Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:44

Eens. Regels zijn onduidelijk, communicatie is onduidelijk, handhaving is onduidelijk. Daar hoor je mij ook weinig positiefs over zeggen. Maar vaccineren helpt zeker wel. Je kan niet zeggen dat het niks uithaalt.

Cowboy55
Berichten: 8493
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:53

Poekkie schreef:
Waarom is dat gek? Wanneer je geen deel meer wenst uit te maken van een bestaande maatschappij omdat de visie totaal botst, ga je er de kantjes aflopen waar mogelijk. Dusja, indien ik gedwongen word tot vaccinatie en zo’n QR code krijg, dan laat ik mij niet meer testen en sta ik (nog liefst met symptomen) op elk evenement waar ik heen kan. Mogen de gevaccineerden die het duidelijk zo hoog in hun bol hebben ook eens meemaken hoe snel je het kan doorgeven binnen hun regeltjes. Mezelf kunnen ze toch niet meer raken, alle vrijheden en rechten hebben ze met hun beslissingen toch al afgepakt op dat moment.


You lil’ radical you…. :roll:

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:58

Het is natuurlijk wel makkelijk om nu "stoer" te doen en een grote bek hebben. Als er daadwerkelijk een verplichting komt en daarnaast nog test-maatregelen, dan piept de meerderheid wel anders. Zeker als er consequenties aan het niet verantwoordelijk omgaan met de regels hangen :roll:

Electra63

Berichten: 17844
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:05

Cowboy55 schreef:
Poekkie schreef:
Waarom is dat gek? Wanneer je geen deel meer wenst uit te maken van een bestaande maatschappij omdat de visie totaal botst, ga je er de kantjes aflopen waar mogelijk. Dusja, indien ik gedwongen word tot vaccinatie en zo’n QR code krijg, dan laat ik mij niet meer testen en sta ik (nog liefst met symptomen) op elk evenement waar ik heen kan. Mogen de gevaccineerden die het duidelijk zo hoog in hun bol hebben ook eens meemaken hoe snel je het kan doorgeven binnen hun regeltjes. Mezelf kunnen ze toch niet meer raken, alle vrijheden en rechten hebben ze met hun beslissingen toch al afgepakt op dat moment.


You lil’ radical you…. :roll:


Dit soort idioten liep afgelopen weekeind stenen te gooien in Rdam en nog erger.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:06

Nou, ik denk dat die het echt niet om maatregelen oid te doen was, of om demonstreren. Dat was gewoon rellen om te rellen en had geen fiets met corona te maken.

Electra63

Berichten: 17844
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:12

bigone schreef:
Nou, ik denk dat die het echt niet om maatregelen oid te doen was, of om demonstreren. Dat was gewoon rellen om te rellen en had geen fiets met corona te maken.


Sommige wel hoor
Die Marco Buis die in zijn buik is geschoten, is een beroepsdemonstrant met dubieuze kennissen.
Het zie je ook aan FvD, die omringen zich ook met rechts-extremisten.
De deksel is van de put en houdt nu maar die lui onder controle.
Die demonstraties worden gekaapt door hooligans en extremisten en de anti-vaxxers vonden dat, in 1e instantie, niet zo erg.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:22

IMANDRA schreef:
Het is natuurlijk wel makkelijk om nu "stoer" te doen en een grote bek hebben. Als er daadwerkelijk een verplichting komt en daarnaast nog test-maatregelen, dan piept de meerderheid wel anders. Zeker als er consequenties aan het niet verantwoordelijk omgaan met de regels hangen :roll:


Momenteel hangen er totaal geen consequenties aan he… de QR werkt nu als een vrijgeleide voor alles wat je maar kan bedenken. Wel leuk zo, dat wel.

Daarnaast begrijp ik totaal niet wat mijn opinie hier te doen zou hebben met stenen gooien in rotterdam. Ik kan mij niet herinneren dat ik ergens opgeroepen zou hebben tot betogingen of geweld.

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:24

Poekkie schreef:
Waarom is dat gek? Wanneer je geen deel meer wenst uit te maken van een bestaande maatschappij omdat de visie totaal botst, ga je er de kantjes aflopen waar mogelijk. Dusja, indien ik gedwongen word tot vaccinatie en zo’n QR code krijg, dan laat ik mij niet meer testen en sta ik (nog liefst met symptomen) op elk evenement waar ik heen kan. Mogen de gevaccineerden die het duidelijk zo hoog in hun bol hebben ook eens meemaken hoe snel je het kan doorgeven binnen hun regeltjes. Mezelf kunnen ze toch niet meer raken, alle vrijheden en rechten hebben ze met hun beslissingen toch al afgepakt op dat moment.

