Dochter heftige reactie op muggenbeten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Dochter heftige reactie op muggenbeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 20:07

Ik weet niet echt wat ik wil met dit topic, sowieso even mijn ei kwijt en wie weet heeft iemand ervaring en een gouden tip.

Mijn dochter is 5 en als zij geprikt wordt door een mug krijgt ze echt bizarre bulten. Laatst was ze in haar gezichtje geprikt en toen was ze helemaal opgezwollen. Ze was ook onder haar voet geprikt en heeft een paar dagen niet kunnen lopen. Voetje glom helemaal zo strak stond haar huidje. In haar kamer hebben we nu zo’n uv lamp met stroom hangen. Dit werkt geweldig want thuis is ze niet meer geprikt. Nou is ze woensdag bij oma gaan logeren en haar beentjes en voetjes zijn weer lek gestoken. Er staan echt blaren op en ze heeft veel jeuk en pijn. We zijn donderdag toen ze thuis kwam gelijk begonnen met anithistamine. Dit werkte vorige keer echt heel goed. Nu zie ik helaas nog weinig verschil.
Ik had vroeger ook wel altijd flinke schijven van muggenbeten, maar niet zo extreem als mijn dochtertje.
Vorige keer zaten we midden in de nacht bij de HAP, want ineens begon er een bult te vormen op haar kaak en ik was bang dat die naar haar keel zou schuiven. Vandaag ook de huisarts gebeld en volgens hem kunnen we niet meer doen als we nu al doen. Ik wissel de hele dag natte doekjes om te koelen en ze heeft ook zetpil gehad voor de pijn en de verhoging die ze ook had gekregen door de hevige reactie. Ik weet niet wat ik verder nog voor haar kan doen, maar het is hartverscheurend. Ze is echt soms compleet overstuur van de jeuk en pijn.

Zo was het donderdagochtend.
Afbeelding

Inmiddels is het zo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb zo met haar te doen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:13

Heb je nu helemaal niets meer aan, maar voor de toekomst wel. Wij hebben voor mijn dochter een klamboe tent gekocht. Deze is makkelijk mee te nemen en op te zetten, en zo slapen ze 100% zeker mug vrij!

Verder inderdaad antihistaminica, koelen en pijnstilling... En zo'n prikweg pen. Altijd zo sneu als ze er zo'n last van hebben.

Hou de plek bij deze enkel/ voet wel even in de gaten dat het geen wondroos wordt! Beterschap voor haar!

Edit: is het plekje bij haar enkel open geweest? Zo ja zou ik toch even laten controleren bij de arts op wondroos. Vertrouw het niet helemaal.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:15

Hier 3 weken terug gestoken geworden door een wesp, voor het eerst weer in 14 jaar.

Wat een simpele wespensteek leek veranderende in een serieuse allergische reactie met ook nog een ontsteking erbij.

De wesp had mij boven op mijn voet gestoken.

Afbeelding

Afbeelding

Antibiotica kuur en zware anti allergie tabletten verder was ik weer beter na een week.

Wat vreselijk rot dat je dochter zo vel reageerd op de muggenbeten. Hopelijk vinden jullie de oorzaak waarom ze er zo vel op reageerd.

Beterschap voor je dochter en hopelijk blijven haar verder de muggen bespaard.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:16

Ik heb bij mezelf ontdekt dat bodylotion met magnesium erin heel fijn werkt wanneer ik net geprikt ben.
Ik krijg niet van die reacties als jouw dochter normaal, maar nu had ik binnen een kwartier nadat ik flink lek geprikt was op mijn benen, mijzelf ingesmeerd met bodylotion van Zechsal en de jeuk verdween onmiddellijk en de volgende morgen werd ik wakker zonder ook maar 1 bult, terwijl ik normaal toch altijd wel een dag of 5-6 rondloop met een muggenbult.

Geen idee wat precies het werkingsmechanisme is, was bij mij meer een toevalsbevinding.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 20:22

Zo zag ze er vorige keer uit.

Afbeelding
Afbeelding

Ik ga die bodylotion opschrijven. Wie weet.

Deugenietje

Re: Dochter heftige reactie op muggenbeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:26

Ik zal toch verder onderzoek willen, want dit is wel heel heftig

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:28

Gebruiken de mensen die antihystamine noemen een middel wat vrij verkrijgbaar is zoals bij het kruidvat oid? Wat werkt voor jullie het beste?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 20:38

Deugenietje schreef:
Ik zal toch verder onderzoek willen, want dit is wel heel heftig

Dat heb ik inderdaad vandaag aan de huisarts gevraagd, maar volgens hun kan bijvoorbeeld een allergoloog hier ook niks mee. Je kan een allergie op muggen niet zo testen als op bijen of wespen.

We gebruiken nu Cetrizine ofzo. Die gewoon bij de drogist gehaald. We hadden vorige keer van de HAP een drankje van een andere antihistamine gehad, maar dat deed eigenlijk niks.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:39

Ach jee.. wat ziet het arme kind eruit!
Ik zou hier toch mee verder gaan hoor.. muggenbeten komen zo veel voor. Het is toch geen doen als ze er steeds zoveel last van heeft.

Heel veel sterkte en hopelijk vinden jullie de oplossing of iets wat iig de ellende verminderd! :(:)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:43

Ik heb dit zelf ook! Idd hooikoorts tabletten tegen de jeuk en juist niet koelen. Gif is net als een ei. Eieren kunnen bevriezen en weer ontdooien. Eenmaal gekookt kan het niet meer terug.

