Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:19

Groepsimmuniteit gaat m niet worden. Virussen muteren constant. En daar zit m de kneep. Als niemand zich laat enten is het snel een berg mensen minder(iets met survival of the fittest). Met wel enten krijgt je afweer een zetje. Veel handen wassen is slecht voor je afweer. Je denkt toch niet dat ik na stallen mesten mijn handen waste voor het eten.
In contact komen met besmette mensen. Gewoon 14 dagen afzonderen. Niet zeuren. Als je een feestje bouwt buiten geen probleem hou je aan de regels en vergeet niet de paasei op te ruimen. Dat laatste is nog moeilijker heb ik gemerkt. Of ik het eens ben met het beleid is een maar ik ga niet bewust mensen met een zwakke afweer ziek lopen maken. En Covid 19 is helaas geen hoax. Waar ik wel mijn bedenkingen over heb is hoe het ontstaan is.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:31

Morganlefay, maar daar gaat dit topic toch niet over?

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:44

deze hoorde in een ander thuis.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:48

Ik ben heel sterk voor vaccineren. Niet alleen covid , ook bvb de prikken voor kinderen. En dat komt misschien wel omdat ik iemand van de oude garde ben en kinkhoest, polio en mazelen van dichtbij heb meegemaakt bij niet gevaccineerden en gezien heb hoe verwoestend het KAN zijn. En wanneer ik nu zie bij een aantal jonge mensen in mijn omgeving hoe verwoestend Corona kan toeslaan dan kun je het mij niet kwalijk nemen dat ik zwaar pro vaccinatie ben. Dat betekend niet ik iemand zal veroordelen die niet vaccineert maar de vaak jongere generatie die op veel social media vol trots ikprikniet verkondigd op basis van gevoel, dan schud ik wel eens mijn hoofd. Niet vaccineren, of nu nog niet vaccineren prima maar neem die beslissing niet op basis van gevoel maar realisme.

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:54

Ik begrijp je helemaal! Ik werk in de zorg en kreeg vrij snel mijn vaccin aangeboden. Ik heb heel lang gezegd dat ik me niet ging laten vaccineren (of iig niet zo snel!), maar uiteindelijk het toch laten doen door de druk en het gezeur van het ziekenhuis maar ook van mijn vrienden.
Het is je eigen lichaam waar je nog altijd zelf beslissingen voor maakt en als je het niet wilt, dan doe je het niet. Ik heb mijn vaccinatie nu gehad en ben er ergens wel blij om, maar het was oorspronkelijk niet met de volle 100% overtuiging...

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:13

Ik heb zelf ook lang getwijfeld omdat ik op de DKTP vaccinaties na alle kinderziektes ontlopen ben.
Maar ik doe het niet voor mijzelf maar voor mijn medemens.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:49

ElSea schreef:
Ik hoop vooral dat ze je niet indirect gaan verplichten omdat je anders je PCR testen zelf moet betalen. Want ik laat mezelf voorlopig ook het liefste niet inenten, maar met mijn reisschema voor dit jaar zou ik al een goede 500/600 euro kwijt zijn aan testen en ga ik me dan dus wel tegen m'n wil in laten vaccineren. Want dat is gewoon niet op te brengen.

Dat is ook iets wat ik nog mis in deze discussie, want ik ervaar die druk niet zozeer uit mijn omgeving (omdat ik het er ook gewoon weinig over heb omdat ik elk gespreksonderwerp met corona eigenlijk helemaal beu ben) maar dus wel degelijk vanuit andere hoeken.


Dus moeten wij dat maar lekker voor je gaan betalen?
Reizen is een risico, niet-vaccineren is voor 'de groep' ook een zeker risico maar goed, zelfbeschikking enzo, maar wees dan ook zo volwassen om zelf je pcr-testen te betalen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:16

Ik heb Corona meegemaakt onder mijn bewoners, maar ook de gevolgen van de lockdowns voor diezelfde mensen en ik merk nu ook nog steeds welke ravage dat beestje aanricht onder zorgcollega's. Ik hoef misschien niet doodziek te worden als ik besmet zou raken, maar de algehele ravage die de pandemie heeft veroorzaakt qua sociaal leven voor de mensen rondom mij, die hoef ik geen 2e keer mee te maken. En als ik dan mijn steentje zo kan bijdragen, graag.

