Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prairy schreef:Nog eentje om het rente op rente effect te laten zien. Ik had laatst even niet zoveel te doen en dacht, wat gebeurt er met 100 euro, als ik daar ELKE dag 3% rendement op maak? Hoeveel heb ik dan aan het eind van het jaar, als ik die rendementen ook steeds weer investeer?
Ik schrok me de pleuris
[ [url=m/MV8fOI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EHmRj2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2l9pCW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GJDSg4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2ziX94.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nature93 schreef:Ik denk dat ik naast de vaste lasten, sparen, boodschappen en tanken z'n 300 euro overhoud om uit te geven. Ligt er ook helemaal aan hoe de maand verloopt. Deze maand had ik 70 euro extra op mijn telefoonrekening omdat ik twee maand in het buitenland ben geweest. Of het ligt eraan waar ik voor mijn werk heen moet. Ik werk op 3 locaties in 3 verschillende plaatsen.
Ik merk dat ik vooral een klein beetje stress zo rond deze tijd van de maand. De rekeningen zijn er (bijna) allemaal af, de vaste laten. Dan heb ik een bepaald bedrag over en daar moet ik nog van tanken, boodschappen doen en leuke dingen doen. Elke maand komt het weer goed en valt het mee. Maar toch zou ik het fijn vinden om op mijn lopende rekening een bepaalde buffer te houden. Wie herkent dit?
En het zijn echt de kleine dingen die het doen. Nu is de shampoo op. Ik wil een nieuwe CG product proberen. 10 euro per stuk. Of als bijvoorbeeld het WC papier op is, of het wasmiddel.
Nature93 schreef:Ik ben wel benieuwd naar mensen die -net als ik- alleen zijn. Wat houden jullie over eind van de maand? Wat staat er op jullie lopende rekening in de laatste week voor het loon gestort wordt? Hoeveel kunnen jullie sparen?
Ik heb het idee dat gewoon rond komen tegenwoordig al heel wat is! Dus ik ben altijd heel trots als ik niet bij mijn spaarrekening hoef.
J30d schreef:Nature93 schreef:Ik ben wel benieuwd naar mensen die -net als ik- alleen zijn. Wat houden jullie over eind van de maand? Wat staat er op jullie lopende rekening in de laatste week voor het loon gestort wordt? Hoeveel kunnen jullie sparen?
Ik heb het idee dat gewoon rond komen tegenwoordig al heel wat is! Dus ik ben altijd heel trots als ik niet bij mijn spaarrekening hoef.
Een jaar geleden had ik een huur appartement. Woonde ik alleen, HBO studerend 2 dagen en werkte parttime (24 u) bij accountantskantoor. Ik hield nog 500€ per maand over om te sparen en leuke dingen van te doen. Meestal stond er nog zo’n 200€ de week dat het loon kwam op mijn rekening en soms €400. Beetje afhankelijk hoeveel kleding ik had gekocht hahaha maar alles wat “overbleef” eind vd maand spaarde ik weer weg. Oh en ik was destijds 19 jaar oud en nee niks vanuit papie of mamie. Had overigens wel auto vd zaak dus en studie en alle kosten mbt studie worden betaald door de zaak! Dus dat is misschien wel handig om te vermelden
Nature93 schreef:Ik ben wel benieuwd naar mensen die -net als ik- alleen zijn. Wat houden jullie over eind van de maand? Wat staat er op jullie lopende rekening in de laatste week voor het loon gestort wordt? Hoeveel kunnen jullie sparen?