Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:37

Zonnetje81 schreef:
Jazeker, sommige mensen heb ik ontvolgt op facebook en met sommige mensen heb ik het niet over corona. Ik denk dat er best veel vriendschappen door kapot gaan.

Ik ontvolg niemand want via internet word je niet besmet met corona.De vrienden die ik heb zijn allen gevaccineerd. Kennissen,dat is wat anders.Ik zat in religieuze chatgroepen en die hebben het nu alleen nog maar over corona en zijn zo tegen vaccinaties dat ik niet eens kan melden dat ik wel gevaccineerd ben.Volgens mij gebruiken ze het geloof alleen als smoes omdat ze denken dat vaccins schadelijk zijn.Onze eigen R.K. leiders ,o.a. Kardinaal Eijk die oorspronkelijk arts is,hebben opgeroepen tot vaccinatie.Die krijgt nu een hoop negativiteit over zich heen.Als dit zo doorgaat dan hebben we straks met Kerstmis weer een lockdown.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:42

DuoPenotti schreef:
Citaat:
In de winter 2018 zijn de plekken door de heftige griepgevallen korte tijd zwaar ( niet over) belast geweest.


dit klopt niet.
Er zijn toen geplande operaties uitgesteld.
Heb daar al diverse keren links van geplaatst.
Dat noem ik toch behoorlijk overbelast.

Andere jaren, dus zonder zware griepgolf, is het zwaar belast. Dat wil zeggen geen uitgestelde operaties maar wel dat patiënten niet opgenomen kunnen worden voor een paar dagen en dat de ambulance door rijd naar een ziekenhuis met wel nog plek.
Dit uit eigen hand, heel wat rustige nachtjes gehad omdat er geen ambulances binnen kwamen.

Misschien dat dit voor eigen ziekenhuis gold, wanneer je in een sterk vergrijsde regio zit zal dit kloppen en nu word het centraal geregeld waar nog plek is, toen niet dus inderdaad kan het gebeuren dat één ziekenhuis zwaar overbelast was.

DuoPenotti

Berichten: 29551
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:54

Nee bigone, is niet één ziekenhuis.
Op zo'n moment is de griepgolf overal, elk jaar.
En ik woon niet in een sterk vergrijs gebied.

om toch nog een paar links te geven dat we al lange tijd op het randje zitten van te weinig bedden.
Maar daar niets aan willen doen.
Op dat moment is alles van kortere duur, maar geeft toch echt wel signalen.
Dat met vergrijzing en bevolkingsgroei. Expres berichten van meerdere provincies genomen.

15 JanuariI 2015
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/793 ... ekenhuizen
uitgestelde operaties in Zeeland

19 februari 2015
https://www.1limburg.nl/uitgestelde-ope ... door-griep
Uitgestelde operaties in Limburgse ziekenhuizen door griep

03-02-2016
Door de griepgolf is het iets drukker in ziekenhuizen dan gebruikelijk. En dat geeft al grote problemen.
In het Erasmus MC in Rotterdam zijn deze week dan ook enkele operaties uitgesteld, omdat de capaciteit op de ic beperkt was.
https://nos.nl/artikel/2084678-ziekenhu ... ppatienten


2018 wat begint met opnamestops tot uitgestelde operaties

21 februari 2018
Griepepidemie zorgt voor bomvolle ziekenhuizen en tekort aan bedden, dagelijks zijn er opnamestops
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/265 ... pnamestops

9 maart 2018
'Situatie in Brabantse ziekenhuizen ernstig', honderden behandelingen uitgesteld door griepgolf
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/266 ... -griepgolf

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:09

Ik sprak gister een long internist van een groot ziekenhuis die zegt ook dat de cijfers die gepresenteerd worden niet kloppen de directeur heeft meerdere keren aan gegeven in de media de werkelijke cijfers uit te geven maar hij is niet welkom omdat die cijfers dus anders zijn dan er wordt gezegd. 2/3 van de IC patiënten zijn gevaccineerd. Er liggen ook ongevaccineerden op de ic maar die hebben niet allemaal geen COVID maar wel long ontsteking door griep of andere oorzaken. Sinds vorig jaar zijn er 2 afdelingen gesloten door te weinig budget dus het is niet zo gek dat ze de toestroom niet goed aankunnen. Ze hebben jaren aangegeven dat er overbelasting is tijdens de griep seizoen en er extra budget vrij gemaakt moet worden voor het opleiden van zorg medewerkers maar dat geld gaat naar 5000 controleurs en het aanmaken van de qr.

rensju

Berichten: 1595
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:26

Waarom denken sommigen te weten wat het beste is? Ik snap niet dat je daar zo star in kunt zijn en dat geldt voor beide kampen.

