Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:41

bigone schreef:
Ayasha schreef:

Ik zou een ander argument zoeken. :+
Op IC krijg je als het goed is een infuus (sowieso bij opname, bij mij is iig bij elke opname zo ongeveer tegelijk met dat ik in mijn kamer kwam, aangeprikt aan een infuus. :+ -nee geen covid opnames.-) en via die infuus wordt alles gegeven. Dat is dus 1 prik.
In het slechtste geval krijg je een diepe katheter en die wordt onder algehele narcose gestoken. Of dat is bij mij iig altijd onder algehele narcose gedaan. Daar krijg je dus niks van mee. Eens er in voel je die verder ook niet meer zitten als ie goed zit.

Even uit mijn herinnering, mijn man had een infuus in rug tegen pijn, catheter voor urine en in beide armen een infuus dus dat zijn er al vier. De dagelijkse prikjes nog niet meegerekend.
Wat betreft ernstig ziek op de ic, bij sommigen vallen organen uit dus die liggen ook nog eens op een life support machine. Waarmee je dus via die machine in leven word gehouden omdat lever en nieren er mee opgehouden zijn. Bij Corona dus .

Ik heb drie weken aan life support gelegen met nieren die er mee op gehouden waren naast mijn hersenen. Die prikjes krijg je over het algemeen niet mee. :+

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:43

anjali schreef:
Na dit alles gelezen te hebben concludeer ik dat er dus inderdaad een tweedeling is ontstaan tussen gevaccineerden en mensen die vinden dat vaccineren toch niet helpt,slecht is,of wat dan ook.Discussieren erover is zinloos.Helaas werken de ongevaccineerden eraan mee dat we nu weer op een lockdown afstevenen.Gezellig net voor de Kerstdagen...


Hmm nou niet echt… nu test ik braaf, maar als ik mij verplicht moet laten vaccineren verzeker ik dat ik elke mogelijke regel en verworven vrijheid zal misbruiken waar mogelijk. De enige zal ik vast niet zijn. Dus veel succes :)

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:44

En toch is het grootste gedeelte van de narigheid, de zorg voor een procentueel groot gedeelte aan de ongevaccineerden te wijten. Verdeling op verpleeg is ongeveer 50/50 maar ic is 30/70.
Dus dat zijn er nu 2500 waarvan 1350 niet gevaccineerd en die 350 op de ic is het allergrootste probleem want die liggen er lang.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:57

bigone schreef:
En toch is het grootste gedeelte van de narigheid, de zorg voor een procentueel groot gedeelte aan de ongevaccineerden te wijten. Verdeling op verpleeg is ongeveer 50/50 maar ic is 30/70.
Dus dat zijn er nu 2500 waarvan 1350 niet gevaccineerd en die 350 op de ic is het allergrootste probleem want die liggen er lang.


Yes maar die cijfers vertellen je iets over de effecten van de vaccinatie na besmetting, niet over de besmettelijkheid van de persoon.
Allez ja, ik ben zeker dat die op de intensieve weinig contact met anderen zullen hebben maar soit :+

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:19

Suzanne F. schreef:
anjali schreef:
Na dit alles gelezen te hebben concludeer ik dat er dus inderdaad een tweedeling is ontstaan tussen gevaccineerden en mensen die vinden dat vaccineren toch niet helpt,slecht is,of wat dan ook.Discussieren erover is zinloos.Helaas werken de ongevaccineerden eraan mee dat we nu weer op een lockdown afstevenen.Gezellig net voor de Kerstdagen...


Zijn niet alleen de ongevaccineerden. Ook de rare regels van de overheid om de QR code als een vrijbrief te zien om weer bij elkaar te komen. En de QR code standaard aan gevaccineerden te geven terwijl die overal de boel kunnen besmetten.

Het is een combi van veel dingen waardoor we nu weer in de oliebol zitten.

Dat laatste, ja. En dat betekent ook dat de oplossing niet simpel is, en dat het nog wel even kan duren voordat alles weer beter wordt.

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:40

Poekkie schreef:
anjali schreef:
Na dit alles gelezen te hebben concludeer ik dat er dus inderdaad een tweedeling is ontstaan tussen gevaccineerden en mensen die vinden dat vaccineren toch niet helpt,slecht is,of wat dan ook.Discussieren erover is zinloos.Helaas werken de ongevaccineerden eraan mee dat we nu weer op een lockdown afstevenen.Gezellig net voor de Kerstdagen...


