Ik heb zelf een vierjarige kruising (NRPS/Fries, nu NRPS stamboek) die ik met zijn 11 maanden gekocht heb en dus al een behoorlijke tijd bij mij is. Veel geleerd samen, doodbraaf dier, maar wel op z'n tijd temperamentvol met zijn Arabische bloed
. Ik wacht bewust met erop zitten: hij is volop in de groei. Op de grond wel van alles aan het doen: longeren, natural horsemanship, rechtrichten, allemaal leuk en het is hierin merkbaar hoe leergierig en slim hij is. Volgend jaar wil ik hem (laten) beleren, als in inrijden. Ik ga dit uitbesteden, omdat ik die eerste meters positief wil laten verlopen en ik zelf geen ontzettende held meer ben na wat angst te hebben opgebouwd na vallen en wat ouder te worden
. Hoop op een goed verloop, twijfel daar bijna niet aan als ik zie hoe hij nu is en hoop er een fijn (rij)paardje aan te blijven houden. Wie gaat er nog meer in 2022 verder aan de slag met beleren onder het zadel? Het lijkt me leuk om hierover te kletsen!

Mooi dier om te zien ook!

volgend jaar gaat ze (merrie van 2,5 jaar bijna) eerst weg om keuringsklaar te laten maken en tegelijk zadelmak. Om daarna weer lekker grotendeels het land op te gaan… hoop drachtig als dat lukt. We gaan haar minimaal belasten wat rijden betreft. 

en ondanks dat ie een oog mist, merk ik bijna niks aan hem, hij is er ook al super handig mee.