Hier overlijden allemaal gevaccineerd mensen en ja ook ongevaccineerden. Cijfers kloppen (soms?) niet en iedereen roept wat anders. Volgens mij is de conclusie dat niemand weet wat het beste is en hoe we er vanaf komen.
Dus die verdeeldheid is gebaseerd op aannames en dingen waarin jij gelooft, en dat is nou nèt het jammere eraan.

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:00

Ik vind dat mensen zèlf die verdeeldheid veroorzaken. Als je respect hebt voor andermans mening en iemand gewoon een "goed mens" vindt dan kan je het over heel veel dingen heel erg oneens zijn, maar het toch nog gewoon gezellig hebben :)

Zo had ik van de week nog dat ik plotseling ineens vanuit het niets midden in een QRcode discussie zat, en het mij niet in dank afgenomen werd dat ik begrip heb voor de maatregelen....(omdat we nu eenmaal die ziekenhuizen niet kunnen laten verzuipen, vind ik) en dat werd best een beetje een onprettige sfeer omdat ik er nu eenmaal wat anders over denk.

Ik heb er geen probleem mee dat gesprekspartner er anders in staat, maar zij had er wel een probleem mee dat ik niet mee ging in haar mening. Zij vindt mij nu on-ethisch denk ik :=

Terwijl ik het hier naderhand over had met een andere bekende, die zichzelf een enorme wappie noemt (is ook wel zo, haha) en daar heb ik gewoon een leuk, gezellig gesprek mee gehad want zij staat er net zo in als ik: je vindt die ander een goed, leuk mens en beseft beiden dat je de wijsheid niet in pacht hebt. Dat dingen anders kunnen zijn dan ze lijken. Dat cijfers wel eens niet kunnen kloppen. Dat er verschillende wegen naar Rome leiden...en je misschien helemaal niet naar Rome wilt omdat daar de oplossing misschien helemaal niet ligt ;)

Dus we hebben beiden wel onze eigen meningen en gevoelens, die héél ver uit elkaar kunnen liggen.... maar we verklaren elkaar niet voor gek en zien de mening van de ander niet per-sé als fout maar gewoon ànders.

Wat mij betreft zorgde persoon 1 zèlf voor dat gevoel van verdeeldheid.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 24-11-21 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:01

anjali schreef:
Zonnetje81 schreef:
Jazeker, sommige mensen heb ik ontvolgt op facebook en met sommige mensen heb ik het niet over corona. Ik denk dat er best veel vriendschappen door kapot gaan.

Ik ontvolg niemand want via internet word je niet besmet met corona.De vrienden die ik heb zijn allen gevaccineerd. Kennissen,dat is wat anders.Ik zat in religieuze chatgroepen en die hebben het nu alleen nog maar over corona en zijn zo tegen vaccinaties dat ik niet eens kan melden dat ik wel gevaccineerd ben.Volgens mij gebruiken ze het geloof alleen als smoes omdat ze denken dat vaccins schadelijk zijn.Onze eigen R.K. leiders ,o.a. Kardinaal Eijk die oorspronkelijk arts is,hebben opgeroepen tot vaccinatie.Die krijgt nu een hoop negativiteit over zich heen.Als dit zo doorgaat dan hebben we straks met Kerstmis weer een lockdown.


ik verwijder ze niet maar ontvolg ze zodat hun berichten niet op mijn tijdlijn verschijnen. Sommige mensen gaan eindeloos door in het delen van berichtgeving (die al dan niet strookt met mijn mening maar ook als het wel zo is is het irritant). Ik hoef niet elke dag ermee geconfronteerd worden en vaak is het onzinnig wat mensen uitkramen. Ook de mensen die overal op reageren.