Hmm nou niet echt… nu test ik braaf, maar als ik mij verplicht moet laten vaccineren verzeker ik dat ik elke mogelijke regel en verworven vrijheid zal misbruiken waar mogelijk. De enige zal ik vast niet zijn. Dus veel succes :)

Waar slaat dat nou op. Ga je dan wraak nemen omdat je je hebt moeten laten vaccineren? Jij bent ook onderdeel van de maatschappij . Je hebt daar dus de hele maatschappij inclusief jezelf mee. Al die maatregelen zijn er niet om mensen mee te pesten maar juist om ze te beschermen,zelfs tegen zichzelf als dat nodig is.Er zijn zoals je wel zult weten al landen waar vaccineren verplicht is,bijv. Oostenrijk.Dat doen ze echt niet voor de lol maar omdat het helemaal misloopt met de besmettingen.

Telpeva

Berichten: 14729
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:46

Poekkie schreef:
anjali schreef:
Na dit alles gelezen te hebben concludeer ik dat er dus inderdaad een tweedeling is ontstaan tussen gevaccineerden en mensen die vinden dat vaccineren toch niet helpt,slecht is,of wat dan ook.Discussieren erover is zinloos.Helaas werken de ongevaccineerden eraan mee dat we nu weer op een lockdown afstevenen.Gezellig net voor de Kerstdagen...


Hmm nou niet echt… nu test ik braaf, maar als ik mij verplicht moet laten vaccineren verzeker ik dat ik elke mogelijke regel en verworven vrijheid zal misbruiken waar mogelijk. De enige zal ik vast niet zijn. Dus veel succes :)

Dit snap ik niet, wat is de logica hierachter? Ik ken er meer die zo denken maar ik snap dat dus oprecht niet :+

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:53

Waarom is dat gek? Wanneer je geen deel meer wenst uit te maken van een bestaande maatschappij omdat de visie totaal botst, ga je er de kantjes aflopen waar mogelijk. Dusja, indien ik gedwongen word tot vaccinatie en zo’n QR code krijg, dan laat ik mij niet meer testen en sta ik (nog liefst met symptomen) op elk evenement waar ik heen kan. Mogen de gevaccineerden die het duidelijk zo hoog in hun bol hebben ook eens meemaken hoe snel je het kan doorgeven binnen hun regeltjes. Mezelf kunnen ze toch niet meer raken, alle vrijheden en rechten hebben ze met hun beslissingen toch al afgepakt op dat moment.

Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:58

Poekkie schreef:
anjali schreef:
Na dit alles gelezen te hebben concludeer ik dat er dus inderdaad een tweedeling is ontstaan tussen gevaccineerden en mensen die vinden dat vaccineren toch niet helpt,slecht is,of wat dan ook.Discussieren erover is zinloos.Helaas werken de ongevaccineerden eraan mee dat we nu weer op een lockdown afstevenen.Gezellig net voor de Kerstdagen...


Hmm nou niet echt… nu test ik braaf, maar als ik mij verplicht moet laten vaccineren verzeker ik dat ik elke mogelijke regel en verworven vrijheid zal misbruiken waar mogelijk. De enige zal ik vast niet zijn. Dus veel succes :)



Rare instelling: misbruiken? Gewoon scheit aan de zorg dus ?
En scheit aan je kwetsbare medemens?
Achteraan aansluiten, als je wat mankeert.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 24-11-21 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:58

karuna schreef:
Met wat geluk mag je bloedsuikerwaarde geprikt worden, een dagcurve met aan het eind van de dag lekgeprikte vingers, ontstekingswaardes die geprikt moeten worden uit de arm waar geen infuus inzit. }> nog los van eventuele bloedverdunners tegen trombose, afhankelijk of je al trombose hebt opgelopen een of twee prikken per dag in de buik. En als je niet zelf kunt eten misschien wel een sonde in je neus en een katheter in je blaas. :))


Bloedsuikerwaarde deden ze inderdaad op de Covid afdeling, waarna ze allemaal shotje insuline kregen. Ik was tamelijk verbaasd gezien mijn vader helemaal geen diabetes heeft, maar schijnt bijwerking te zijn van de dexamethason legde de verpleegkundigen mij uit. Verdere medicatie ging inderdaad via infuus.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:01

Poekkie schreef:
Waarom is dat gek? Wanneer je geen deel meer wenst uit te maken van een bestaande maatschappij omdat de visie totaal botst, ga je er de kantjes aflopen waar mogelijk. Dusja, indien ik gedwongen word tot vaccinatie en zo’n QR code krijg, dan laat ik mij niet meer testen en sta ik (nog liefst met symptomen) op elk evenement waar ik heen kan. Mogen de gevaccineerden die het duidelijk zo hoog in hun bol hebben ook eens meemaken hoe snel je het kan doorgeven binnen hun regeltjes. Mezelf kunnen ze toch niet meer raken, alle vrijheden en rechten hebben ze met hun beslissingen toch al afgepakt op dat moment.


