koud maar toch gereden, nog iemand?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

koud maar toch gereden, nog iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 20:06

Jeetje wat was het koud vanmorgen ( op de termo -6 maar voor mijn gevoel veel kouder door de wind). Toen ik op de manege aankwam om 9.00 was het uitgestorven. Bijna niemand te zien alleen personeel, en wat bleek iedereen had afgebeld, ik was alleen in de les. Dus een uur lang prive-les, heerlijk. We waren beide (Gamble en ik) helemaal kapot maar er gebeurde iets heel moois. Gamble is moeilijk te ontspannen en vandaag lukte dat helemaal. Normaal stort hij in als hij alleen in de bak loopt, gaat klieren en is niet voorwaarts. ( erg lastig om zo een proef te rijden) Waarschijnlijk door de kou was hij dat vergeten. Wat heet ontspannen in de draf en zelfs in de galop. SUPER.
Misschien wil hij zich uitsloven voor zijn nieuwe baasje maar ik heb er een goed gevoel over.
Nog meer die vandaag hebben gereden en verbazingwekkende (voor mij dan) prestaties hebben geleverd?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:11

Ja ik heb ook gereden maar de bak was helaas te hard en we hebben geen binnenbak dus wij bikkels hebben zowaar een buitenritje gemaakt Knipoog
[VvdD] Tinka alias Rintje Rintsma
Fijn dat het rijden zo goed ging! Lekker he, heb het ook wel eens gehad dat niemand voor de les kwam, door zo'n privéles gaat het vaak ineens een stuk beter!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:11

yep, ik heb mijzelf ook in de vrieskou gewaagd op de rug van mijn schimmel! ik heb eerst alle paarden buiten gedaan, ze hebben zo'n 2 1/2 uur buiten gelopen, toen alles naar binnen, schimmel opgezadeld, eerst gelongeerd en toen erop. Het ging super! toen kwam ineens het paard van de buren in galop langs de bak Lips are sealed even dacht ik "daar ga ik"maar ik zei "nee, niet doen" oke, dan niet baas, jammer hoor ik had wel even willen bokken Haha! mijn paardje was weer superbraaf, maar het is wel koud hoor

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:27

Ja, ik heb ook gereden!
Ik zat vannochtend om 7 uur op de eerste en dat vind ik sowieso al een prestatie op zich Haha!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:34

Ik he bewondering voor jou Tong uitsteken Als ik eraan denk dat ik met dit weer op de kar zit krijg ik het al koud, dus mij niet gezien Haha!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:46

Ik hoef vrijdag pas weer naar Amadeus... Hoop dat het dan weer wat warmer is, ik kan niet rijden dankzij een bevroren bak...

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:52

Baduh komt uit de Russische bergen, dus die voelt zich helemaal op zijn gemak met dit weer. De bak was "stevig" en dus niet zo zwaar voor hem, en het ging inderdaad prima! Hij had er echt zin in, heeft heerlijk gegallopeerd en gedraaft. We hebben niet te lang gereden, want ik wilde hem niet in het zweet. Daarna heb ik hem in de kleine bak gezet terwijl ik zijn stal uitmestte en daar stond ie met zijn neus in het zonnetje. Prima dag gehad dus. Vooral als ik de bak helemaal voor mezelf heb gaat het goed.

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:56

Ja heb ook gereden. Helemaal dik ingepakt. Ging nog lekker ook, had ik niet verwacht

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:09

Heerlijk gereden samen met Maaike (Memory), een buitenritje.. bijna de hele weg langzaam gedraaft om warm te blijven, wantja de bak is bevroren.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:28

Ja hoor, ik heb ook gewoon gereden. Maarja, we hebben dan ook wel 2 binnenbakken tot onze beschikking, maar toch. Meneertje liep trouwens de sterren van de hemel. Had lekker een half uurtje priveles, ging echt lekker! Lovers

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:29

Iedereen heeft lekker gereden, en ik ben alleen maar bevroren..
2× gereden, en geen van beiden had er zin in, dus wat bok- en steigeracties meegemaakt, toen vond ik het wel weer leuk geweest Lips are sealed
Ik wil ook een binnenbak! En geen buitenbak in de wind *LOL*

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:37

xxdaffiexx schreef:
Iedereen heeft lekker gereden, en ik ben alleen maar bevroren..


