Spelfouten op VN? Feedback voor de NR? Laat het hier weten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26944
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 17:58

Hiervoor kan je het beste een moderator even een pb sturen. De nieuwsredactie gaat niet over slotjes.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 11:05


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48420
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:29

Ik heb het aangepast, dank je wel!

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:20


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48420
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Spelfouten nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:52

Aangepast, dank je wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:25


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26333
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:34

Dat was mij inderdaad ook opgevallen. Maar omdat het artikel gaat over rechtop zitten en hij dat wel doet, heb ik wel voor deze foto gekozen. Ik zal even kijken of ik eventueel nog een andere, beter passende foto kan vinden in ons archief.

prugelpiet

Berichten: 12567
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:27


Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26944
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:46

Dat denkt de NR helemaal niet. We wachten nog op toestemming voor een foto.
Als dat niet lukt gaan we de foto veranderen voor een neutrale foto.

prugelpiet

Berichten: 12567
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:51

Oké maar geef die terugkoppeling dan?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:42

Het bijschrift in deze is ook nog eens zeer onhandig omdat het niet correct is.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26333
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:50

Mag ik vragen wat er dan niet klopt aan het bijschrift zoals het er nu staat? Want dan wil ik dat wel even meenemen achter de schermen en ernaar kijken. We zijn intussen ook nog bezig met een andere foto, zoals mijn collega hierboven aangaf.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:44

JPitty schreef:
Mag ik vragen wat er dan niet klopt aan het bijschrift zoals het er nu staat? Want dan wil ik dat wel even meenemen achter de schermen en ernaar kijken. We zijn intussen ook nog bezig met een andere foto, zoals mijn collega hierboven aangaf.


Ik heb net een lange reactie getyped in het topic, het antwoord zit daar in verborgen. Deze ruiter heeft lange benen maar die heeft ze in principe wel goed gehoekt. Haar heupen zijn de fout, door de aangespannen spieren daar krijg je een holte in de rug (achter de elleboog) en vandaar nijgt deze naar achter. Als je die heupen neutraal zou zetten gaat de ruiter naar voren komen en valt de rest redelijk in model ( in theorie dan).

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26333
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 23:56

Dat wordt nogal een lang stuk om in het onderschrift onder de foto te zetten. Die moet eigenlijk niet langer dan wat er nu staat. Ik ga wel even kijken wat er mogelijk is, totdat er een andere foto bij staat.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 00:00

JPitty schreef:
Dat wordt nogal een lang stuk om in het onderschrift onder de foto te zetten. Die moet eigenlijk niet langer dan wat er nu staat. Ik ga wel even kijken wat er mogelijk is, totdat er een andere foto bij staat.


Eeelijk, ik zou de foto weghalen. Het punt is dat je een goede rug houding wil laten zirn. Dat is deze niet. Hooguit zou je het als discussie foto kunnen gebruiken.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26333
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 00:03

Zoals mijn collega en ik al eerder aangaven, we zijn nog met een foto bezig. We wachten nu alleen nog op toestemming van de fotograaf. Zodra die er is, zullen we deze foto weghalen.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Feedback nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:53

Liever geen voorbeeld dan een slecht voorbeeld toch. :+

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Trauma verwerken? Dit dier kan je erbij helpen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:52

Paardentherapie ook echt nieuws….Of is dit een betaalde “nieuwsuiting”?

Ibbel

Berichten: 49164
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 22:03

[VN] Trauma verwerken? Dit dier kan je erbij helpen.

Dit is imo nou typisch zo'n non-nieuws verhaal voor de gemiddelde bokker. Wij wéten dat therapie met paarden bestaat, en dit wordt in een lokaal sufferdje als nieuws gebracht omdat het nu komkommertijd is.

Van dit soort "Kijk, paardennieuws wat wij allang weten wordt hier in de lekenpers gebracht als wauw, bijzonder" nieuwtjes zou ík zeggen: kom daar 1x per week met een verzamelbericht van. Liefst met enige (h)erkenning als er versimpeling/verkeerd in lekentaal vertaalde vaktaal in staat.

Dido2316

Berichten: 1998
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 22:04

Ibbel schreef:
[VN] Trauma verwerken? Dit dier kan je erbij helpen.

Dit is imo nou typisch zo'n non-nieuws verhaal voor de gemiddelde bokker. Wij wéten dat therapie met paarden bestaat, en dit wordt in een lokaal sufferdje als nieuws gebracht omdat het nu komkommertijd is.

Van dit soort "Kijk, paardennieuws wat wij allang weten wordt hier in de lekenpers gebracht als wauw, bijzonder" nieuwtjes zou ík zeggen: kom daar 1x per week met een verzamelbericht van. Liefst met enige (h)erkenning als er versimpeling/verkeerd in lekentaal vertaalde vaktaal in staat.


Helemaal mee eens! En dan vooral de titel… ik dacht dat het om een of ander ander dier ging dat ik niet snel verwacht had.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26944
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 22:21

Bedankt voor jullie feedback.
Wij plaatsen niet alleen nieuwsberichten maar ook achtergrondartikelen en artikelen waarvan we denken dat gebruikers dit leuk zullen vinden.
We hebben overleg over alle artikelen voordat we ze plaatsen en het is duidelijk dat we dit bericht verkeerd ingeschat hebben, daar zullen we in het vervolg rekening mee houden.

Ibbel

Berichten: 49164
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:08

Maar wat vonden jullie hier dan de nieuwswaarde van?

De inhoud (therapie met paarden)? Dat zou niet nieuw moeten zijn. Nieuw zou bv zijn dat therapie met paarden in het basispakket zorgverzekering komt.

Of het feit dat een lokaal sufferdje er aandacht aan geeft?

Dat maakt uit óf je het plaatst en hóe je het plaatst.

(En daarnaast moet je denk ik ook wel kritisch zijn of zo'n artikel in een lokaal sufferdje niet eigenlijk een advertorial / sluikreclame voor het betreffende bedrijf is....)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26944
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:37

Wij proberen nieuwsberichten en artikelen te plaatsen voor een zo'n breed mogelijk publiek. Dus ook voor de jonge gebruikers die misschien nog niet zo goed op de hoogte zijn van deze vorm van therapie.
De naam nieuws is wat dat betreft allang niet juist meer want we plaatsen veel meer dan alleen maar recent nieuws.

Dit bericht is overigens wel beter aangeslagen dan de nieuwsberichten over het WK in Herning om maar even een voorbeeld te noemen. Er zijn dus wel gebruikers die dit soort artikelen wel waarderen.

fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:46

Het is al eens eerder geschreven, maar kijken naar hoeveel keer er op geklikt is, zegt niets. Misschien zijn dit wel allemaal mensen die kijken wat voor schoolkrantstukje er nu weer staat, naar aanleiding van een bericht in dit topic. Of rellende gebruikers. Dus dat zegt niets over het interessante gedeelte.( Of het gebrek eraan.)

Dan kan ersteeds met een dooddoener gereageerd worden:"we kunnen niet iedereen tevreden houden, en we zullen er in het vervolg opletten" (wat niet gebeurt) maar dan heeft dit topic ook weinig nut he? Dat is ook al vaker geschreven: wat heeft een topic als dit voor zin als er toch niets gedaan wordt met de feedback? (Behalve dooddoeners plaatsen waar toch niet aan gehouden wordt.)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26944
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:57

We hebben al aangegeven dat we het in het vervolg anders gaan doen, dus er wordt wel degelijk wat mee gedaan.
Overigens kijken wij niet alleen naar het aantal keer bekeken maar ook naar de reacties op een artikel.