Kleuter :')

Telpeva

Berichten: 14729
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:12

Damn ik had niet om uitleg moeten vragen

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:16

Ok. Wauw.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:16

Poekkie, tot nu toe kon ik je best volgen wat betreft niet vaccineren maar dit antwoord geeft toch wel een andere inkijk,
Ik vind verplicht vaccineren ook geen goede zaak, echter kan ik me voorstellen dat regeringen dit toch gaan invoeren wanneer de vaccinatiegraad toch niet met vragen en regels naar boven gaat. En heel duidelijk: Dat hebben we dan niet te danken aan de gevaccineerden, wel aan het virus en de mensen die nog steeds denken dat vaccineren in hun geval niet hoeft.

JMH

Berichten: 180
Geregistreerd: 18-10-10
Woonplaats: Gaasterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:23

Nou Poekkie, goede illustratie waarom ik dus wel degelijk anders tegen mensen ben aan gaan kijken in Corona tijd. Duidelijker kan het gewoon niet.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:28

Mensen die voor verplicht vaccineren zijn vind ik nog steeds wappies, maar dan aan de andere kant van het spectrum..

Je hebt aan de ene kant de wappies met 5g, overheidscontrole blabla.
En aan de andere kant de wappies die voor verplichte vaccinaties zijn en omdat ze nog in het sprookje geloven dat 100% vaccinatie ook maar iets oplost.

Beiden zijn extremen imo en ik hoop dat de grootste groep gewoon normaal zijn verantwoordelijkheid neemt in afstand houden, testen, geen grote feesten bezoeken op dit moment etc.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:29

bigone schreef:
Poekkie, tot nu toe kon ik je best volgen wat betreft niet vaccineren maar dit antwoord geeft toch wel een andere inkijk,
Ik vind verplicht vaccineren ook geen goede zaak, echter kan ik me voorstellen dat regeringen dit toch gaan invoeren wanneer de vaccinatiegraad toch niet met vragen en regels naar boven gaat. En heel duidelijk: Dat hebben we dan niet te danken aan de gevaccineerden, wel aan het virus en de mensen die nog steeds denken dat vaccineren in hun geval niet hoeft.


Hoe kom je aan dat laatste statement?
Moge het duidelijk zijn dat de ongevaccineerden die ik ken (inclusief mezelf) momenteel gewoon braaf testen elke keer. En hoe krom ik de regels ook vind nu, de huidige kan ik nog ergens begrijpen hoe ze er aan gekomen zijn. Maar bij een invoering van een verplichting zou ik idd volledig draaien.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:33

JMH schreef:
Nou Poekkie, goede illustratie waarom ik dus wel degelijk anders tegen mensen ben aan gaan kijken in Corona tijd. Duidelijker kan het gewoon niet.


Ik vraag me weleens af of mensen ook zo recalcitrant waren toen de Spaanse Griep lekker rond woekerde of dat we toen minder verwend waren.

rien10
Berichten: 14684
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:34

Poekkie schreef:
Waarom is dat gek? Wanneer je geen deel meer wenst uit te maken van een bestaande maatschappij omdat de visie totaal botst, ga je er de kantjes aflopen waar mogelijk. Dusja, indien ik gedwongen word tot vaccinatie en zo’n QR code krijg, dan laat ik mij niet meer testen en sta ik (nog liefst met symptomen) op elk evenement waar ik heen kan. Mogen de gevaccineerden die het duidelijk zo hoog in hun bol hebben ook eens meemaken hoe snel je het kan doorgeven binnen hun regeltjes. Mezelf kunnen ze toch niet meer raken, alle vrijheden en rechten hebben ze met hun beslissingen toch al afgepakt op dat moment.


Het zou strafbaar moeten zijn. Echt.

rien10
Berichten: 14684
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:35

Telpeva schreef:
Damn ik had niet om uitleg moeten vragen

:j

Ik voel een foeiknop aankomen.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:36

Sunnda schreef:
Mensen die voor verplicht vaccineren zijn vind ik nog steeds wappies, maar dan aan de andere kant van het spectrum..

Je hebt aan de ene kant de wappies met 5g, overheidscontrole blabla.
En aan de andere kant de wappies die voor verplichte vaccinaties zijn en omdat ze nog in het sprookje geloven dat 100% vaccinatie ook maar iets oplost.

Beiden zijn extremen imo en ik hoop dat de grootste groep gewoon normaal zijn verantwoordelijkheid neemt in afstand houden, testen, geen grote feesten bezoeken op dit moment etc.