Je hoeft geen deel meer uit te maken van de huidige maatschappij.Het is ook helemaal niet leuk nu met die corona en de gevolgen daarvan. Echter ontsnappen is vrij moeilijk omdat letterlijk onze hele aarde geinfecteerd is. De enige oplossing is dus je opgeven voor een ruimtevlucht naar een andere planeet.Enkele reis dan.Wel zorgen dat je vantevoren negatief getest bent anders importeer je het virus naar die andere planeet. :+

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 19:22

candalisa schreef:
Ik sprak gister een long internist van een groot ziekenhuis die zegt ook dat de cijfers die gepresenteerd worden niet kloppen de directeur heeft meerdere keren aan gegeven in de media de werkelijke cijfers uit te geven maar hij is niet welkom omdat die cijfers dus anders zijn dan er wordt gezegd. 2/3 van de IC patiënten zijn gevaccineerd. Er liggen ook ongevaccineerden op de ic maar die hebben niet allemaal geen COVID maar wel long ontsteking door griep of andere oorzaken. Sinds vorig jaar zijn er 2 afdelingen gesloten door te weinig budget dus het is niet zo gek dat ze de toestroom niet goed aankunnen. Ze hebben jaren aangegeven dat er overbelasting is tijdens de griep seizoen en er extra budget vrij gemaakt moet worden voor het opleiden van zorg medewerkers maar dat geld gaat naar 5000 controleurs en het aanmaken van de qr.


Welk ziekenhuis?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 19:33

Poekkie schreef:
IMANDRA schreef:
Het is natuurlijk wel makkelijk om nu "stoer" te doen en een grote bek hebben. Als er daadwerkelijk een verplichting komt en daarnaast nog test-maatregelen, dan piept de meerderheid wel anders. Zeker als er consequenties aan het niet verantwoordelijk omgaan met de regels hangen :roll:


Momenteel hangen er totaal geen consequenties aan he… de QR werkt nu als een vrijgeleide voor alles wat je maar kan bedenken. Wel leuk zo, dat wel.

Daarnaast begrijp ik totaal niet wat mijn opinie hier te doen zou hebben met stenen gooien in rotterdam. Ik kan mij niet herinneren dat ik ergens opgeroepen zou hebben tot betogingen of geweld.


De QR is geen 'vrijgeleide'. Ook mensen met QR moeten zich nog net zo goed laten testen bij klachten, en wordt aangeraden om afstand te houden.

En jij denkt dat, als meerdere mensen zich zo asociaal gaan gedragen zoals jij beschrijft, daar niet op ingegrepen wordt?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 21:16

Dames en de misschien enkele heer… laten we hier niet verzanden in de inhoud van de Corona discussie, daar zijn echt genoeg andere topics over.

Het gaat hier niet om de discussie om wel of niet te vaccineren, maar het gaat er in dit topic om hoe iemands standpunt t.o.v. COVID-19 en de maatregelen invloed heeft op hoe je tegen die persoon aankijkt.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 22:44

IMANDRA schreef:
Poekkie schreef:
]

Momenteel hangen er totaal geen consequenties aan he… de QR werkt nu als een vrijgeleide voor alles wat je maar kan bedenken. Wel leuk zo, dat wel.

Daarnaast begrijp ik totaal niet wat mijn opinie hier te doen zou hebben met stenen gooien in rotterdam. Ik kan mij niet herinneren dat ik ergens opgeroepen zou hebben tot betogingen of geweld.


De QR is geen 'vrijgeleide'. Ook mensen met QR moeten zich nog net zo goed laten testen bij klachten, en wordt aangeraden om afstand te houden.

En jij denkt dat, als meerdere mensen zich zo asociaal gaan gedragen zoals jij beschrijft, daar niet op ingegrepen wordt?


Hahaha en jij denkt dat dat effectief gebeurt? Maar liefst 5 vrienden van mij hebben de QR alleen gehaald om naar festivals, concerten en kerstmarkten te kunnen. Wat ze ook uitvoerig doen elke keer er zoiets georganiseerd wordt. Hoestje of niet. Net hetgeen ik ook zal doen in geval van een vaccinverplichting. Maakt me geen haar beter of slechter dan die duidenden anderen die hier hun QR code’tje als een broche op hun mouw spelden en verder vrolijk feesten. Als je het nodig vindt daarop in te grijpen ben je al zo’n paar maanden te laat. Noem het kinderachtig, asociaal, stampvoeten, etc., … al wat je wil, maar het gebeurt en to be honest.. what else did you expect?