Daarbij sta ik ook stil bij de realiteit: als je bekijkt hoe goed vaccins het doen die jaaaaaren terug, met minder kennis en techniek toch zo succesvol gevaarlijke ziektes hebben weten van de kaart te vegen? Dan ga ik ervan uit dat het met huidige kennis en kunde echt wel goed zit. Mede omdat de basis van dit vaccin er al jaren was vanuit de onderzoeken naar SARS.

Ze gaan echt niks lossen op de wereld als 50% ervan het loodje zou leggen of zulke zware gevolgen dat alleman op ziektewet moet. Dan betaalt de staat zich pas blauw.

Anoniem

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:20

En het slaat toch weer om in waarom wel vaccineren :(

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:23

Haha nee hoor, het is maar een argumentatie waarom ik me er wel gewoon voor heb aangemeld. Niet waarom een ander het moet doen.
Alleen is het wel jammer dat er in de wel/niet discussie niet alleen gematigde argumenten zijn maar ook zaken waar je broek van af zakken. Zoals inplanten van een chip, je wordt radioactief, het is een controlemiddel van de overheid. Of als je het niet doet dan vermoordt je iedereen uit je nabije omgeving.

Anoniem

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:34

Wil wel even vermelden dat ik absoluut niet tegen vaccins ben. Heb alle vaccins gehad als kind en ook hepatitis b.

Enige waar ik met huidig vaccin tegen aanloop, is dat de langere termijn bijwerkingen nog niet bekend zijn.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:49

Ik snap niet zo goed waarom je moet verantwoorden... tis je eigen keuze maar iedereen eist een antwoord als er gevraagd wordt...

Zo apart hè, waar is je privacy!? Voor jou een vraag en voor mij een weet?


Ik heb ook Corona gehad, zelfs miskraam van gehad.. ( ja dat is niet officieel bewezen maar de koorts was de oorzaak zeer hoogst waarschijnlijk) en de gyn en VK zeiden beide dat ze her vaker zien in eerste 12 weken..


Ook bewoners en collega’s zijn ziek geweest. Ik heb mij pas laten bloed prikken ( meer dan half jaar geleden Corona gehad) en heb nog antistoffen. Ben zwanger en eerst was her “NIET vaccineren! En nu ineens moeten we vaccineren... tsjah...

Licor

Berichten: 2950
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:52

Ik voel de druk ook. Zag bijvoorbeeld laatst weer een nieuwsbericht over een aantal Nederlandse voetballers die zich niet wilde laten vaccineren en dan van Dissel graag met ze in gesprek wilde omdat hij t onverstandig vond, zeker gezien hun voorbeeld functie.. ik vind dat toch behoorlijk wat druk leggen, met name op die voetballers in dit geval.. maar ik voel m zeker ook

Ook de discriminatie rondom t reizen en bezoeken van evenementen etc vind ik echt niet fair en werkt medische apartheid in de hand wat ik zeker niet wenselijk vind.. ook daardoor ervaar ik druk

Ik ervaar ook druk rondom me laten testen bv.. met name gezien mn werk.. ik wil me niet laten testen, maar dan moet ik bij klachten langer in quarantaine.. waardoor vanuit mn werk druk voel.. niet dat mijn werkgever er iets van zegt eigenlijk maar ik snap ook wel dat een werkgever niet zit te wachten op n werknemer die 14 dagen in quarantaine moet bij klachten..

Moet zeggen dat ik van mn directe omgeving minder druk ervaar omdat ik veel mensen om me heen heb die zich ook niet laten vaccineren..

Dusja.. die druk voel ik iedere dag met dit beleid en ik heb er zeker last van.. maar er zit niets anders op dan het maar te ondergaan en mensen op te blijven zoeken die er hetzelfde in staan, want dan draag je die druk iig nog samen.. en ik merk dat de groep die zich tegen het beleid verzet ook groter aan het worden is.. daar voel ik me iig gesteund door en verder ga ik de discussie zoveel mogelijk uit de weg

Edit:
Wat Joyce_eddy hierboven zegt ervaar ik ook.. je hoeft je keuze niet te verantwoorden.. maar iedereen vraagt ernaar en geen antwoord geven voelt eigenlijk gewoon niet echt als een optie.. zeggen dat het een ander niets aan gaat vinden mensen overigens ook erg raar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:59