Tja, ligt geheel aan de invulling die zij geven aan "iets oplossen". Daar is toch een behoorlijke nuancering in aan te brengen. Bovendien kan het e.e.a. oplossen, maar moet je het ethische aspect ook afwegen.

Context en nuancering dus.

Dus iedereen die voor verplicht vaccineren is over een kam scheren als 'wappie' vind ik niet terecht, omdat het geheel afhangt van de invulling die ze daaraan geven.

@Poekkie: wauw wat een kleutergedrag is dat zeg. Doet me denken aan een kleuter in de winkel die iets niet krijgt van mam, en daardoor maar krijsend en stampvoetend de winkel door rent en dingen op de grond gooit.

De kans dat jij ondanks de maatregelen voor meer druk zorgt op de zorg is hoger dan die van een gevaccineerde. De kans dat jij het ondanks maatregelen oploopt is ook hoger (gezien het verschil in besmetting).

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:38

Shae schreef:
JMH schreef:
Nou Poekkie, goede illustratie waarom ik dus wel degelijk anders tegen mensen ben aan gaan kijken in Corona tijd. Duidelijker kan het gewoon niet.


Ik vraag me weleens af of mensen ook zo recalcitrant waren toen de Spaanse Griep lekker rond woekerde of dat we toen minder verwend waren.

Die is lekker te vergelijken ook. :Y)
Je weet dat corona pas vanaf de leeftijd van 70 dodelijker is dan de 'gewone griep'?
Wat het zo naar maakt is dat mensen zo lang in het ziekenhuis liggen en daarom de zorg verstopt raakt en ja, als je oma overlijdt is dat heel erg. Maar de dodelijkheid is in niets vergelijkbaar met de (tweede golf) van de spaanse griep.

Suzanne F.

Berichten: 49236
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:38

Sunnda schreef:
Mensen die voor verplicht vaccineren zijn vind ik nog steeds wappies, maar dan aan de andere kant van het spectrum..

Je hebt aan de ene kant de wappies met 5g, overheidscontrole blabla.
En aan de andere kant de wappies die voor verplichte vaccinaties zijn en omdat ze nog in het sprookje geloven dat 100% vaccinatie ook maar iets oplost.

Beiden zijn extremen imo en ik hoop dat de grootste groep gewoon normaal zijn verantwoordelijkheid neemt in afstand houden, testen, geen grote feesten bezoeken op dit moment etc.


Nou ik ben niet voor verplicht vaccineren. Maar ik denk zeker dat het iets zou oplossen. Als 100% nu gevaccineerd was dan hadden we niet op code zwart afgestormd. We hadden heus nog wel problemen gehad maar minder dan nu. De ziekenhuizen hadden de zorg aangekund en de reguliere zorg had door kunnen gaan.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:39

Heb je daar een bron voor Sundda? Die heb ik nog niet gehoord namelijk.

Overigens ga je daar wel bij voorbij aan de grote kans op long-covid klachten die juist bij jongere mensen voorkomen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 17:42

Suzanne F. schreef:
Sunnda schreef:
Mensen die voor verplicht vaccineren zijn vind ik nog steeds wappies, maar dan aan de andere kant van het spectrum..

Je hebt aan de ene kant de wappies met 5g, overheidscontrole blabla.
En aan de andere kant de wappies die voor verplichte vaccinaties zijn en omdat ze nog in het sprookje geloven dat 100% vaccinatie ook maar iets oplost.

Beiden zijn extremen imo en ik hoop dat de grootste groep gewoon normaal zijn verantwoordelijkheid neemt in afstand houden, testen, geen grote feesten bezoeken op dit moment etc.


Nou ik ben niet voor verplicht vaccineren. Maar ik denk zeker dat het iets zou oplossen. Als 100% nu gevaccineerd was dan hadden we niet op code zwart afgestormd. We hadden heus nog wel problemen gehad maar minder dan nu. De ziekenhuizen hadden de zorg aangekund en de reguliere zorg had door kunnen gaan.

Er is nog geen een land dat op een hele hoge vaccinatiegraad zit (95+) dat gevrijwaard is van nieuwe oplevingen waardoor aanvullende maatregelen nodig zijn.
Het is niet voor niets dat de lockdown voor ongevaccineerden in Oostenrijk niets hielp voor de gevaccineerden..

Verder kan ik dat code zwart niet meer plaatsen. In een week tijd roept de verpleegkundige bond oid van wel, Ernst Kuiper zegt dat er daar nog lang niet zijn. Hugo zegt hetzelfde en Gommers beweert nog 10 dagen..
Dat is deel van het probleem..ze roepen maar wat en het verandert per dag.