Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 06:10

Een mooi voornemen Chissie :j , gaat je lukken .

@Zebrastreep ; fris vond ik het gisteren hier niet, wel nog aardig
wat wind
Ben in korte broek en een shirt onderweg geweest .
En heb nieuwe vrienden ontdekt ha ha _O-


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Goed bezig Renee *\o/*
Garmin geeft mij inzicht te houden hoeveel ik drink .
Dat helpt me ook enorm .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 06:20

T2T die foto's :')
Wat een gewichtsverschil inderdaad! En wooow 7000 kcal, ik zou er niet tegen kunnen eten :=

Lekker bezig, Renee! Toch fijn om een concreet doel te hebben! Mooi kiekje in het bos!

Tof van je nieuwe fiets, Chrissie! Wat voor groep zit erop?

Goedzo, Zebrastreep! En leuk van dat wild :))

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 07:35

culaccino schreef:
T2T die foto's :')
Wat een gewichtsverschil inderdaad! En wooow 7000 kcal, ik zou er niet tegen kunnen eten :=

Daarom ... dat kan geen vet zijn geweest .
Zo was ik vanochtend 63 kg , en dat is ook geen kilo
vet meer . Dat kan gewoon niet .

Maar , reden het eens in de gaten te houden .
Het gewicht , voor en na de training.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 07:49

Het was goed te doen in korte mouwen en korte broek! Ik ging rond 18u fietsen en dat was nog warm zat.
Welke Garmin heb jij T2T? Ik ga eens zoeken of mijn vivoactive 3 dat kan. Drinken is wel iets wat ik altijd grandioos vergeet :+

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:55

Snap niet wat ik fout doe, maar na zondag zit ik helemaal vast. Na het fietstochtje dacht ik dat het warm genoeg was, maar blijkbaar dachten mijn spieren er anders over. Ergens ben ik teveel afgekoeld, het gekke is dat ik niet echt bezweet was ofzo. Ik had een ondershirt en een fietsshirt aan. Het is zeg maar een stijve nek, maar dan richting de schouderbladen, in mijn nek heb ik nog wel iets beweging.

Het is helaas al de zoveelste keer. Ik denk in vervolg toch dat ik me direct om moet gaan kleden bij thuiskomst. Weet niet wat ik ermee aan moet. Ik kom eigenlijk niet zonder pijn de dag door, heel irritant.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:43

Oh zeker irritant zeg... En het is niet de 'pijn' van lang in die houding zitten?
Misschien eens een sportfysio raadplegen?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:55

Nou het gekke is dat we fietsvakanties hebben gedaan met dagen >100km en dit een ritje van nog geen 30km was. Ook fietsen we het hele jaar al, twee tot drie keer per week zo'n 20/25km.

Ik denk dat het hem echt in de kleding zit, alleen het was 24 graden buiten, dus ik had het niet echt verwacht.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:06

Renee1991 schreef:
Welke Garmin heb jij T2T? Ik ga eens zoeken of mijn vivoactive 3 dat kan. Drinken is wel iets wat ik altijd grandioos vergeet :+


Ik voer het in de Garmin Connect app in .
Daar kun je ook een doel instellen .


Afbeelding


Ik heb een Forerunner 735 XT

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:08

Balen Sakura , wel eens een bike fit gedaan ?

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:12

Time2Tri schreef:
Balen Sakura , wel eens een bike fit gedaan ?


Nee, maar er zit wel een nieuwe fiets aan te komen, dus ik denk dat ik dat er dan bij neem. Ik fiets al jaren op mijn huidige fiets.

Ik heb het trouwens ook na het paardrijden in het najaar. Alleen met fietsen nooit last van gehad tot een paar weken geleden. Hoop op een beetje stabiel weer, zit nu elke keer me suf te denken wat aan te doen.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:00

Time2Tri schreef:
Een mooi voornemen Chissie :j , gaat je lukken .

@Zebrastreep ; fris vond ik het gisteren hier niet, wel nog aardig
wat wind
Ben in korte broek en een shirt onderweg geweest .
En heb nieuwe vrienden ontdekt ha ha _O-


[ [url=m/H9qFHj.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/3fPorm.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/fySeU0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goed bezig Renee *\o/*
Garmin geeft mij inzicht te houden hoeveel ik drink .
Dat helpt me ook enorm .