Electra63

Berichten: 17844
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:19

candalisa schreef:
Ik sprak gister een long internist van een groot ziekenhuis die zegt ook dat de cijfers die gepresenteerd worden niet kloppen de directeur heeft meerdere keren aan gegeven in de media de werkelijke cijfers uit te geven maar hij is niet welkom omdat die cijfers dus anders zijn dan er wordt gezegd. 2/3 van de IC patiënten zijn gevaccineerd. Er liggen ook ongevaccineerden op de ic maar die hebben niet allemaal geen COVID maar wel long ontsteking door griep of andere oorzaken. Sinds vorig jaar zijn er 2 afdelingen gesloten door te weinig budget dus het is niet zo gek dat ze de toestroom niet goed aankunnen. Ze hebben jaren aangegeven dat er overbelasting is tijdens de griep seizoen en er extra budget vrij gemaakt moet worden voor het opleiden van zorg medewerkers maar dat geld gaat naar 5000 controleurs en het aanmaken van de qr.



Wie zegt nog meer dan, dat de cijfers niet kloppen?

Grappig dat een longarts of internist ? dit zo aan jou vertelt. Ik ben benieuwd welk ziekenhuis hij werkt, dan kan je zo de cijfers nakijken ;)

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:53

pmarena schreef:
Ik vind dat mensen zèlf die verdeeldheid veroorzaken. Als je respect hebt voor andermans mening en iemand gewoon een "goed mens" vindt dan kan je het over heel veel dingen heel erg oneens zijn, maar het toch nog gewoon gezellig hebben :)

Zo had ik van de week nog dat ik plotseling ineens vanuit het niets midden in een QRcode discussie zat, en het mij niet in dank afgenomen werd dat ik begrip heb voor de maatregelen....(omdat we nu eenmaal die ziekenhuizen niet kunnen laten verzuipen, vind ik) en dat werd best een beetje een onprettige sfeer omdat ik er nu eenmaal wat anders over denk.

Ik heb er geen probleem mee dat gesprekspartner er anders in staat, maar zij had er wel een probleem mee dat ik niet mee ging in haar mening. Zij vindt mij nu on-ethisch denk ik :=

Terwijl ik het hier naderhand over had met een andere bekende, die zichzelf een enorme wappie noemt (is ook wel zo, haha) en daar heb ik gewoon een leuk, gezellig gesprek mee gehad want zij staat er net zo in als ik: je vindt die ander een goed, leuk mens en beseft beiden dat je de wijsheid niet in pacht hebt. Dat dingen anders kunnen zijn dan ze lijken. Dat cijfers wel eens niet kunnen kloppen. Dat er verschillende wegen naar Rome leiden...en je misschien helemaal niet naar Rome wilt omdat daar de oplossing misschien helemaal niet ligt ;)

Dus we hebben beiden wel onze eigen meningen en gevoelens, die héél ver uit elkaar kunnen liggen.... maar we verklaren elkaar niet voor gek en zien de mening van de ander niet per-sé als fout maar gewoon ànders.

Wat mij betreft zorgde persoon 1 zèlf voor dat gevoel van verdeeldheid.

Ik vind het best dat anderen een andere mening hebben. Maar als ze een besmettelijk virus kunnen verspreiden dan houd ik ze in fysieke zin liever zo veel mogelijk uit de buurt.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:03

anjali schreef:
pmarena schreef:
Ik vind dat mensen zèlf die verdeeldheid veroorzaken. Als je respect hebt voor andermans mening en iemand gewoon een "goed mens" vindt dan kan je het over heel veel dingen heel erg oneens zijn, maar het toch nog gewoon gezellig hebben :)

Zo had ik van de week nog dat ik plotseling ineens vanuit het niets midden in een QRcode discussie zat, en het mij niet in dank afgenomen werd dat ik begrip heb voor de maatregelen....(omdat we nu eenmaal die ziekenhuizen niet kunnen laten verzuipen, vind ik) en dat werd best een beetje een onprettige sfeer omdat ik er nu eenmaal wat anders over denk.

