Allemaal heel veel sterkte gewenst…
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:herr_balou schreef:Heel naar dat er 14 paarden in de vlammen zijn omgekomen maar het staat in schril contrast met de 10-duizenden (of erger misschien nog meer) kippen, varkens en koeien die er jaarlijks bij stalbranden omkomen...
Het was ook het eerste waar ik aan dacht.....
En dus het risico wanneer de mens dieren op elkaar stapelt en opsluit.
Sunnda schreef:herr_balou schreef:Heel naar dat er 14 paarden in de vlammen zijn omgekomen maar het staat in schril contrast met de 10-duizenden (of erger misschien nog meer) kippen, varkens en koeien die er jaarlijks bij stalbranden omkomen...
Heel naar dat je oma dood is gegaan aan corona, maar er gaan jaarlijks miljoenen dood aan de honger.
Echt, soms moet je gewoon lekker je mond dicht houden als je gespeend bent van enig emphatie.
Misschien staan daar nu bokkers naar hun overleden paard te kijken.
Een nachtmerrie dit! Ik word al misselijk als ik het lees.
Sterkte voor iedereen.
Ninx schreef:herr_balou schreef:Heel naar dat er 14 paarden in de vlammen zijn omgekomen maar het staat in schril contrast met de 10-duizenden (of erger misschien nog meer) kippen, varkens en koeien die er jaarlijks bij stalbranden omkomen...
Het was ook het eerste waar ik aan dacht.....
En dus het risico wanneer de mens dieren op elkaar stapelt en opsluit.
DuoPenotti schreef:Ik zie ook niet wat Mindim verkeerd zegt.
Enkele andere moeten zich heel diep schamen. Over de rug van deze eigenaar nu hun punt willen maken.
Hoe laag ben je dan
Citaat:Van een korte afstand kijkt dierenarts Maud Bertens naar de brandende stal aan de Schenskenweg in Koningslust. Van de brandweer mag ze niet direct naar binnen. Ze ziet hoe de paarden stokstijf staan. Het is doodstil. Ze moet machteloos toekijken. De vlammen grijpen om zich heen.
Pas als het veilig is, kan ze onder begeleiding de stal betreden. De situatie wordt geanalyseerd. Er is overleg met de aanwezige collega’s. Al gauw is helder dat ze de paarden niet meer kunnen redden. Ze uit hun lijden verlossen is de enige optie. Met de eigenaar wordt gesproken over de keuze. Hij is aangeslagen, maar beseft ook: het kan niet anders
Citaat:„Je hoopt iets te kunnen doen voor de paarden. Ze eruit halen en helpen.” Het blijkt al gauw ijdele hoop. De paarden hebben veel rook ingeademd. Een deel van de dieren is al overleden