Daarnaast heb ik ondertussen al een aantal pb’s ontvangen van mensen die er net zo over denken als ik maar niet afgeschoten durfden worden in dit topic. Nou, ik kom er openlijk voor uit :)

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 22:53

Poekkie schreef:
Daarnaast heb ik ondertussen al een aantal pb’s ontvangen van mensen die er net zo over denken als ik maar niet afgeschoten durfden worden in dit topic. Nou, ik kom er openlijk voor uit :)


Dit topic is ook niet bedoeld voor die discussie, dus dank aan mensen die een PB sturen, zodat we niet off topic gaan.
Fijn voor je dat je jezelf goed bezig vind door er in dit topic “voor uit te komen”, maar daar is dit topic echt niet de plek voor.

Om on topic te gaan, wat vind jij van die vrienden die een vaccinatie en QR alleen halen om te kunnen feesten en daarbij verder geen enkele verantwoordelijkheid nemen om zich te laten testen bij symptomen? Vind je dat normaal?


Het maakt mij echt niet uit of iemand gevaccineerd is of niet, wat mij uit maakt bij mijn vrienden en familie is dat mensen beseffen dat ze niet alleen op de wereld zijn en hun verantwoordelijkheid nemen om te voorkomen dat ze een ander besmetten.
Dat betekend dat ik vind dat iedereen zich moet laten testen bij klachten, gevaccineerd of niet. Als iemand dat niet wil, omdat ze niet in Corona geloven, of omdat ze hun QR toch al hebben, zou voor mij echt een reden zijn om de vriendschap te verbreken. Met dat soort mensen zou ik geen vrienden meer willen zijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:06

-O- als ik zo lees snap ik wel waarom de cijfers niet naar beneden gaan. Als het standpunt is qr code is vrijbrief en we gaan feesten klachten of niet. 8)7 Waar zijn hier hersens? Gezond verstand?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:36

Ik hoop toch dat we mogen reageren op dingen die niet kloppen ;)?

En nee, poekkie, dat gedrag keur ik inderdaad ook af. Gelukkig is dit voor zover bij mij bekend de minderheid, omdat de meerderheid nog wel netjes rest.

Ontopic: ik vind het gedrag wat jij beschrijft kleutergedrag en zou zulke mensen dan ook niet meer over de vloer laten komen. En op social media ontvolg ik ze.

En leuk dat je pb’s krijgt, moet je ook vooral zo mee pronken, maar dit topic gaat juist over denken over mensen door hun standpunt door COVID. Dan is het logisch dat hier ook sterke meningen worden gedeeld. Tja.

Electra63

Berichten: 17844
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:49

Nou, mensen die opscheppen dat ze (straks) met klachten naar festivals gaan en het geen probleem vinden om anderen te besmetten, die kots ik uit.
Door dit soort mensen, zitten we in de oliebol.
Ik ken wel dit soort idioten, maar gelukkig niet in mijn directe omgeving.

En PB's ? Die krijg ik ook :D , totaal niet boeiend of relevant.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41608
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 23:50

Electra63 schreef:
Nou, mensen die opscheppen dat ze (straks) met klachten naar festivals gaan en het geen probleem vinden om anderen te besmetten, die kots ik uit.
Door dit soort mensen, zitten we in de oliebol.
Ik ken wel dit soort idioten, maar gelukkig niet in mijn directe omgeving.

En PB's ? Die krijg ik ook :D , totaal niet boeiend of relevant.

Eens. Wat bezielt die mensen... Genieten ze van deze situatie, vraag ik me dan af :?...

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 23:55

IMANDRA schreef:
Ik hoop toch dat we mogen reageren op dingen die niet kloppen ;)?

Onjuistheden weerleggen vervalt zo ontzettend snel weer in een wellus-nietus discussie. Het valt mij inderdaad ook op dat mensen “ter verdediging” overal blijven roepen dat vaccinaties niet helpen, maar die discussie heeft gewoon geen zin, omdat men niet overtuigd wil worden. Temmen op het off topic gaan lijkt mij dan handiger, dan de discussie telkens weer aan gaan. Als men niet overtuigd wil worden, heeft het ook geen zin om het te blijven proberen. Aan alle kanten van de discussie is het zendingsgedrag om de ander te overtuigen juist dat wat maakt dat er een tweedeling ontstaat.