Ik heb er geen probleem mee dat gesprekspartner er anders in staat, maar zij had er wel een probleem mee dat ik niet mee ging in haar mening. Zij vindt mij nu on-ethisch denk ik :=

Terwijl ik het hier naderhand over had met een andere bekende, die zichzelf een enorme wappie noemt (is ook wel zo, haha) en daar heb ik gewoon een leuk, gezellig gesprek mee gehad want zij staat er net zo in als ik: je vindt die ander een goed, leuk mens en beseft beiden dat je de wijsheid niet in pacht hebt. Dat dingen anders kunnen zijn dan ze lijken. Dat cijfers wel eens niet kunnen kloppen. Dat er verschillende wegen naar Rome leiden...en je misschien helemaal niet naar Rome wilt omdat daar de oplossing misschien helemaal niet ligt ;)

Dus we hebben beiden wel onze eigen meningen en gevoelens, die héél ver uit elkaar kunnen liggen.... maar we verklaren elkaar niet voor gek en zien de mening van de ander niet per-sé als fout maar gewoon ànders.

Wat mij betreft zorgde persoon 1 zèlf voor dat gevoel van verdeeldheid.

Ik vind het best dat anderen een andere mening hebben. Maar als ze een besmettelijk virus kunnen verspreiden dan houd ik ze in fysieke zin liever zo veel mogelijk uit de buurt.


Maar IEDEREEN kan het verspreiden
Dat is het hem nu net

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:03

anjali schreef:
pmarena schreef:
Ik vind dat mensen zèlf die verdeeldheid veroorzaken. Als je respect hebt voor andermans mening en iemand gewoon een "goed mens" vindt dan kan je het over heel veel dingen heel erg oneens zijn, maar het toch nog gewoon gezellig hebben :)

Zo had ik van de week nog dat ik plotseling ineens vanuit het niets midden in een QRcode discussie zat, en het mij niet in dank afgenomen werd dat ik begrip heb voor de maatregelen....(omdat we nu eenmaal die ziekenhuizen niet kunnen laten verzuipen, vind ik) en dat werd best een beetje een onprettige sfeer omdat ik er nu eenmaal wat anders over denk.

Ik heb er geen probleem mee dat gesprekspartner er anders in staat, maar zij had er wel een probleem mee dat ik niet mee ging in haar mening. Zij vindt mij nu on-ethisch denk ik :=

Terwijl ik het hier naderhand over had met een andere bekende, die zichzelf een enorme wappie noemt (is ook wel zo, haha) en daar heb ik gewoon een leuk, gezellig gesprek mee gehad want zij staat er net zo in als ik: je vindt die ander een goed, leuk mens en beseft beiden dat je de wijsheid niet in pacht hebt. Dat dingen anders kunnen zijn dan ze lijken. Dat cijfers wel eens niet kunnen kloppen. Dat er verschillende wegen naar Rome leiden...en je misschien helemaal niet naar Rome wilt omdat daar de oplossing misschien helemaal niet ligt ;)

Dus we hebben beiden wel onze eigen meningen en gevoelens, die héél ver uit elkaar kunnen liggen.... maar we verklaren elkaar niet voor gek en zien de mening van de ander niet per-sé als fout maar gewoon ànders.

Wat mij betreft zorgde persoon 1 zèlf voor dat gevoel van verdeeldheid.

Ik vind het best dat anderen een andere mening hebben. Maar als ze een besmettelijk virus kunnen verspreiden dan houd ik ze in fysieke zin liever zo veel mogelijk uit de buurt.


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ten-vaccin

Je besmettelijkheid is echt niet minder…

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:06

Maar de instelling is meest wel anders. Mensen die zich hebben laten enten hebben in ieder geval hun verantwoordelijkheid genomen om in ieder geval iets te doen aan het verminderen van deze hele sjitsituatie.

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:15

Nee hoor, ik ken gevaccineerden die schijt hebben aan alle maatregelen en het echt alleen maar voor zichzelf gedaan hebben. En ongevaccineerden die zich netjes aan alle maatregelen houden en blijven testen.

De instelling kun je niet beoordelen op wel of geen vaccinatie maar op gedrag wat iemand laat zien, en het is meestal niet zo zwart/ wit als door velen wel gesteld wordt.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:24

Poekkie schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ten-vaccin

Je besmettelijkheid is echt niet minder…


Heb je je eigen bron gelezen?

Citaat:
Gevaccineerden kúnnen dus net zoveel concentratie in het virus hebben, maar is die kans net zo groot als bij niet-gevaccineerden? Met andere woorden: verspreiden gevaccineerden het virus net zo hard als niet-gevaccineerden?

