[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:38

Pff, ik blijf maar klooien met het vinden van de juiste singel. Ook deze Barefoot past niet mooi.
Dus mocht iemand interesse hebben, hij is te koop! (maat 55, zwart, splinternieuw)
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/dre ... ingel.html

Afbeelding

Ik zoek een zachte anatomische singel waar mijn lange singelstoten ook goed in passen. Moet aan een Barefoot Wellington zadel.

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:39

Mooi zadel! :j

Ook hier een singelvraag;

Ik ben aan 't kijken voor een singel aan mijn Ghost 'Buttera Maxxi' zadel. Ik geloof dat de toenmalige testsingel (de Ghost Westip van Buitenzinnig) 70 cm was en die was echt te kort voor onze rondgeribte Tinker merrie met een behoorlijke hooibuik..

Nu vind ik de Ghost Westip singel wel heel fijn voor onze merrie, dus die wil ik graag bestellen, maar voor welke maat zouden jullie dan gaan?

Ik twijfel tussen de 80 cm en 85 cm. Ik neig zelf naar de 80 cm, ook omdat de singels toch licht elastisch zijn..

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:49

Ik lift even mee op je vraag. Heb nu een singel die te lang is en een die te kort is. Zat ook naar de Westip te kijken en twijfel eveneens over de lengte.

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:51

O, en als ik mijn zadel hier mag aanbieden aan de liefhebber: Trekker Pro Arte, staat op de Markt, zie link onderschrift. Als het niet mag, dan haal ik het bericht wel weg :Y) .

Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16458
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:22

Voor singels kijk even in het singel topic :D

Buitenzinnig

Berichten: 5094
Geregistreerd: 07-02-06
Woonplaats: Workum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 11:02

Steentje schreef:
Mooi zadel! :j

Ook hier een singelvraag;

Ik ben aan 't kijken voor een singel aan mijn Ghost 'Buttera Maxxi' zadel. Ik geloof dat de toenmalige testsingel (de Ghost Westip van Buitenzinnig) 70 cm was en die was echt te kort voor onze rondgeribte Tinker merrie met een behoorlijke hooibuik..

Nu vind ik de Ghost Westip singel wel heel fijn voor onze merrie, dus die wil ik graag bestellen, maar voor welke maat zouden jullie dan gaan?

Ik twijfel tussen de 80 cm en 85 cm. Ik neig zelf naar de 80 cm, ook omdat de singels toch licht elastisch zijn..


Welke maat gebruik je nu?
Ze zijn inderdaad licht elastisch, maar niet zo elastisch als een singel met elastiek aan het uiteinde. Zelf zou ik voor de lengte gaan die je nu ook gebruikt, als deze goed is uiteraard :)

MrsMidnight
Berichten: 57
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:01

Hoi allemaal,

Mijn Barefoot Cherokee blijft schuiven. Er ligt momenteel een Kifrapad onder met lanswollen onderkant.
Ik zit nu te twijfelen tussen een Kifra pad met katoenen onderkant, of Barefoor Halfpad met sympanova onderkant.
Ik denk dat de Barefoot met sympanova een betere grip heeft, maar ben bang voor irritaties ...

Iemand ervaringen?

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 20:19

Heb je al wel een singel zonder elastiek? Ik snap je twijfel met de sympanova onderkant, dat zou ook niet mijn favoriete keuze zijn.
Ik moet zeggen, ik heb een grandeur pad met neopreen/antislip aan de bovenkant, wel met wol aan de onderkant en dit bevalt me ook qua schuiven erg goed.
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/dek ... lages.html Dan heb je dit, dit is dan zonder wol aan de onderkant.

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:14

Iemand ervaringen met Becidor?? Ik heb sinds 17/12 een grandeur dekje besteld en barefoot inlages.. nog steeds niks ontvangen!! Gaat wel om 170 euro bijna..

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 07:07

ELUNA schreef:
Iemand ervaringen met Becidor?? Ik heb sinds 17/12 een grandeur dekje besteld en barefoot inlages.. nog steeds niks ontvangen!! Gaat wel om 170 euro bijna..


Al mail gestuurd? Ik heb laatst daar voer besteld en binnen een week was het er.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 07:37

ELUNA schreef:
Iemand ervaringen met Becidor?? Ik heb sinds 17/12 een grandeur dekje besteld en barefoot inlages.. nog steeds niks ontvangen!! Gaat wel om 170 euro bijna..


Gewoon even een berichtje sturen. Het kan dat het Niet op voorraad is, en zeker grandeur is meestal maatwerk met een langere levertijd

Hier alleen maar goede ervaringen met Fenna en Becidor. Ja het duurt soms even, maar altijd prima contact bij vragen.

MrsMidnight
Berichten: 57
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 08:23

siskeh schreef:
Heb je al wel een singel zonder elastiek?


Nee, banaansingel met elastiek aan beide kanten. Ik heb ook de Barefoot stretch & breathe geprobeerd, maar dat vond meneer maar niks. Misschien eens een niet-elastische banaansingel proberen.

Niemand ervaringen met de Barefoot halfpad sympanova of kifra katoenen pad? Schuift katoen minder dan wol? Het is vooral met opstappen trouwens, en ik stap altijd op vanaf een krukje/verhoging, met beide handen aan de voorkant vh zadel .

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 09:14

Ervaringen met Becidor zijn alleen maar goed, soms duren dingen lang, maar dat ligt vaak aan de levertijd van de artikelen.