Maar ik zie dat bij jou de zon schijnt :') het was hier gisteren een mix van behoorlijke bewolking en regen. In de ochtend was er nog zon maar ik had eerst nog een examen... Heb wel in T-shirt gefietst en zweette daarbij ook behoorlijk maar dacht later had beter een lang shirt kunnen doen en een korte broek.

@Sakura789

Ik zou ook zeggen een bike fitting. Overigens zijn ze wel prijzig maar daar krijg je ook wat voor terug. Het kan wel enigsinds te maken hebben met kou. Ik had vroeger ook altijd last van dat soort dingen maar dat is wel een stuk minder geworden door mijn zadel even een stuk omhoog te doen. Ik fietste altijd behoorlijk met het zadel jaar beneden (waarom ook :')). Sinds ik mijn zadel hoger heb merk ik dat ik ook beter kan fietsen en meer kracht kan zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:42

Ik denk dat ik de plek van de pijn en dat vastzitten herken, Sakura. Ik krijg er knallende koppijn van en kan ook mijn vinger er niet op leggen. Juist om deze reden heb ik een andere racefiets gekocht waar ik wel goed op zou zitten, maar ik heb het nog steeds vrij regelmatig. Irritant he! Hele warme douche direct na het fietsen helpt me soms, en ik let er meer bewust op dat ik mijn schouders en nek meer ontspan tijdens het fietsen, maar het helpt niet altijd.

Ik heb van de fysio wat oefeningen gekregen; pb maar als je ze wilt weten!

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 21:29

Klopt @ Zebrastreep , hier was het absolute niet koud .
En was er een dun zonnetje .
Net mijn hardlooptraining gedaan en het was maar benauwd , met
een hoge luchtvochtigheid .

@Sakura : ik het een waardebon voor een bike fitting in mijn
verlotingsactie zitten >;)
En proberen meer de positie van je bovenlichaam vanuit je core
te houden , en niet te veel te steunen op je stuur .
Als je "zwaar " steunt krijg je ook bij iedere hobbel in de weg een
dreun in je nek en schouders .

Misschien wel interessant om te kijken :
https://www.avrotros.nl/sportlabsedoc/sportlabsedoc/

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:17

Vandaag gefietst met bokker scooby09, heel erg bedankt voor het navigeren en de gezelligheid :D zo leuk om via dit topic iemand te ontmoeten!

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:28

Em_ schreef:
Vandaag gefietst met bokker scooby09, heel erg bedankt voor het navigeren en de gezelligheid :D zo leuk om via dit topic iemand te ontmoeten!


Ow dat is wel heel erg leuk inderdaad. Fijn dat het gezellig was.

En ik zie dat iedereen weer lekker aan het fietsen is. Ik ben nu ook serieus met iets bezig.

Ik kwam van de week een jonge met een grote eenwieler tegen. Maar het was heel druk dus fietste ik door.
Dat zette mij weer aan het denken dat ik toch een grotere eenwieler moet gaan kopen als ik iets wil.
Gisteren kwam ik hem in de avond weer tegen. Dus even staande gehouden om wat te vragen. Maar van het een komt het ander. Ik heb gegevens uitgewisseld en hij gaat mij helpen en als het mij lukt gaan we samen een stukje fietsen met de eenwielers. Ik vroeg aan hem hoeveel hij fietste en schok er wel een beetje van. Hij deed gister een klein rondje van 20km. En 4 dagen terug had hij nog een ronde van 55km gefietst. Dat vind ik wel veel op een eenwieler.
Maar nu het leuke. Ik ben dus een nieuwe fiets aan het uitzoeken. Alleen dit keer een eenwieler.
Ik denk dat ik al wel een leuke goede eenwieler gevonden heb. (Het is dat ik eerst moet oefenen. Maar daarna spuit ik hem groen. :D )

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 22:49

Ik had het vandaag ook gisteren dus met een verkeerde houding op de fiets. Gevolg een hele vervelende stekende ( maar net dragelijke ) pijn in mijn linkerschouder wat dan door mijn hele arm loopt en doortrekt naar mijn nek en hoofd. En er dan lekker een partij beroerd van worden.

Even paar dagen niet fietsen dus...

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 07:30

Em_ schreef:
Vandaag gefietst met bokker scooby09, heel erg bedankt voor het navigeren en de gezelligheid :D zo leuk om via dit topic iemand te ontmoeten!

Ja was gezellig.... :D
Geef maar gil hoor als je weer keertje mee wil.