Nee, als je kijkt naar het gemiddelde is er wel degelijk een verschil tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Een team van het Imperial College London test om de paar weken meer dan 100.000 vrijwilligers. Onder de mensen die positief testten, blijken gevaccineerden gemiddeld minder virus bij zich te dragen.

Die laatste conclusie lijkt anders. Dat zit zo: bij de Amerikaanse studies werden mensen getest die al verdacht werden corona te hebben, bijvoorbeeld vanwege symptomen. Bij de Britse studie werd in een willekeurige populatie iederéén getest: mensen met én zonder symptomen.


Daarnaast is het zo dat gevaccineerden met de delta-variant inderdaad een net zo hoge viruspiek kunnen hebben aan het begin van de klachten, maar deze piek wel veel korter duurt en ze dus minder lang zo besmettelijk zijn.

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:32

anjali schreef:
pmarena schreef:
Ik vind dat mensen zèlf die verdeeldheid veroorzaken. Als je respect hebt voor andermans mening en iemand gewoon een "goed mens" vindt dan kan je het over heel veel dingen heel erg oneens zijn, maar het toch nog gewoon gezellig hebben :)

Zo had ik van de week nog dat ik plotseling ineens vanuit het niets midden in een QRcode discussie zat, en het mij niet in dank afgenomen werd dat ik begrip heb voor de maatregelen....(omdat we nu eenmaal die ziekenhuizen niet kunnen laten verzuipen, vind ik) en dat werd best een beetje een onprettige sfeer omdat ik er nu eenmaal wat anders over denk.

Ik heb er geen probleem mee dat gesprekspartner er anders in staat, maar zij had er wel een probleem mee dat ik niet mee ging in haar mening. Zij vindt mij nu on-ethisch denk ik :=

Terwijl ik het hier naderhand over had met een andere bekende, die zichzelf een enorme wappie noemt (is ook wel zo, haha) en daar heb ik gewoon een leuk, gezellig gesprek mee gehad want zij staat er net zo in als ik: je vindt die ander een goed, leuk mens en beseft beiden dat je de wijsheid niet in pacht hebt. Dat dingen anders kunnen zijn dan ze lijken. Dat cijfers wel eens niet kunnen kloppen. Dat er verschillende wegen naar Rome leiden...en je misschien helemaal niet naar Rome wilt omdat daar de oplossing misschien helemaal niet ligt ;)

Dus we hebben beiden wel onze eigen meningen en gevoelens, die héél ver uit elkaar kunnen liggen.... maar we verklaren elkaar niet voor gek en zien de mening van de ander niet per-sé als fout maar gewoon ànders.

Wat mij betreft zorgde persoon 1 zèlf voor dat gevoel van verdeeldheid.

Ik vind het best dat anderen een andere mening hebben. Maar als ze een besmettelijk virus kunnen verspreiden dan houd ik ze in fysieke zin liever zo veel mogelijk uit de buurt.


Ik wilde net zeggen: dan moet je dus IEDEREEN uit de buurt houden, want iedere persoon die je tegenkomt, is potentieel besmettelijk.... maargoed zie dat anderen dat al hebben gezegd.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:34

Maar gelukkig is het zo dat je de 1,5 meter regel weer moet aanhouden.

ik ben gevaccineerd (natuurlijk) werk in het onderwijs waar de besmettingen echt weer over de dijken klotsen.
en doe zelftesten.

Ik heb ouders van 85 die ik heel graag nog een poosje bij me houdt. En waar ik zo mogelijk iedere week bij op visite ga.

De nonchalance van mensen daar kan ik niet tegen. alles wegwimpelen, zeggen dat cijfers niet kloppen, vergelijken met griepgolven, geen verantwoordelijkheid willen nemen voor hun acties, lekker alles bij een ander (kabinet, ziekenhuizen etc) leggen. Nee ik kan daar geen sympathie of begrip (meer) voor op brengen.