Ik merk juist dat het veel rust geeft door de discussie niet aan te blijven gaan, gewoon de schreeuwerige mensen uit te sluiten, de berichtgeving niet meer te volgen. Uit appgroepen te stappen waarbij er telkens mensen blijven vervallen in het zendingsgedrag.

Heerlijk rustig!

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 00:03

Daphara schreef:
Poekkie schreef:
Daarnaast heb ik ondertussen al een aantal pb’s ontvangen van mensen die er net zo over denken als ik maar niet afgeschoten durfden worden in dit topic. Nou, ik kom er openlijk voor uit :)


Dit topic is ook niet bedoeld voor die discussie, dus dank aan mensen die een PB sturen, zodat we niet off topic gaan.
Fijn voor je dat je jezelf goed bezig vind door er in dit topic “voor uit te komen”, maar daar is dit topic echt niet de plek voor.

Om on topic te gaan, wat vind jij van die vrienden die een vaccinatie en QR alleen halen om te kunnen feesten en daarbij verder geen enkele verantwoordelijkheid nemen om zich te laten testen bij symptomen? Vind je dat normaal?


Het maakt mij echt niet uit of iemand gevaccineerd is of niet, wat mij uit maakt bij mijn vrienden en familie is dat mensen beseffen dat ze niet alleen op de wereld zijn en hun verantwoordelijkheid nemen om te voorkomen dat ze een ander besmetten.
Dat betekend dat ik vind dat iedereen zich moet laten testen bij klachten, gevaccineerd of niet. Als iemand dat niet wil, omdat ze niet in Corona geloven, of omdat ze hun QR toch al hebben, zou voor mij echt een reden zijn om de vriendschap te verbreken. Met dat soort mensen zou ik geen vrienden meer willen zijn.


Goh, doorheen de tijd is mijn mening wat afgezwakt daarover. Vroeger zou ik daar wat van gevonden hebben. Nu denk ik er het mijne van en geef ik ze met plezier een knuffel en een glimlach. Zolang ze tegen mij maar niet beginnen over hoe geweldig ze het vaccin vinden en waarom alleen gevaccineerden nog rechten zouden mogen hebben. De mensen zijn het beu, geef ze eens ongelijk met al dat ge-jojo.

Zelfs vorige week nog iemand binnen ons gezin. Gevaccineerd. Donderdag Certificaat gekregen dat persoon hoogrisicocontact was en in quarantaine moest. Vrijdag naar een quizz gegaan, lekker gezellig met 200 man. Ik heb hem nog succes gewenst. Test gelukkig negatief.
Collega idem 2 weken geleden… gevaccineerd. in principe hoogrisicocontact (schoonbroer ziek), van het weekend toch maar aan zijn vakantie naar ijsland begonnen. Test nooit gedaan, geen idee.
En mijn eigen vriend (die nogal pro vaccin is) is al van oktober aan het hoesten maar wil zich niet laten testen. Terwijl ik elke week een test zitten heb, ironisch genoeg. En ik? Het boeit me eigelijk niet.
Maar als een van die mensen mij dan komt vertellen dat er een vaccinatieplicht moet zijn, schiet ik wel enigszins uit mijn krammen.

Grappig wel dat op bokt iedereen zich als een modelburger gedraagt :)

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 00:08

Snap ik, maar temmen heeft ook geen zin omdat er rondom dit onderwerp niet op gemod wordt. Moet zeggen dat ik totaal niet de drang heb om mensen te overtuigen hoor, want dat lukt toch niet. Maar onwaarheden groen door herhaling, dus ik vind het des te belangrijk in ieder geval de weerlegging te doen. Maar je hebt gelijk dat de welles nietes die dáárop volgt wel vermeden kan worden.

Ik blijf het toch apart vinden overigens dat juist de antivaxxers iedereen in de kring hebben die schijnt hebben aan de maatregelen. Die ervaring heb ik dan weee totaal niet :D. Dus onvoorzichtige gevaccineerden hoef ik nog niet te mijden in mijn directe omgeving.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 00:13

Misschien ben je zo pro dat ze het je niet durven vertellen dan?
Want als je kijkt naar evenementen zoals het lichtfestival van gent, jumpings, betogingen, kerstmarkten, … die zijn drukbezocht door mensen die duidelijk geen risico zien om op een massaevenement te staan. Zijn er toch heel wat. Je gaat mij toch niet vertellen dat dat allemaal voorzichtige gevaccineerden zijn?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 00:16

Poekkie schreef:
Misschien ben je zo pro dat ze het je niet durven vertellen dan?
Want als je kijkt naar evenementen zoals het lichtfestival van gent, jumpings, betogingen, kerstmarkten, … die zijn drukbezocht door mensen die duidelijk geen risico zien om op een massaevenement te staan. Zijn er toch heel wat. Je gaat mij toch niet vertellen dat dat allemaal voorzichtige gevaccineerden zijn?