Ik heb geen kinderen weet niet hoe het daarmee zit. Ik laat zelf altijd de temperatuur langzaam oplopen met water tot een graag of 40. Dan is binnen 1 a 2 dagen de bult weg en heb ik bijna geen jeuk meer

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 20:43

Wonen jullie in de buurt van (bijna) stilstaand water? Een grote vijver of zoiets?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 20:58

In het park maar dat is hemelsbreed wel een paar honderd meter. Verder het kanaal, maar dat is niet stilstaand. Thuis gaat het sinds we die lamp hebben echt heel goed. Alleen tja 1 nachtje bij oma en die woont in een appartementen waar het erg warm was dus en die heeft geen horren. Ze had een nachtjapon met lange mouwen aan, dat is ook wel duidelijk te zien, want ze is echt alleen op haar benen en voeten geprikt.
Ik weet alleen niet zo goed welke arts ik zou moeten hebben om hier iets mee te kunnen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:02

Ach gut wat sneu, ik heb er ook last van maar niet zo veel. Wel een kleine tip: niet koelen, maar juist zo heet mogelijk als ze aankan. Dat werkt vele malen beter dan koelen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:03

De reden dat ik vraag is omdat ik bij het sporten een ploeggenoot had die ook zo heftig reageerde op muggenbeten. Bleek een bacteriële achtergrond te hebben van muggen uit stilstaand stinkwater naast het sportveld.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:04

Ach arm muppie, dat gezichtje :(:)
Ik heb helaas geen tips. Zelf heb ik desloratadine voor allergie maar ik heb geen idee of dat ook voor muggenbulten werkt.

Dakotha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:05

Ach arme meid! Ik heb in overleg met de huisarts altijd een flacon Desloratadine staan voor mijn zoontje van 2 jaar, hij krijgt ook bizarre zwelling van (muggen)/beten. Beterschap!

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:07

Ik heb dit ook bij een bepaald type mug (die elk jaar pas vanaf juli actief is overigens). Inderdaad hooikoortstabletten en azijn op de bulten. Ook ik heb een flacon Desloratadine staan.

Wat enorm sneu dat ze er zo’n last van heeft.. :(:) dat gezichtje erbij breekt je hart!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:11

Ik krijg ook enorme reacties, laatst was leek mijn hand nog zo'n opgeblazen handschoen ik dacht dat ik gek werd van de jeuk en hoe heet het voelde. Koelen en antihistamine en hopen dat het met 2 weken weg is...koelen verlicht toch echt wel bij mij wel zowel tegen de jeuk als ook de zwelling

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:14

Geen tips, maar jee wat zielig voor haar! Hoop dat je wat vind om de jeuk en de heftige reactie wat te kunnen verminderen.

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:19

Ik kreeg als kind ook altijd dit soort reacties... Heel vervelend en heel naar.... Maar ik ben er overheen gegroeid, misschien geeft dat wat hoop..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:19

Ik vind dit toch ook vrij extreem. In België zijn er expertisecentra verspreid over het land, is dat niet in Nederland? Ik zou bijna het Instituut voor Tropische Geneeskunde aanraden...

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:40

Flowerbomb schreef:
Gebruiken de mensen die antihystamine noemen een middel wat vrij verkrijgbaar is zoals bij het kruidvat oid? Wat werkt voor jullie het beste?

Ik heb ze van de ha.

Moet ze wel direct innemen bij een steek/beet.

En ik heb nog een roller van Zen Sect.

Reageer ook heftig op sommige beten/steken.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:45

Tieneke schreef:
Ik vind dit toch ook vrij extreem. In België zijn er expertisecentra verspreid over het land, is dat niet in Nederland? Ik zou bijna het Instituut voor Tropische Geneeskunde aanraden...

Helemaal mee eens.
Ik ben meestal zo'n zeikerd als mensen voor nop naar de HA gaan.
Maar in dit geval zou ik echt meer onderzoek eisen.
Dit zijn echt hele bizarre reacties.

Arme meid :knuffel:

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-22 21:53

We hadden vorige keer idd die Desloratedine gehad als drank, maar dat had geen effect. Ik ga eens onderzoeken of ik hier in NL ook zoiets kan vinden als wat Tieneke zegt. Ben zelfs in staat om naar alternatieve kanten te gaan kijken, al ben ik daar nooit zo van, maar voor haar wil ik alles wel proberen.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 21:54

Ik heb dit de laatste jaren ook. Vroeger echt nooit zo extreem gehad. Op vakantie heb ik dezelfde bulten als thuis dus de omgeving maakt geen verschil. Ik smeer mij op vakantie in met Deet. En neem altijd een eigen klamboe mee en van die plakhaakjes om m ergens te bevestigen. En thuis zit ik dus nooit buiten s avonds. Ik vind dat het ergste eigenlijk, maar het leuk buiten zitten weegt niet op tegen de enorme bulten waar je inderdaad een koortsig gevoel van krijgt. Thuis verder overal horren dus dat scheelt.

De klamboetent voor logeren wel een goed idee.

En ik vraag me ook af of er hier landelijk niet een oplossing voor moet komen. Vroeger was dit toch niet. Wat zijn dit in vredesnaam voor muggen..