Ik wil dat de scholen open blijven maar ook wij lopen nu vast. We moeten klassen naar huis sturen omdat leerkrachten positief testen. Vervanging is er gewoon niet meer.
Kinderen die hoestend en snotterend naar school komen, je moet maar hopen dat ouders hun verantwoordelijk nemen en een (zelft)est bij hun kinderen doen. Maar zelfs dat is vaak teveel gevraagd, want het is zo zielig en je gaat toch geen kinderen testen.
Geen kinderen testen maar wel mensen dood laten gaan omdat het ziekenhuis vol ligt met Covid patiënten die de IC heel lang bezet houden zodat anderen die netjes op hun beurt hebben gewacht nu nog veel langer moeten wachten tot het te laat is.
|o |o |o |o |o |o |o

Hoe kun je dat niet zien. Het niet willen weten of het gewoon ontkennen.

Ik kijk inderdaad anders tegen mensen aan. Heel lief hoor dat je niet wil kiezen en ieder in zijn waarde laat. Tot een van je naasten niet opgenomen kan worden omdat je lieve vriendin die zich niet wilde vaccineren nu toch net eerder op de iC ligt, maar zelf denkt dat het maar een griepje was, een complot van de overheid maar wel graag gebruik maakt van dat ziekenhuis waar het allemaal wel meeviel, waar ze maar moesten opschalen etc etc etc.
:x :x
Laatst bijgewerkt door justkid op 24-11-21 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:37

Persoonlijk ben ik daar ook niet mee gestopt, vond dat echt onverantwoord om die anderhalve meter er op dat moment af te halen....dat was voor mij ook hèt moment om toch prik nr. 2 te halen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:41

Zoolgangster schreef:
Ik ken iemand die een heftige naaldenfobie heeft, en nu zijn de antivaxx theorieën dus koren op de angst voor prikjes fobie van die persoon. Kan iemand mij vertellen hoeveel prikjes per dag je krijgt als je op de IC terecht komt?
Wellicht helpt het.

Ik zou een ander argument zoeken. :+
Op IC krijg je als het goed is een infuus (sowieso bij opname, bij mij is iig bij elke opname zo ongeveer tegelijk met dat ik in mijn kamer kwam, aangeprikt aan een infuus. :+ -nee geen covid opnames.-) en via die infuus wordt alles gegeven. Dat is dus 1 prik.
In het slechtste geval krijg je een diepe katheter en die wordt onder algehele narcose gestoken. Of dat is bij mij iig altijd onder algehele narcose gedaan. Daar krijg je dus niks van mee. Eens er in voel je die verder ook niet meer zitten als ie goed zit.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:46

Met wat geluk mag je bloedsuikerwaarde geprikt worden, een dagcurve met aan het eind van de dag lekgeprikte vingers, ontstekingswaardes die geprikt moeten worden uit de arm waar geen infuus inzit. }> nog los van eventuele bloedverdunners tegen trombose, afhankelijk of je al trombose hebt opgelopen een of twee prikken per dag in de buik. En als je niet zelf kunt eten misschien wel een sonde in je neus en een katheter in je blaas. :))

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:56

karuna schreef:
Met wat geluk mag je bloedsuikerwaarde geprikt worden, een dagcurve met aan het eind van de dag lekgeprikte vingers, ontstekingswaardes die geprikt moeten worden uit de arm waar geen infuus inzit. }> nog los van eventuele bloedverdunners tegen trombose, afhankelijk of je al trombose hebt opgelopen een of twee prikken per dag in de buik. En als je niet zelf kunt eten misschien wel een sonde in je neus en een katheter in je blaas. :))


:')

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:02

karuna schreef:
Met wat geluk mag je bloedsuikerwaarde geprikt worden, een dagcurve met aan het eind van de dag lekgeprikte vingers, ontstekingswaardes die geprikt moeten worden uit de arm waar geen infuus inzit. }> nog los van eventuele bloedverdunners tegen trombose, afhankelijk of je al trombose hebt opgelopen een of twee prikken per dag in de buik. En als je niet zelf kunt eten misschien wel een sonde in je neus en een katheter in je blaas. :))

Zodra je op intensieve ligt heb je sowieso een katheter in je blaas. bloedsuiker is bij mij nooit geprikt en bloedverdunners kreeg ik via mijn infuus alle keren op intensieve. :+ bloed voor ontstekingswaarden werd bij mij ook allemaal via de infuus genomen. Ik heb in al mijn verblijven (en dat waren toch aardig zware operaties) buiten mijn infuus geen andere prikken gehad. :+

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:15

Ayasha schreef:
Zoolgangster schreef:
Ik ken iemand die een heftige naaldenfobie heeft, en nu zijn de antivaxx theorieën dus koren op de angst voor prikjes fobie van die persoon. Kan iemand mij vertellen hoeveel prikjes per dag je krijgt als je op de IC terecht komt?
Wellicht helpt het.

