Ik heb ook katten, wat is je webwinkel? Zorg ik dat ik daar iig nooit bestel.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:53

Maar germie, je uitleg hierboven klinkt al een stuk meer doordacht dan de eerdere reacties die je gaf.

Je hébt dus nog geen mails met meerdere e-mailadressen gestuurd, je kunt (en bent er toe bereid om) de review nog aan te passen als men toch tot een oplossing komt. Dat is fijn om te horen.

Ik denk dat je op deze manier, wat meer doordacht en minder vanuit emotie, ook een heel andere reactie gaat krijgen.
Niet alleen van de tegenpartij, maar ook in dit topic. :)

Wel wil ik je nog meegeven dat de grens erg dun is tussen de energie en tijd die je erin steekt en hetgeen wat je ervoor terug krijgt. Soms is het ook gewoonweg niet meer de moeite waard en is het een learning voor de volgende keer. Kijk bij jezelf waar dat punt voor jou ligt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 09:56

Germie ik hoop dat je eruit gaat komen.
Ik ben ook zo’n trut die blijft mailen en desnoods bellen.

Kattengrit annuleren en verhogen. Aan mij zou je een slechte hebben.

Ik had een product wat binnen een maand stuk was.
Dus gemaild en gevraagd om een oplossing.
Kreeg terug, je hebt het zelf gedaan en jouw probleem.
Ik had het niet zelf gedaan, was gewoon een product van slechte kwaliteit. Tja dat kan gebeuren.
Tja jammer joh, in de wet staat het anders.
Uiteindelijk een nieuw product ontvangen.
Bij dat bedrijf koop ik niks meer.

Muurp; ook al kost het energie, het gaat om het principe.
Het is idioot dat bedrijven dit maar doen.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:06

Het is een aanmelding! Er is nog geen betaling geweest.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:30

Ja jeetje, de mensen van de clubs waar ze naar gemaild hebben, mogen dus om 1 of andere reden voor 15 euro komen. En mensen die niet bij die betreffende clubs horen, moeten meer betalen als ze ook mee willen, omdat het aantal aanmeldingen te hoog is, zo klinkt het.

Wellicht is het wel een kwestie van teveel mensen die aangemeld hebben en dan de keuze maken om domweg te zeggen sorry er is geen plek meer, we kunnen je aanmelding niet accepteren. Of juist als teken van goodwill zeggen van we kunnen de boel uitbreiden maar dan gaat voor de extra aanmelders wel de prijs omhoog. Dat zou dan wel op een nettere manier gecommuniceerd kunnen worden.

Maar in het screenshot in je openingspost staat dat het symposium gericht is op duikers / clubs uit de regio Gelderland, en als je er 2 uur voor moet rijden dan zit je niet in die regio.

Ik ga dus mee met onderstaande reactie:

MarliesV schreef:
Maar Germie, je hebt je dus aangemeld voor iets wat niet naar jou is gemaild.

Dus ik wordt uitgenodigd voor een feestje, maar jij neemt die uitnodiging aan. Dat klopt toch ook niet?

Blijkbaar wilden ze een beperkt clubje uitnodigen voor deze kosten.

Ik snap de teleurstelling, daar niet van, maar vind de manier van communiceren richting organisatie wel erg heftig.