Sommige van jullie vroegen om een update van mijn trainingspaard Connla

Even wat achtergrond informatie: ongeveer 5 maanden geleden is dit paard bij mij gekomen. Hij had nog nooit iets dressuur gerelateerd gedaan. Alles wat hij kende was de renbaan. Nadat hij van de renbaan kwam heeft hij eerst een aantal maanden vrij gehad om te herstellen van maagzweren, een been blessure en huidaandoening. Daar was destijds ook een trainer die grondwerk met hem deed.
Eenmaal bij mij aangekomen had ik dus een paard die aan de hand goede manieren had maar nog steeds vol met spanning en angst zat. Zodra er een zadel op ging was er echt paniek. Hij had 0 vertrouwen in mij, überhaupt niemand eigenlijk, vond alles eng, ging alleen de trailer op met grof geweld en ga zo maar door.
Met heel veel geduld, constant belonen wanneer hij iets goed deed, en proberen zijn angst om te zetten in nieuwsgierigheid is Connla een ander paard geworden

Hij gaat de trailer op zonder aarzelen (en zonder zweep!), geniet van alle aandacht die hij krijgt en loopt echt fantastisch. Hij heeft een mega werkinstelling en ik heb eigenlijk nooit ‘een slechte rit’ met hem.
Gister dus voor het eerst op wedstrijd. Het doel; ontspannen een rondje kunnen rijden zoals we dat thuis ook doen. Foutjes maken? Geen probleem, zolang mijn hulpen maar door blijven komen en hij zich niet afsluit. Nou dat is 100% gelukt!

We werden uiteindelijk 2e en 3e (achter ons zelf, ze voegden een aantal klassen samen) met 60% en 61%… laten we zeggen dat het in mijn ogen veel meer waard was

Geniet van de foto’s (hopelijk

Met de eigenaar van het paard.

Dankjewel voor het kijken!