Bella Rose 2 van Isabell Werth met pensioen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Bella Rose 2 van Isabell Werth met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 07:46

Equnews
Sport

Afbeelding
Isabell Werth met Bella Rose 2. Foto: FEI/Martin Dokoupil


Isabell Werth reed gisteren naar individueel zilver op de Spelen in Tokio. Ze rekende hiervoor op de 17-jarige Bella Rose 2 (v. Bellissimo) en maakte meteen daarna bekend dat dit kampioenschap de laatste wedstrijd van haar topmerrie was, dat meldt St. Georg.

Het is nog niet bekend waar en hoe de merrie precies afscheid zal nemen van de sport. Wat wel al vaststaat is dat de merrie voortaan ingezet zal worden in de fokkerij. "Ik ben helemaal tevreden met mijn Freestyle', vertelde Werth op de persconferentie. "Het maakt mij dan niet uit of ik zilver, brons of goud behaal. Ik heb immers ook geen abonnement op gouden medailles", voegde ze er nog lachend aan toe.

Elisa2

Berichten: 37156
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bella Rose 2 van Isabell Werth met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:54

Wat een leuke spontane reactie, ze mag ook trots zijn op haar prestaties en die van haar paard. Een mooi hoogtepunt om te stoppen voor de merrie inderdaad. Ben benieuwd naar de nakomelingen.

koend
Berichten: 1256
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Bella Rose 2 van Isabell Werth met pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 10:01

Ik vond haar rit bijzonder knap.
Super paard en heel veel bewondering voor Isabell.

Zelf oudere ruiter, geeft het mij moed dat zij en Carl Hester nog aan de absolute top kunnen meedraaien! Ik wil niet zien hoe ze ’s morgens uit bed kruipen, maar eenmaal in de ring zijn ze top. Respect!