Paso Peruano

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Paso Peruano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-02 23:40

Hallo, is er iemand hier die mijn liefde deelt voor dit ras??

Ik zou graag wat tips en ervaring willen uitwisselen....... *LOL*

Alvast bedankt,

valeska

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-02 23:54

Eerder voor de Paso Fino, die vind ik echt prachtig. Weet verder niet zo heel veel over de Peruaanse Paso.

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 00:02

De Fino is wat eleganter gebouwd en heeft een minder ruime pas dan de Paso. Ik geloof ook dat ze minder Termino (beenactie) hebben dan de Paso.

Heb jij een Fino??

Kan je mij wat vertellen over de Fino?

Gr.V. Party!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 00:28

Ik vind ze erg mooi van plaatjes, maar in 't echt ken ik ze niet Tong uitsteken

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 01:09

Ik heb een verzorgFino, maar ze wordt niet bereden, omdat ze artrose heeft, jammergenoeg. Ze is een schat, ze is echt prachtig en heeft ook een supermooie bouw. Ik zou haar zo graag een keer haar 'kunsten' zien vertonen!
Ze staat trouwens in mijn profiel

Heb jij zelf een Peruvian Paso?

vertigo

Berichten: 204
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Moerbeke, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 01:21

Hoi,

Ik heb ooit eens een proefritje gemaakt op een Paso Peruano en dat was een prachtervaring :sensibel paardje dat urenlang kan doorgaan in een tactzuivere tolt, zonder dat je moet inwerken (in tegenstelling tot vele Ijslanders).
De Paso Fino is iets fijner gebouwd, heeft een korter, nerveuzer gangwerk, is eerder showgericht gefokt, terwijl de Paso Peruano iets meer werkpaardje is.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 05:00

Ze zitten echt super comfortabel! Echt heerlijk op lange buitenritten. Mijn vroegere buren hadden er 2, echt plaatjes van paarden waren dat. De ene was een koffievos met blonde lange golvende manen en staart en de ander een buckskin, ook met van die prachtige lange manen en dikke staart. Ik heb zelf een tijdje een peruaanse paso in training gehad. Dit was een beetje een mafketel dus we noemden hem als nickname "Psycho Paso" haha!

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-02 08:40

He Pril en alle andere met ervaring kan ik jullie binnenkort het een en ander om tips vragen.
Ik heb mijn Paso pas gekocht en ze wordt in April 3 jaar. Ze is dus niet ingereden, daar ga ik in de lente mee beginnen.
Ze heet Buena en is een koffievos met Bassie de clown manen!!
Ze wordt ongeveer 153 hoog en heeft al een goede tolt en telgang er van nature inzitten. De draf moet ik haar meer gaan trainen.

Leuk jullie te ontmoeten

Groetjes Valeska

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 13:59

Hoewel ik alle rassen erg interessant vind kan ik hier weinig western aan ontdekken. Dus ik verplaats hem naar Paardenpraat met link.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-02 14:37

Mijn hoefsmid (Ric Segers) wil zodra hij zijn eigen grond heeft paso's gaan importeren en dan fokken, maar ik weet eerlijk gezegd niet of dit nu fino's of peruvianen zijn

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 18:34

Ik ken het ras niet. De Paso Fino wel. heb je een foto ofzo? Ik ben wel benieuwd!!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 18:53

Valeska schreef:
Ik heb mijn Paso pas gekocht en ze wordt in April 3 jaar.


Is dat jouw paardje, in je avatar? (lijkt namelijk ouder, dus ik denk van niet) Ben benieuwd naar foto's ed! Knipoog Ik vind Paso's echt super en zou later heeeel graag een Paso willen.... Even sparen dus nog

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 22:43

Nee, in de avater is niet mijn Buena. Gewoon een mooi plaatje. Binnenkort heb ik de foto's dan plaats ik ze even.
Op www. paso.nl staat de vader van Buena, hij heet Sanson.

Ja Paso's zijn behoorlijk prijzig, maar ik heb 25 jaar gespaard!!

GR.V

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 09:53

Ik heb in Zuid-Amerika wel eens op een Paso Fino gereden en wat shows gezien. Wel super om te zien hoor, leuke paardjes. Maar ik weet er niet echt veel meer van,b ehalve dat ze erg mooi & duur zijn. Ik was toen een jaar of 12/13 nl. Er stond laatst in een Duits blad 'Pferdezeitung' als ik het goed heb (zal het nog even opzoeken) een mega artikel over Paso's in. Het is een 'dochter' tijdschrift van het blad 'Cavallo'. Misschien heb je er iets aan? Gekocht bij een AKO.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:16

Ze lijken me erg leuk en ze zijn ook mooi om te zien. Om te rijden zijn ze waarschijnlijk wat sensibeler dan IJslanders, maar ze bieden ook wat minder 'spektakel'; het zijn paarden die je heel relaxt eindeloos kan laten tölten, IJslanders vragen inderdaad vaak (niet altijd!) om wat meer inwerking, maar die kunnen ook veel meer spetteren. Zelf ben ik nu eenmaal gevallen voor het stoere en de power van de IJslander, anders was de Paso Peruano een leuk alternatief geweest.

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 19:29

Graag Myke, zou je het artikel kunnen copieren?? Ik betaal je onkosten graag!

Ik mail je mijn email door.

Alvast bedankt Haha!

Valeska

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 20:57

Doe eens een zoektocht op het internet. Daar vind je echt heel veel.

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:21

Ik heb een Paso Fino verzorgd, heel lief paardje Lachen
Vind het een mooi ras en rijdt heerlijk Haha!

Over de Paso Peruano weet ik eigenlijk niets, laat ik het zo zeggen, wist niet eens dat het bestond Lips are sealed