Ik zou een ander argument zoeken. :+
Op IC krijg je als het goed is een infuus (sowieso bij opname, bij mij is iig bij elke opname zo ongeveer tegelijk met dat ik in mijn kamer kwam, aangeprikt aan een infuus. :+ -nee geen covid opnames.-) en via die infuus wordt alles gegeven. Dat is dus 1 prik.
In het slechtste geval krijg je een diepe katheter en die wordt onder algehele narcose gestoken. Of dat is bij mij iig altijd onder algehele narcose gedaan. Daar krijg je dus niks van mee. Eens er in voel je die verder ook niet meer zitten als ie goed zit.

Even uit mijn herinnering, mijn man had een infuus in rug tegen pijn, catheter voor urine en in beide armen een infuus dus dat zijn er al vier. De dagelijkse prikjes nog niet meegerekend.
Wat betreft ernstig ziek op de ic, bij sommigen vallen organen uit dus die liggen ook nog eens op een life support machine. Waarmee je dus via die machine in leven word gehouden omdat lever en nieren er mee opgehouden zijn. Bij Corona dus .

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:21

Mizora schreef:
Poekkie schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ten-vaccin

Je besmettelijkheid is echt niet minder…


Heb je je eigen bron gelezen?

Citaat:
Gevaccineerden kúnnen dus net zoveel concentratie in het virus hebben, maar is die kans net zo groot als bij niet-gevaccineerden? Met andere woorden: verspreiden gevaccineerden het virus net zo hard als niet-gevaccineerden?

Nee, als je kijkt naar het gemiddelde is er wel degelijk een verschil tussen gevaccineerden en niet-gevaccineerden. Een team van het Imperial College London test om de paar weken meer dan 100.000 vrijwilligers. Onder de mensen die positief testten, blijken gevaccineerden gemiddeld minder virus bij zich te dragen.

Die laatste conclusie lijkt anders. Dat zit zo: bij de Amerikaanse studies werden mensen getest die al verdacht werden corona te hebben, bijvoorbeeld vanwege symptomen. Bij de Britse studie werd in een willekeurige populatie iederéén getest: mensen met én zonder symptomen.


Daarnaast is het zo dat gevaccineerden met de delta-variant inderdaad een net zo hoge viruspiek kunnen hebben aan het begin van de klachten, maar deze piek wel veel korter duurt en ze dus minder lang zo besmettelijk zijn.


Yes, dat ze proberen er zo snel mogelijk een andere studie bij te halen om die amerikaanse studie naar de achtergrond te kunnen bannen heb ik gelezen.

En hoe lang geleden het vaccin was gezet staat er ook niet bij, bij geen van beiden. Maakt ook wel wat verschil imo.

Maar de uiteindelijke conclusie is toch maar weer eens dat je eveneens lekker besmettelijk bent met vaccin.

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Anders tegen mensen aankijken door standpunt m.b.t. COVID

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:33

Na dit alles gelezen te hebben concludeer ik dat er dus inderdaad een tweedeling is ontstaan tussen gevaccineerden en mensen die vinden dat vaccineren toch niet helpt,slecht is,of wat dan ook.Discussieren erover is zinloos.Helaas werken de ongevaccineerden eraan mee dat we nu weer op een lockdown afstevenen.Gezellig net voor de Kerstdagen...

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:39

anjali schreef:
Na dit alles gelezen te hebben concludeer ik dat er dus inderdaad een tweedeling is ontstaan tussen gevaccineerden en mensen die vinden dat vaccineren toch niet helpt,slecht is,of wat dan ook.Discussieren erover is zinloos.Helaas werken de ongevaccineerden eraan mee dat we nu weer op een lockdown afstevenen.Gezellig net voor de Kerstdagen...


Zijn niet alleen de ongevaccineerden. Ook de rare regels van de overheid om de QR code als een vrijbrief te zien om weer bij elkaar te komen. En de QR code standaard aan gevaccineerden te geven terwijl die overal de boel kunnen besmetten.

Het is een combi van veel dingen waardoor we nu weer in de oliebol zitten.