Mijn dochter is 5 en als zij geprikt wordt door een mug krijgt ze echt bizarre bulten. Laatst was ze in haar gezichtje geprikt en toen was ze helemaal opgezwollen. Ze was ook onder haar voet geprikt en heeft een paar dagen niet kunnen lopen. Voetje glom helemaal zo strak stond haar huidje. In haar kamer hebben we nu zo’n uv lamp met stroom hangen. Dit werkt geweldig want thuis is ze niet meer geprikt. Nou is ze woensdag bij oma gaan logeren en haar beentjes en voetjes zijn weer lek gestoken. Er staan echt blaren op en ze heeft veel jeuk en pijn. We zijn donderdag toen ze thuis kwam gelijk begonnen met anithistamine. Dit werkte vorige keer echt heel goed. Nu zie ik helaas nog weinig verschil.
Ik had vroeger ook wel altijd flinke schijven van muggenbeten, maar niet zo extreem als mijn dochtertje.
Vorige keer zaten we midden in de nacht bij de HAP, want ineens begon er een bult te vormen op haar kaak en ik was bang dat die naar haar keel zou schuiven. Vandaag ook de huisarts gebeld en volgens hem kunnen we niet meer doen als we nu al doen. Ik wissel de hele dag natte doekjes om te koelen en ze heeft ook zetpil gehad voor de pijn en de verhoging die ze ook had gekregen door de hevige reactie. Ik weet niet wat ik verder nog voor haar kan doen, maar het is hartverscheurend. Ze is echt soms compleet overstuur van de jeuk en pijn.
Zo was het donderdagochtend.

Inmiddels is het zo:

Ik heb zo met haar te doen.