Maar een volgtopic werd toch wel gemist werd mij verteld. Dus bij dezen alsnog een volgtopic

En uiteraard gaan we ook weer verder met de plannen voor 2022!

De veulens van dit jaar:
Doux Ambrezia, geboren op 12 mei om half 3 snachts. Haar moeder is Auri en haar vader is El Maymoun
Voor haar hebben we de vlag uitgehangen, want ze heeft niet alleen een fantastisch karakter, maar blijkt ook nog eens homozygoot voor het champagne-gen, waar we al 4 jaar op hopen!

Doux Doutzen, geboren op 13 juni rond half 11 's avonds. Een classic champagne merrie'tje uit mijn nrps merrie Rose en haar vader hebben we tot haar geboorte stil gehouden, dat is namelijk de Friese hengst Nuttert fan Dijkmaniastate. Dat maakt haar dus 50% Fries (en misschien wel een beetje extra, gezien ze op Fryske grond is geboren

Een perfectere uitkomst had ik echter niet durven dromen van deze combinatie!

Elissandro , geboren op 11 juni vijf voor 12 's nachts. Een super deluxe vos hengstveulentje die wellicht nog gaat (vliegen-)schimmelen. Zijn moeder is het gouden bokt-merrieveulen van 2017, Doux Dycharona en zijn vader is El Maymoun.

Alle drie dus boven verwachting prachtige veulens

Uiteraard zullen Ambrezia en Doutzen hier blijven, maar dat betekent helaas wel dat ik aan de andere kant ook moeilijke keuzes moet maken om weer een beetje in te krimpen. Ik heb gelukkig super goede hulp die het voor mij mogelijk maakt om dit allemaal te doen, want in mijn eentje is dat wbt gezondheid onmogelijk. Dus ik kan niet maar paarden blijven verzamelen

Voor Elissandro en Zennyatto (2020 hengstveulen van Rose) zal ik dus rustig op zoek gaan naar een nieuwe eigenaar en waarschijnlijk gaat er ook nog 1 van de merries verkocht worden.
Gelukkig blijft er wel de mogelijkheid om de fokkerij door te zetten, dus ben ik ook al even aan het nadenken voor de combinaties van volgend jaar. Rose wordt sowieso terug gedekt, ik denk met dezelfde hengst. Ik zou ook heel graag een champagne hengst voor haar willen, maar die zijn helaas niet meer vers beschikbaar en dat heb ik bij haar wel nodig.
Dycharona zit ik te twijfelen tussen een bewezen welsh hengst of opnieuw een champagne hengst.
Ben ook wel benieuwd naar jullie ideeën daarover