Na jaren veelal meelezen hier en op bokt in het geheel zit ik zelf met een serieuze vraag.
Heb de mogelijkheid om ruim 1.7 hectare land in gebruik te nemen waar een schuurtje op staat nu van 49 m2. Deze zou ik het liefst flink opknappen, aanpassen en uitbreiden. Tevens zou ik graag een goede paddock oid aanleggen voor de stal zodat ze altijd een droog stuk hebben en ook een stuk zonder gras voor bepaalde omstandigheden.
Het gehele perceel (nummer 343, met zwarte lijn afgekaderd) is hieronder te zien (blauw is een sloot) het gebouwtje onder de rode stip is de schuur van 49m2:

Staat een witte pijl op de plattegrond, vanaf die plek heb ik een foto genomen in de richting van het huis, waar de pijl ook naar toe staat, zo kun je een beetje een beeld krijgen van een gedeelte van de wei.

Hieronder een overzicht van het kavel van site ruimtelijkeplannen.nl:
enkelbestemming agrarisch met waarden -> natuur en landschapswaarden
dubbelbestemming waarde -> archeologie

Bovendien is een groot gedeelte van het kavel een natura2000 gebied, maar niet alles, ongeveer 0.43 hectare is geen natura2000 gebied, zie hieronder (rood doorstreept is natura2000 gebied):

Te lezen valt in het bestemmingsplan voor Buitengebied:

Heb nu een hele hoop gelezen erover, zie door de bomen het bos niet meer, wil dit gewoon privé gaan gebruiken om paarden op te houden, er lopen nu 12 koeien op van maart t/m oktober en die hebben geen schuur nodig of overige voorzieningen, ik zou wel graag aanpassingen doen, maar hoe meer ik lees, hoe minder ik weet op het moment en hoe meer ik denk: is wat ik wil wel mogelijk, mag ik uberhaupt dingen aanpassen?
Iemand die wat licht in de 'duisternis' kan geven, klein advies? Beetje hoop?