Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Waarom is de poedel de betere variant? Doodles kan je inderdaad niet met officieel stamboom fokken, maar wel degelijk fatsoenlijk. Immers is fatsoenlijk fokken niets anders dan diervriendelijk (goed voor de teef en pups zorgen en niet te veel nesten/te kort op elkaar), met gezondheidstesten die passen bij het ras/de kruising en een gezonde bouw (daarmee vallen overigens allerlei rassen af). Het voordeel van doodles fokken is wel dat je de COI sterk kan verlagen, wat voor veel rassen van belang is omdat ze een inteelt hebben gelijk aan een broer x zus combinatie.
Ik ben persoonlijk geen fan van labradoodles, ik vind juist die combinatie vaak niet zo prettig door de combinatie lomp en overgevoelig, in tegenstelling tot cockapoos, goldendoodles, pootalians, etc. dus de wat zachtaardige niet-poedel zijde. Maar het fokken van bewuste kruisingen ben ik voor.
Mkango schreef:KimD schreef:Oké, en hoe draagt dit bij aan de vraag van TS?Ik moet de eerste fatsoenlijk goed gefokte doodle nog tegenkomen dan.
rien10 schreef:In België wellicht. Niet in Nederland.
Ibbel schreef:'t Is dat merknamen niet mogen, anders zou ik zeggen Fishermans Friends
Glamour Curls - maar dat is weer wat banketstaaf voor de reutjes
Flat Sleek Curls (Flat en Sleek als soort van verbastering van de Flakkeese Slikken) omdat dat zo lekker tegenstrijdig is.