Geen coronapas nodig bij sporten in buitenlucht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Geen coronapas nodig bij sporten in buitenlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 16:08

En inmiddels 184 patiënten meer in het ziekenhuis. Gezien de besmettingen van de afgelopen week vliegen we naar boven de 2000.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 17:34

Moderatoropmerking:
Wil jullie er even op attenderen dat we het tablad [CV]CoronaVragen hebben voor uitgebreide gesprekken over besmettingen, vaccineren enzovoorts. Hierbij dan ook het verzoek om daar die discussie voort te zetten.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:40

Shadow0 schreef:
daffie1986 schreef:
Pardon?

Lees jij überhaupt wel wat ik schrijf? HET ZIJN NIET MIJN WOORDEN!!!

Je schrijft toch dit: "Ik vind het belachelijk dat er onderscheid gemaakt gaat worden. Vanuit principe ga ik dus straks gewoon nergens heen. Of ik wel of niet gevaccineerd ben is i.m.o. mijn medische status die voorheen onder een privé wet viel en nu verdwenen lijkt te zijn."

Dat zijn toch jouw woorden, niet die van de rechtzaak? Ik vind dat nogal een statement, en nogal ondankbaar naar het land wat zoveel leed heeft voorkomen.

Citaat:
Daarnaast woon ik hier al sinds vér vóór de covid en of ik wel of niet geënt ben weet je helemaal niet.

Voor covid waren er ook al vaccinaties, en ik kan het niet meer nazoeken omdat er regels zijn gewijzigd in 2019, maar ik kan me dus bijna niet voorstellen dat je Nieuw Zeeland binnengelaten zou worden zonder een serie basisinentingen, zeker niet als je daar bent als niet-toerist.

Mijn woorden zijn idd "medische Status" dus geen "medische discriminatie" dat zijn dus twee totaal verschillende dingen. En waarom ga ik straks nergens meer naartoe? Niet eens vanwege het stukje testen of bewijs tonen. Maar vooral omdat mensen die gevaccineerd zijn niet hoeven te testen terwijl ze dus wel anderen kunnen besmetten. Ik kan het dus ondanks vaccineren nog steeds aan mijn kinderen geven die te jong zijn om gevaccineerd te worden. En dat laatste weegt voor mij zwaarder dan dat ik telkens maar moet laten zien of ik wel/niet gevaccineerd bent.

En dingen waar je niets van weet kun je beter ook niet verkondigen als waarheid, geen nz kent geen enting eisen.

En terug on topic.

Ik snap het niet wat er anders is aan een binnenbak. Die wc snap ik dan nog.

Switch2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:56

OleJon schreef:
Reggledoos schreef:
Sick sick world. Mijn zoon hoopt nu ook Corona te krijgen om van het testen af te zijn :n

Nou inderdaad, zieke wereld.
Heeft allemaal niks meer met corona te maken

Ben ik het helemaal mee eens, zieke wereld :r je bent geen mens meer maar een qr code en het is allemaal zogenaamd om de zorg te ontlasten die ze gewoon steeds verder afbreken |o iedereen moet stoppen met het gebruik van de qr en weer gewoon gaan leven, ja corona is er, die was er en die zal ook blijven, leer er mee leven! En ipv geld te stoppen in boa,s en testcentra dit geld in de zorg stoppen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:29

Och, daar komen ze weer, je bent geen mens meer maar een QR code.
BSN, ID kaart, bibliotheekpas, bankpas, rijbewijs, paspoort , moet ik er nog wat bij zoeken? O ja, DigiD

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 21:32

daffie1986 schreef:
Mijn woorden zijn idd "medische Status" dus geen "medische discriminatie" dat zijn dus twee totaal verschillende dingen. En waarom ga ik straks nergens meer naartoe? Niet eens vanwege het stukje testen of bewijs tonen. Maar vooral omdat mensen die gevaccineerd zijn niet hoeven te testen terwijl ze dus wel anderen kunnen besmetten.

Ik vind het vooral bizar dat je de Nederlandse bezwaren op de situatie in Nieuw Zeeland toe te passen, dat is totaal anders!

Citaat:
Ik kan het dus ondanks vaccineren nog steeds aan mijn kinderen geven die te jong zijn om gevaccineerd te worden.

In Nieuw Zeeland is die kans heel erg klein omdat het virus daar vrijwel niet rondgaat, en goed in de gaten te houden. Dat maakt de overwegingen totaal anders.

Citaat:
Ik snap het niet wat er anders is aan een binnenbak. Die wc snap ik dan nog.

Prima, ontopic. Er is niks anders aan de binnenbak, er is simpelweg voor gekozen om geen nader onderscheid te maken dan buiten en binnen. Had wel anders gekund, maar dan zouden beleidsmakers een beetje meer interesse in de samenleving moeten hebben, en die is er niet echt.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 23:41

Moderatoropmerking:
Hierbij nogmaals het dringende verzoek om de discussie rondom Corona en de maatregelen te verplaatsen naar het daarvoor bedoelde forum en de discussie hier on-topic te houden