Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:23

Zebrastreep schreef:
Wat een monsterit hebben we gereden! Helaas op de helft het toch echt af moeten breken er kwamen regelmatig stortbuien over dus op den duur is daar geen houden meer aan en verkleumd je zwaar! Toen ook maar besloten om te stoppen...

En wat een klimmetjes (zeg maar gerust bergen voor mijn gevoel) zeg! Wel echt hele gave afdalingen wat lekker hard ging. Prachtige omgeving dus wil zeker nog een keer terug.

Ketting kwam nog vast te zitten achter het laatste tandwiel maar gelukkig hebben we dat zelf kunnen repareren.

We zijn wel een beetje teleurgesteld dat we het niet gehaald hebben helaas maar met deze kou, wind, regen en hagel moet je soms helaas keuzes maken en verkleumen vindt ik het niet waard. De fietsen hadden ook best te lijden en kunnen straks een flinke schoonmaak beurt gebruiken.

Vond de klimmetjes tevens wel gaaf omgeving deed mij denken aan Zweden. Zonder regen en windstoten hadden we het denk ik wel uitgefiets maar dit was gewoon iets teveel


Maar als ik het zo lees heb je wel een mooie rit kunnen maken ondanks het weer.
Genieten van de natuur en omgeven is ook belangrijk. :o

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:31

Hoi! Ik heb sinds kort een mountainbike en heb um vlakbij de Edese hei (Driesprong, rode route) staan. Vindt iemand het leuk om een keer met mij samen daar te mtb'en? Ik ben wel een beginner ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:50

Ah joh, Zebrastreep. Een route is ook maar door iemand bedacht; jullie hebben lekker gefietst! Veel belangrijker. Het was inderdaad wel rotweer! Ik wilde op de racefiets naar mijn werk maar toch maar niet :P Komende zondag wordt het opeens warm!

Leeuk, Em_! Mogen we je fiets zien? :)) Ik heb geen mountainbike en woon niet in de buurt, maar je vindt vast leuke fietsbuddies!

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:54

culaccino schreef:
Ah joh, Zebrastreep. Een route is ook maar door iemand bedacht; jullie hebben lekker gefietst! Veel belangrijker. Het was inderdaad wel rotweer! Ik wilde op de racefiets naar mijn werk maar toch maar niet :P Komende zondag wordt het opeens warm!

Leeuk, Em_! Mogen we je fiets zien? :)) Ik heb geen mountainbike en woon niet in de buurt, maar je vindt vast leuke fietsbuddies!


Thanks!
Ik heb m'n fiets tweedehands gekocht. Ik heb er niet zo veel verstand van maar tot nu toe fietst het prima en ben ik er heel blij mee!
Afbeelding

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:00

Ik ook niet, haha. Maar als het maae lekker fietst! Mooi gebied heb je daar om te mountainbiken :j

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:19

Hoi Em ik woon in de buurt van Ede.
Ik fiets de Rode route vaak of de Paarse Lunteren.
Je mag wel keer aan haken hoor gezellig.
Welk merk heb je?

Ja dat weer vandaag was echt pet ik ben ook niet op de fiets gestapt vandaag kon de motivatie niet opbrengen.
Maar genieten staat boven aan toch Zebrastreep.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:39

scooby09 schreef:
Hoi Em ik woon in de buurt van Ede.
Ik fiets de Rode route vaak of de Paarse Lunteren.
Je mag wel keer aan haken hoor gezellig.
Welk merk heb je?

Ja dat weer vandaag was echt pet ik ben ook niet op de fiets gestapt vandaag kon de motivatie niet opbrengen.
Maar genieten staat boven aan toch Zebrastreep.

Leuk! Ik zal je een pbtje sturen. Het merk is Giant :)

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:21

@Gothico

Klopt hoor , de omgeving is zeker ook belangrijk! Alleen de koude wind en regen verpeste het wel zodanig dat ik niet zoveel zin had om naar de omgeving te kijken :')

@culaccino

Heb je gelijk in haha , het weer was ook niet te doen. Ik zag het opeens 25 graden hier , en dan nu 3 dagen regen gehad....

@scooby09

We begonnen met goede moed en veel motivatie maar dat liep al snel terug.