Nee hoor in RL ben ik niet zo vocaal als op bokt dus dat is ‘t niet :D

Electra63

Berichten: 17844
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 00:22

Als je werkt in een cruciaal beroep of kwetsbare mensen in je directe omgeving hebt, dan test je bij klachten of als je met een besmet persoon in aanraking bent geweest. Mijn schoonzoon wordt standaard 2 x per week op zijn werk getest. Mijn dochter is al meer dan 10 x inmiddels getest, bij haar op het werk komen iedere week besmettingen voor.
Zij hebben Corona gehad en zijn gevaccineerd.
Dat zijn zeker geen modelburgers, maar gewoon verantwoordelijke mensen.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-21 00:33

IMANDRA schreef:
Snap ik, maar temmen heeft ook geen zin omdat er rondom dit onderwerp niet op gemod wordt. Moet zeggen dat ik totaal niet de drang heb om mensen te overtuigen hoor, want dat lukt toch niet. Maar onwaarheden groen door herhaling, dus ik vind het des te belangrijk in ieder geval de weerlegging te doen. Maar je hebt gelijk dat de welles nietes die dáárop volgt wel vermeden kan worden.

Ik blijf het toch apart vinden overigens dat juist de antivaxxers iedereen in de kring hebben die schijnt hebben aan de maatregelen. Die ervaring heb ik dan weee totaal niet :D. Dus onvoorzichtige gevaccineerden hoef ik nog niet te mijden in mijn directe omgeving.


Ik vind hetzelfde verwonderlijk, ik heb eigenlijk maar weinig mensen in mijn omgeving die echt schijt aan alle maatregelen hebben. Ik ken geen mensen die de vaccinatie alleen omwille een QR code genomen hebben en zich verder niet meer laten testen bij klachten.
Op mijn werk komt er nu wekelijks een bedrijf 10-20% van de medewerkers testen op Corona (zowel voor gevaccineerden als ongevaccineerden) en voor mensen die Corona hebben gehad of meer dan 6 maand gelden (voor het laatst) gevaccineerd zijn, is het ook mogelijk bloed af te laten nemen en dat te laten testen op antistoffen.

De bereidwilligheid tot testen is enorm, bij iedereen.
Misschien omdat er afgelopen voorjaar een grote uitbraak in het bedrijf was, waar 25% van het personeel Corona heeft gehad in een periode van 6 weken en sommige collega’s nog steeds niet weer aan het werk kunnen vanwege zware restklachten.
Toch is er ook een best grote groep, met name uit het oostblok, dat zich niet wil laten vaccineren. Maar niemand wordt anders behandeld en de maatregelen worden doorgaans door iedereen netjes gevolgd.

Misschien ook omdat ik nu bij dit bedrijf aan het werk ben, in deze setting, waarbij respect voor een ieder hun mening is (zolang zij zich aan de maatregelen houden), dat ik ook geen behoefte meer heb om om te gaan met mensen die de misinformatie geloven en blijven verspreiden of mensen die een enorme zendingsdrang hebben als het om vaccineren gaat.

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 00:39

Ik blijf het op mijn beurt dan weer zo apart vinden dat mensen hier zeggen te weten dat ze wel of niet iemand kennen die dit of dat wel of niet doet... ik weet dat echt niet van iedereen die ik (in meer of mindere mate) ken hoor :=

Nu niet iedereen meer zijn / haar kind naar zwemles kan brengen komt voor mij pas boven water wie er allemaal blijkbaar niet gevaccineerd zijn, van wie ik het echt niet had verwacht gezien de felheid waarmee ik bepaalde mensen wel over kindervaccinaties heb horen praten (en dat onderwerp destijds maar lekker even vermeden heb om mezelf in te mengen) :=

Ik vind het ook niet echt iets om zomaar met iedereen te bespreken, of ze gevaccineerd zijn want vind dat best privé eigenlijk en kan me voorstellen dat niet iedereen op die vraag zit te wachten.