Licor schreef:
Ik voel de druk ook. Zag bijvoorbeeld laatst weer een nieuwsbericht over een aantal Nederlandse voetballers die zich niet wilde laten vaccineren en dan van Dissel graag met ze in gesprek wilde omdat hij t onverstandig vond, zeker gezien hun voorbeeld functie.. ik vind dat toch behoorlijk wat druk leggen, met name op die voetballers in dit geval.. maar ik voel m zeker ook

Ook de discriminatie rondom t reizen en bezoeken van evenementen etc vind ik echt niet fair en werkt medische apartheid in de hand wat ik zeker niet wenselijk vind.. ook daardoor ervaar ik druk

Ik ervaar ook druk rondom me laten testen bv.. met name gezien mn werk.. ik wil me niet laten testen, maar dan moet ik bij klachten langer in quarantaine.. waardoor vanuit mn werk druk voel.. niet dat mijn werkgever er iets van zegt eigenlijk maar ik snap ook wel dat een werkgever niet zit te wachten op n werknemer die 14 dagen in quarantaine moet bij klachten..

Moet zeggen dat ik van mn directe omgeving minder druk ervaar omdat ik veel mensen om me heen heb die zich ook niet laten vaccineren..

Dusja.. die druk voel ik iedere dag met dit beleid en ik heb er zeker last van.. maar er zit niets anders op dan het maar te ondergaan en mensen op te blijven zoeken die er hetzelfde in staan, want dan draag je die druk iig nog samen.. en ik merk dat de groep die zich tegen het beleid verzet ook groter aan het worden is.. daar voel ik me iig gesteund door en verder ga ik de discussie zoveel mogelijk uit de weg


Je wilt niet testen, niet vaccineren, allemaal prima hoor, maar dan heb je consequenties helaas,maar dat noem je dan weer discriminatie, wat voor steentje wil je dan wel bijdragen aan het oplossen van het probleem als je helemaal niets wilt.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:02

Ik ervaar die druk niet. Ik vind veel gevolgen of restricties als je je niet laat vaccineren heel logisch.
Je hebt de keus, en beide keuze's hebben hun bijbehorende gevolgenen daar moet men dan ook niet over klagen.

Gini
Berichten: 17919
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:07

Tiggs schreef:
ElSea schreef:
Ik hoop vooral dat ze je niet indirect gaan verplichten omdat je anders je PCR testen zelf moet betalen. Want ik laat mezelf voorlopig ook het liefste niet inenten, maar met mijn reisschema voor dit jaar zou ik al een goede 500/600 euro kwijt zijn aan testen en ga ik me dan dus wel tegen m'n wil in laten vaccineren. Want dat is gewoon niet op te brengen.

Dat is ook iets wat ik nog mis in deze discussie, want ik ervaar die druk niet zozeer uit mijn omgeving (omdat ik het er ook gewoon weinig over heb omdat ik elk gespreksonderwerp met corona eigenlijk helemaal beu ben) maar dus wel degelijk vanuit andere hoeken.


Dus moeten wij dat maar lekker voor je gaan betalen?
Reizen is een risico, niet-vaccineren is voor 'de groep' ook een zeker risico maar goed, zelfbeschikking enzo, maar wees dan ook zo volwassen om zelf je pcr-testen te betalen.


Nee, zo werkt het naar mijn mening niet. Als je mensen gaat verplichten om bepaalde dingen te kunnen doen wanneer ze ofwel gevaccineerd zijn ofwel een negatieve coronatest kunnen voorleggen, dan kan je niet de ene ofwel gratis maken en de andere ofwel niet.

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:09

Licor schreef:
Ik voel de druk ook. Zag bijvoorbeeld laatst weer een nieuwsbericht over een aantal Nederlandse voetballers die zich niet wilde laten vaccineren en dan van Dissel graag met ze in gesprek wilde omdat hij t onverstandig vond, zeker gezien hun voorbeeld functie.. ik vind dat toch behoorlijk wat druk leggen, met name op die voetballers in dit geval.. maar ik voel m zeker ook


Druk voelen is relatief hè? Ik zie dit helemaal niet als druk, maar juist als onderkennen van het probleem, dat er genoeg mensen zijn die hun keuze op onjuiste gronden maken (bijvoorbeeld: het vaccin is te snel ontwikkeld), dan is het juist goed om ze bij te praten en ze de keuzes op de juiste gronden te laten maken. Wat dan in theorie nog steeds nee kan zijn.