Pijn bij het fietsen is altijd vervelend kan verschillende oorzaken hebben ook.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 09:10

culaccino schreef:
Ik denk dat ik de plek van de pijn en dat vastzitten herken, Sakura. Ik krijg er knallende koppijn van en kan ook mijn vinger er niet op leggen. Juist om deze reden heb ik een andere racefiets gekocht waar ik wel goed op zou zitten, maar ik heb het nog steeds vrij regelmatig. Irritant he! Hele warme douche direct na het fietsen helpt me soms, en ik let er meer bewust op dat ik mijn schouders en nek meer ontspan tijdens het fietsen, maar het helpt niet altijd.

Ik heb van de fysio wat oefeningen gekregen; pb maar als je ze wilt weten!


Het stomme is dat ik heel erg panisch ben op de instellingen van de fiets. Ik heb dus ook op de zadelpen een streep staan, daar moet ie exact op, anders voel ik het direct in mijn knie. Dus ik fiets al jaren zonder problemen in deze houding, ook de fietsvakanties. Ik rek, draai en zit vaak even (met losse handen) rechtop om te voorkomen dat ik te lang in dezelfde houding fiets. Ook let ik altijd goed op de ontspanning in het bovenlijf. Ik kan me niet herinneren dat ik het eerder heb gehad. Enige verschil met vorig jaar en het jaar ervoor is de buitentemperatuur en koudere wind. Nou fietsen we ook gewoon in de winter, maar blijkbaar dan toch dikker gekleed.

Het gaat ook om niets 35km gefietst en dan drie dagen niet zonder pijn kunnen functioneren. Terwijl ik na de osteo drie weken terug net weer helemaal goed in elkaar gezet was.

T2T ik was van plan je te sponsoren, nu kan ik helemaal niet meer terug natuurlijk ;)

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 10:20

Sakura789 schreef:
culaccino schreef:

T2T ik was van plan je te sponsoren, nu kan ik helemaal niet meer terug natuurlijk ;)


Tofffff *\o/*

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:16

@Gothico; op youtube zit een Australier dacht ik die op zijn éénwieler de hele wereld over gaat. Echt bizar vind ik dat!

Mijn fiets heeft trouwens een verende voorvork, die doe ik nu maar standaard aan. Meestal doe ik die alleen in dorpen/steden of onverharde paden aan. Wellicht gaat dat nog iets helpen.

Wel echt balen zeg, het is fantastisch weer om te fietsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:57

Slim van die voorvork, Sakura. En heel vervelend! Hopelijk wordt het gauw lekker zomers en doet dat je lijf goed {:}

Leuk, Em en scooby! :)).

En tof, Gothico. Lijkt me moeilijk om op zo'n eenwieler te fietsen!

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 20:57

Hier ook genoten vandaag! Helaas ging de zon vrij snel weg, maar in ieder geval droog gefietst. 50 km, was een mooi rondje.
Afbeelding

Ik werd wel gillend gek van Komoot op m'n telefoon, elke keer de route verkeerd als je even anders fietst dan hij aangeeft. Iemand dus tips voor een prima fietsnavigatie? Waar op te letten?

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 22:04

@Sakura, Ik weet van Ed pratt. Die heeft de hele wereld rond gefietst in 3 jaar. Begonnen op zijn 17de ofzo. Ik er uiteindelijk mee naar mijn werk af en toe voor de lol.
Dat van die vering zou kunnen helpen. Maar ook ik heb er soms last van met mijn ligfiets. Het is bij mij een combi van zweet en koude wind eroverheen. Dit zou bij jou ook het geval kunnen zijn.

@culaccino, Ik heb een 2dehands eenwieler, maar een kleintje. Die is mij eigenlijk te klein. Maar ik pakte die vandaag en na de winter de eerste keer fietste ik tenminste rechtdoor. Het aanleren koste mij een paar uur. Ik denk 3 a 4 uur.

@Renee, Het was zeker mooi weer. Tot in de middag ongeveer. Maar 50km is een mooi rondje.
Zelf gebruik ik als navigatie een Garmin edge tour. Dus geen telefoon aan tijdens het fietsen. Ja voor muziek die ik via een speaker afspeel.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 09:16

Em_ schreef:
Vandaag gefietst met bokker scooby09, heel erg bedankt voor het navigeren en de gezelligheid :D zo leuk om via dit topic iemand te ontmoeten!


Gezellig :j

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:12

Eindelijk had ik ook weer eens tijd om op de fiets te stappen :) en het was echt genieten. Lekker even verstand op 0 en trappen... <3

Afbeelding