Engels volbloed hengst Slaney

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Engels volbloed hengst Slaney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 20:03

De vader van mijn KWPN is de Engels Volbloed Slaney, maar daar weet ik niets over. Weet iemand meer info hierover? Ik weet wel wie vader enz. is, maar verder niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:39

Uit het hengstenboek van ´92/93:

Afstamming:
Deze in de VS geboren hengst heeft een afstamming om van te watertanden.
De Riverman zoon Irish River xx, Slaney´s vader, is nog steeds een leidend vaderpaard in de internationale renwereld.
Hij is o.a vader van Bogtrotter, in 19991 een van de beste renpaarden van Engeland, maar dat is ook geen wonder met "de koning van de nafok" Nasrullah in de pedigree.
Slaney´s moeder Flare Pass is een volle zus van van Buckaroo, de zeer goede Buckpasser xx zoon, die o.a de Derby winnaar Spend a Buck bracht.
Buckpasser is ook de vader van de succesvolle hengst Man in the Moon.

Eigen prestatie:
Slaney heeft een goede (ren)sportcarriere.
Zijn timeform rating is 100.
Men beschrijft de hengst als groot gelijnd, een goede beweger met veel schoudervrijheid.

Nafok:
Bij inspectie bleek de ontwikkeling van de veulens goed te zijn.
Ook over het type waren de juryleden te spreken.
De hals is aansprekend van lengte en word goed gedragen.
Ook de schoft is voldoende van lengte en is voldoende ontwikkeld.
De croupe is goed van lengte, vorm em bespiering.
De schouder heeft lengte en ligt er mooi schuin in.
In de beweging blijken de veulens ruim te stappen, terwijl zij ook in draf over die ruimte blijken te beschikken.

Stokmaat:1.68
Kleur: Bruin

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 00:34

Slaney xx is in 1998 op wacht gezet:

"Naar aanleiding van de beoordeling van 7 jarige nakomelingen is de hengst Slaney xx op wacht gezet. Hij is er niet in geslaagd een positieve bijdrage aan de fokkerij te leveren, zo blijkt uit zowel de sport- als exterieurindex. Zowel de hals als stap en draf blijven ver achter bij het gemiddelde."

Groetjes Jenneke, MissHIS/KWPNhengstenfan http://net.clubs.nl/kwpn

PS. voor meer info en foto kan je mij mailen, kwpn.hengstenfan@12move.nl

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:25

Slaney staat inderdaad op wacht nu. Staat volgens mijn laatste inlichtingen bij Reijlink in Schalkhaar.

Wij hebben een SlaneyxDuc de Normandy genaamd Lyon. Paard staat goed in het rechthoeksmodel, maar heeft een extreme knik in de hals voor de schoft. Kan fantastisch lopen en heeft ijzersterke hoeven. Loopt het meest makkelijk in galop. Is een behoorlijke stressvogel, maar begint (na 5 jaar Haha! ) aardig te kalmeren.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-02 17:18

Haha vandaar dat Joris zo'n bloederig paardje is. Hij is behoorlijk pittig en kan behoorlijk hard galoperen en heeft een mooie draf. Hij kan behoorlijk uitstrekken.
Heeft er ook iemand een foto van hem ofzoiets? Ik dacht dat Slaney helemaal niet bekend was en de vader van mijn Haflinger Wanda wel. Dat is Waldemar, maar daar is dus niet veel over bekend. Heel erg bedankt ovor info. Als iemand meer informatie heeft hoor ik het graag.