@Gini: ook voor Elsea is er een 'gratis' vaccin beschikbaar hoor.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:12

Dan vraag ik me nog wel af of de reizen recreatief of beroepsmatig zijn, in het laatste geval ben je nl iemand wel indirect aan het verplichten. Recreatieve reizen vind ik het niet gek als je zelf je PCR test moet betalen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-06-21 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:13

Vaccineren is 1 (of 2) keer, testen moet veel vaker. Heel eerlijk gezegd zou ik me ook liever niet laten vaccineren, ik zou ook liever willen dat het virus niet gekomen was, maar het is er en we moeten er iets aan doen. Wanneer je dan niet met de meute mee wilt en je eigen weg kiezen dan is dat wat mij betreft prima maar wel voor je eigen rekening

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:14

Ayasha schreef:
Dan vraag ik me nog wel af of de reizen recreatief of beroepsmatig zijn, in het laatste geval ben je nl iemand wel indirect aan het verplichten. Recreatieve reizen vind ik het niet gek als je zelf je PCR test moet betalen.


Bij beroepsmatig is dat dan toch de verantwoordelijkheid van de werkgever toch? Het betalen van PCR bedoel ik.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:17

IMANDRA schreef:
Ayasha schreef:
Dan vraag ik me nog wel af of de reizen recreatief of beroepsmatig zijn, in het laatste geval ben je nl iemand wel indirect aan het verplichten. Recreatieve reizen vind ik het niet gek als je zelf je PCR test moet betalen.


Bij beroepsmatig is dat dan toch de verantwoordelijkheid van de werkgever toch? Het betalen van PCR bedoel ik.

Ja tenzij die dan dus zegt ‘dan laat je je maar vaccineren.’ En dan kan je dus kiezen tussen vaccineren of inkomen kwijt. Als haar beroep altijd reizen in houdt. Dan wordt het IMO geen eerlijke keuze meer.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-06-21 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:17

Licor schreef:
Ik voel de druk ook. Zag bijvoorbeeld laatst weer een nieuwsbericht over een aantal Nederlandse voetballers die zich niet wilde laten vaccineren en dan van Dissel graag met ze in gesprek wilde omdat hij t onverstandig vond, zeker gezien hun voorbeeld functie.. ik vind dat toch behoorlijk wat druk leggen, met name op die voetballers in dit geval.. maar ik voel m zeker ook

Ook de discriminatie rondom t reizen en bezoeken van evenementen etc vind ik echt niet fair en werkt medische apartheid in de hand wat ik zeker niet wenselijk vind.. ook daardoor ervaar ik druk

Ik ervaar ook druk rondom me laten testen bv.. met name gezien mn werk.. ik wil me niet laten testen, maar dan moet ik bij klachten langer in quarantaine.. waardoor vanuit mn werk druk voel.. niet dat mijn werkgever er iets van zegt eigenlijk maar ik snap ook wel dat een werkgever niet zit te wachten op n werknemer die 14 dagen in quarantaine moet bij klachten..

Moet zeggen dat ik van mn directe omgeving minder druk ervaar omdat ik veel mensen om me heen heb die zich ook niet laten vaccineren..

Dusja.. die druk voel ik iedere dag met dit beleid en ik heb er zeker last van.. maar er zit niets anders op dan het maar te ondergaan en mensen op te blijven zoeken die er hetzelfde in staan, want dan draag je die druk iig nog samen.. en ik merk dat de groep die zich tegen het beleid verzet ook groter aan het worden is.. daar voel ik me iig gesteund door en verder ga ik de discussie zoveel mogelijk uit de weg

Edit:
Wat Joyce_eddy hierboven zegt ervaar ik ook.. je hoeft je keuze niet te verantwoorden.. maar iedereen vraagt ernaar en geen antwoord geven voelt eigenlijk gewoon niet echt als een optie.. zeggen dat het een ander niets aan gaat vinden mensen overigens ook erg raar..


Wat is er nu in hemelsnaam ook al weer mis met testen?


Diegenen die geen vaccin willen en ook nog eens gratis PCR testen om op reis te kunnen gaan: van twee walletjes willen eten heet dat.
Elke handeling die je stelt heeft nou eenmaal consequenties.