Voor schuiven met Opstappen(ook van krukje) Het is belangrijk dat je zorg dat je gewicht/zwaartepunt zo kort mogelijk in de stijgbeugel is maar meteen "boven" je paard.
Voor opstappen, zorg dat je zo dicht mogelijk bij je paard bent.
Rechthand naar de voorkant van je zadel andere kant, linkerhand op de manenkam.
Direct omhoog en zorgen dat je gewicht recht boven je paard terecht komt.
Daarmee voorkom je heel veel druk op je linker beugel, en dus het schuiven ook.

https://www.youtube.com/watch?v=K6Yfl4Oeac8 Dit is van de grond, maar het gaat om het concept, hij heeft nog meer filmpjes volgens mij.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 10:07

ELUNA schreef:
Iemand ervaringen met Becidor?? Ik heb sinds 17/12 een grandeur dekje besteld en barefoot inlages.. nog steeds niks ontvangen!! Gaat wel om 170 euro bijna..


Ook mee gemaakt met zo'n Grandeur dekje, maar dat had te maken met de levertijd. Ik heb er maand of 6 op moeten wachten. Dat hebben Ella (zij bestelde weer via Fenna voor mij) ook aan gegeven toen. Maar het komt goed!!

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 14:50

Gemaild en het zou deze week er zijn.. eindelijk.. 3 lange maanden!

Achterom
Berichten: 23035
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 14:52

ELUNA schreef:
Gemaild en het zou deze week er zijn.. eindelijk.. 3 lange maanden!

Misschien had je ook zelf wat eerder kunnen mailen, in plaats van hier je gal te spuwen?

pmarena

Berichten: 48143
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 11:22

Ze heet Fenne ;)

Ja het is echt balen hoe lang de levertijden momenteel kunnen zijn...niet alleen in de paardenspullen.

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 15:46

Achterom schreef:
ELUNA schreef:
Gemaild en het zou deze week er zijn.. eindelijk.. 3 lange maanden!

Misschien had je ook zelf wat eerder kunnen mailen, in plaats van hier je gal te spuwen?


Wauw, azijn gedronken? Ik vroeg gewoon ervaringen, ik heb haar uiteraard al eens gemaild maar ik ga niet elke week gaan mailen..

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 09:01

Hier ook alleen maar goede ervaringen met Becidor. Soms duurt het wat langer door de levertijd, zeker nu is niet alles zo op voorraad. Maar even een berichtje en je wordt vriendelijk geholpen/beantwoord.
Fijn dat het er deze week is :j

Ik ben echt enorm blij dat ik de Freemax gekocht heb. Voelt als thuis komen. Nu nog kijken naar een fijne singel. Er zat een mooie leren singel bij, maar die is net te lang. Alles op het laatste gaatje zeg maar. Ik heb er 1 bij gekocht met bont, maar die bevalt niet. Krijg 'm niet lekker aangesingeld. Dus voorlopig maar even de leren gebruiken. Is een banaansingel, dus dat is dan wel weer fijn. Ik denk wel dat er weer een mohair roper komt. Die hadden we bij de vorige Freemax en dat beviel wel goed.

De Silverado en de Barefoot staan inmiddels te koop. Mocht iemand interesse hebben, zie Boktmarkt.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:41

Britt1 schreef:
Pff, ik blijf maar klooien met het vinden van de juiste singel. Ook deze Barefoot past niet mooi.
Dus mocht iemand interesse hebben, hij is te koop! (maat 55, zwart, splinternieuw)
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/dre ... ingel.html

[ [url=m/0iA4wQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zoek een zachte anatomische singel waar mijn lange singelstoten ook goed in passen. Moet aan een Barefoot Wellington zadel.

heb je die van Mattes al bekeken? Heel goede kwaliteit en zeer zacht voor gevoelige paarden. Er zijn 4 verschillende modellen en elke lengte is verkrijgbaar. je kan ook de hoes apart kopen zodat je kan wisselen als die erg bezweet is. Wel prijzig maar ik zou niks anders meer willen

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:22

mindful schreef:
Britt1 schreef:
Pff, ik blijf maar klooien met het vinden van de juiste singel. Ook deze Barefoot past niet mooi.
Dus mocht iemand interesse hebben, hij is te koop! (maat 55, zwart, splinternieuw)
https://www.boomlooszadelbecidor.nl/dre ... ingel.html

[ [url=m/0iA4wQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zoek een zachte anatomische singel waar mijn lange singelstoten ook goed in passen. Moet aan een Barefoot Wellington zadel.

heb je die van Mattes al bekeken? Heel goede kwaliteit en zeer zacht voor gevoelige paarden. Er zijn 4 verschillende modellen en elke lengte is verkrijgbaar. je kan ook de hoes apart kopen zodat je kan wisselen als die erg bezweet is. Wel prijzig maar ik zou niks anders meer willen

Ja heb gekeken naar het crescent model.
Deze: https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... bont-zwart

Lijkt te passen bij de bouw van mijn paard, maar zou 'm het liefst eerst uitproberen natuurlijk.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - Belgiƫ

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 10:29

@Britt1, je mag mij altijd een pb sturen als je hulp nodig hebt

Britt1

Berichten: 2579
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 12:02

mindful schreef:
@Britt1, je mag mij altijd een pb sturen als je hulp nodig hebt

Aardig, dank je wel! Ga ik doen!

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:29

Ik wil even mijn blijdschap met jullie delen!
Ik heb gisteren de edix tudor binnen gekregen en wat een fijn zadel zeg! Al even op zoek en nu eindelijk 1 in mijn maat en kleur 2e hands kunnen vinden.
Ik vond hem ook erg lekker zitten, zacht maar toch stevig <3
Hier moest er nog een breder kopijzer in, dat was wel even een gepriegel om de wijdste erin te krijgen :+
Hier wat foto's *\o/*
Afbeelding
Mn bijna 2 jarige ook meteen maar zadelmak gemaakt :') lag er een minuutje op, zonder singel
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48143
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 19:57

Wat leuk dat je precies hebt kunnen vinden wat je zocht *\o/*