*Steekt haar bevroren vinger op* 'Ik ook!'

Oke, niet vandaag, maar gisteren heb ik ook 's avonds buiten gereden. Tjah, wat wil je als de bak + longeerbak + wei bevroren is en je je VZ-paardje toch wel even beweging wilt geven. Brrr...dat was echt afzien! Vandaag is Chica dus lekker in haar warme stalletje gebleven. Zij blij, ik blij!

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 21:38

langzaam gedraafd?! tuurlijk Elise Knipoog . Voornamelijk langzaam gedraafd ja. Totdat we op het geniale idee kwamen om te gaan galoperen (richting huis) Dat was pas koud! Maar mijn perdje was wel heel braaf hoor .
Toch fijn als het rijden ontdanks het frisse weer zo goed gaat Lachen

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:19

Knipoog ik niej voor mij veel te warm!!!!!!! Clown
neej ik loop meestal maar ik ga nu echt niet wandelen!

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:23

Ikke niet maar mijn 9-jarige dochter is wel buiten gaan rijden met d'r welsh, onze bak is door weersomstandigheden 10 maanden per jaar onbegaanbaar; wie dat zielig vindt mag me een zakje zand mailen; alle kleine beetjes helpen (mag ook uit een schoen of jaszak: we zijn niet zo kritisch).
Ze heeft 't heerlijk gevonden, nog lekkerder om warme chocomelk te slurpen en een pa die de rommel weer opruimt Schijnheilig

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 00:27

Ik heb ook gereden, het was goed koud, dat vond Kasmier ook die huppelde met een opgezette ontplofte vacht door de bak van 'ik heb het koud!!!!!!' *HUPPEL* Haha!

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 09:12

Ik heb ook gereden. Kon wel merken dat het koud is. Hij buigt niet zo lekker in naar rechts. Hij zal het ook wel koud hebben. Ziet er wel asl een heel mooi teddybeertje uit. Nu maar rustig aan doen. Als het warmer is pak ik het inbuigen wel op. Eerder niet. Mij te koud.

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:06

Ik heb niet kunnen rijden dankzij een bevroren bak, dus maar een paar keer gestapt zodat ze er toch even uit is geweest!

Caira
Berichten: 26067
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 10:12

meestal rij ik wel, maar gister was ik zo laat dat ik maar even een fietstochtje ben gaan maken met paard. Zo braaf was ze naast de fiets, dat is ze dus echt niet als ik erop zit!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 11:12

Ik had gister ook les en kreeg zowaar een complimentje over hoe Jurga liep. Verder een complimentje dat ik met dit weer en dat donker nog trouw over de weg naar les kwam. En mijn instructrice zegt niet vaak iets, dus ze meent het *LOL*.

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:52

Ik heb ook gereden, maar het was op het begin wel heeeeeel koud! Bij ons in de les, nou jah, voor ons was er een meisje dat haar trui uit wilde doen. Had er alleen een t-shirtje onder met korte mouwen, de rest had ze al uitgedaan. Ze had het WARM!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:33

Het kan dan wel bere koud zijn maar de paarden hebben toch hun beweging nodig. Ik heb dus ook gewoon gereden [maar wel in een binnenhal Lachen]

eveline_B

Berichten: 2830
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:38

Ik heb zondag samen met een vriendin een flinke rit gemaakt met de kar. Gisteren ook gewoon op Lucien gereden. Ik laat me niet afschrikken door een beetje vorst. Het is weleens veel kouder geweest.