PK_L
Berichten: 544
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:19

Het brengt absoluut heftige reacties teweeg, beide kanten op.

Maar is dit in de kern niet waar het al de gehele coronacrisis om draait? Het belang van het individu (bijvoorbeeld mensen met een sportzaak/horecazaak) wat (hoe l*llig ook) even ondergeschikt wordt gemaakt voor het belang van de samenleving.

Ik las een reactie op mijn LinkedIn feed die mij wel is bijgebleven. Hij had zich wel laten inenten omdat hij er niet is zonder wij. Zonder familie, vrienden, collega's etc. Hij wilde niet dat hij bij elke verkoudheid straks alsnog zou denken: 'Het zou toch niet...?' En wilde zeker niet dat een of ander virusvariant mede via hem zou uitbreiden, waardoor we straks met z'n allen misschien zelfs weer van begin af aan konden beginnen. Dus niet omwille van hemzelf, maar voor anderen heeft hij de prik toch laten zetten. Doe waar je je goed bij voelt, zolang het maar een weloverwogen keuze is.

Niet mijn woorden, maar vond het mooi en zonder oordeel beschreven.

Ikzelf voel de druk niet zo. En ik vind het goed dat het vaccineren niet verplicht is gesteld, maar stiekem hoop ik wel dat wij als samenleving een goede, veilige dekkingsgraad behalen. Ik persoonlijk draag wel mijn steentje hieraan bij.

JMJ

Berichten: 278
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:19

Mindim schreef:
Je wilt niet testen, niet vaccineren, allemaal prima hoor, maar dan heb je consequenties helaas,maar dat noem je dan weer discriminatie, wat voor steentje wil je dan wel bijdragen aan het oplossen van het probleem als je helemaal niets wilt.



Welk probleem?

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:20

Ik ervaar slechts een lichte dwang van mensen die de zorg nodig hebben die ik aanbied.
Ik ben zorgverlener en kom al sinds dag 1 van de crisis bij mensen thuis. In het begin (maart 2020) was men huiverig en wist niemand hoe of wat, maar daarna deden wij gewoon weer huisbezoeken. We mochten niet sluiten van de overheid omdat de druk op de zorg al hoog was. Nu moesten wij mee ontlasten.
Inmiddels zijn de meeste ouderen en kwetsbaren geent, maar ik wil de vaccinatie niet.
Ben doodsbang voor naalden dus dat is de allergrootste drempel voor mij. Tevens vind ik dat er teveel onrust is rondom de vaccins (zeer snel geproduceerd, nieuwe methode met mRNA, astra zenica dat goedgekeurd wordt waar weldegelijk risicoa aan zitten die weggemoffeld worden (zowel door overheid als provaccers) want 1 op de zoveel is nihil en te verwaarlozen.

Je zal het zijn zeg... Of trombose in de familie hebben :+

Gedoe rondom Janssen. Men zegt dat er geen lange termijn effecten zijn maar de leverancier claimt wel dat zij absoluut nooit aansprakelijk gesteld kunnen worden als dat toch gebeurt. Als zij staan voor hun product dan is dat toch compleet onnodig?

Mensen eisen zo ongeveer van een ander dat die zich laat vaccineren.. Waarom? Om anderen niet in gevaar te brengen. Maar... Die anderen zijn toch gevaccineerd dan? Die lopen toch al geen gevaar?

Zelfde met de testen. Iedereen wordt getest voor een test evenement. Iedereen negatief, echter na het evenement zijn er toch 1 of 2 positief... Ja, de test is een momentopname... Oke, dus als 100 man op 1 moment allemaal negatief getest worden zouden ze dus theoretisch allemaal wel ziek kunnen zijn terwijl dat later pas tot uiting komt? Waar zijn die tests dan voor en waarom mag je ook testen zonder verschijnselen? Dat heeft toch geen enkele zin als het slechts een momentopname is.

Anyway, ik vind dat er echt veel teveel haken en ogen aan de maatregelen zitten. Ik hou me aan de 1,5 meter en desinfecteer mn handen voordat ik naar een client ga en wanneer ik terug kom. Maar verwacht niet dat ik ook nog keurig een mondmasker ga dragen tijdens mn werk als ik 1,5meter houdt. En clienten die me een vaccin opdringen krijgen als antwoord : ik ben al gevaccineerd.