--

Vandaag toch terug gereden naar Rheden en nu gestart vanaf het vliegveld. Per toeval kwamen we precies uit op de plek waar we gisteren gestopt waren dus op zoek naar de rode lussen. Eerst kwamen we bij de rode lus Granny. Hadden we na wat filmpjes niet veel van verwacht maar er zat een stuk naar beneden tussen wat ik wel de beste track vond die ik ooit heb gereden. Flink naar beneden en een keer een goede jump kunnen maken , vond het echt heel tof!

Daarna door naar de pump track maar die voelde wat ongemakkelijk en stroef en was behoorlijk nat. De klim omhoog hebben we dan ook gelopen want dat was echt wat te gek met die boomstammen. Ketting kwam (alweer) vast te zitten achter het blad.

Daarna door naar Niner Shooting Trail ( heet volgens mij wel anders) en dit was toch ook wel een pareltje naar beneden. Weer nieuwe dingen uit kunnen proberen zoals een trappetje af. De drops heb ik niet gedaan die waren mij wat te heftig. En nog een prachtige IJslander gespot die rustig bij de drops stond te chillen :') Overigens kwamen we ook nog Schotse Hooglanders tegen die midden op de weg stonden leuk om te zien!

Daarna weer terug naar de auto. Vriendin van mij was helemaal kapot en kon eigenlijk niet meer dus via de weg maar terug gereden en nu lekker gaan genieten van welverdiende Spareribs. :j

Ik wil hier graag nog eens terugkomen aangezien mijn vergunning dit hele jaar nog geld. Mochten er nog mensen in de buurt zijn die dit ook willen laat maar weten wil echt deze zomer nog eens terug voor de rode lussen en de mooie afdalingen op brede paden want oh wat waren die ook gaaf.

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 17:41

Klinkt goed, Zebrastreep! Had je je GoPro nog mee? En even naar de fietsenmaker, ik ben geen techneut maar ik denk dat ze je derailleur even beter moeten afstellen :j

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 19:33

Ik heb toen de gewone route gevolgd en niet die zijtracks...
Vind de omgeving erg mooi fietsen.
Het is het zeker waard er nog eens heen te gaan.
Je vergunning is op nog een aantal andere tracks ook geldig.

Zou je fiets even weg brengen idd dat is niet zoals het hoort.

Hier net ook weer hagel ik wil gewoon zomer en een graad of 20. {:}

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 21:05

Jaaaa *\o/* 20 graden + wil ik ook .
Had net geluk , heb 1,5 uur intervaltraining buiten gedaan .
Alleen op de laatste 10 min naar huis een paar drupjes gehad .
Maar warm is anders ...had bevroren handen erna .. :brr:

Welkom Em_ :j

Geniet ervan , ondanks met matige weer Zebrastreep .

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:11

Zo , ik ben klaar voor vandaag .
Een rondje gefietst van bijna 95 km , maar pfff er stond toch nog een best briesje .
Had in het laatste blok wat last van krampen in de benen .
Daarna toch nog een half uur hardgelopen ... maar dat ging wel eens makkelijker .

Even spam : :o
Ik heb op mijn sponsor website voor KiKa een update geplaatst.
Wie de komende 4 weken een donatie doet , neemt automatisch deel aan een verloting *\o/*
Check hiervoor de link in mijn Onderschrift, het is voor een goed doel :j

Anoniem

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:20

Mooie afstand, T2T! En goed bezig met je werving :)) Ik heb je eerder al gesteund en heb een dure tijd in aantocht, maar ik hoop dat je een mooi bedrag bij elkaar kunt krijgen!

Nou, wat een temperaturen vandaag! Ik heb ook weer eens een rondje getoerd. Hier stond ook een stevige wind op de dijk, maar wat een mooie dag vandaag!

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 19:56

@T2T Je hebt een mooi rondje gefietst.

Ik heb vandaag ook 71km gefietst. Er stond inderdaad wel een aardige wind. Hierdoor kon ik de ene kant op lekker door knallen. Maar ik heb onderweg een kleine hagelbui gehad. En ook ik kreeg last op de terugweg van mijn benen. Ik was ook behoorlijk moe. Ik ben zo stom geweest om op driekwart van die 70km te gaan klimmen. Maar wat omhoog gaat moet ook een keer naar beneden. Dus zonder trappen 50km/u gaan is relaxed. Al had ik wel moeite met de laatste 10 km.

En nu ben ik helemaal gesloopt. Maar ik moet nog even naar mijn paard op en neer. Die heb ik vanmorgen eerst zijn benen gewassen. Die moet ik verplicht zo af en toe doen. En dus zo nog 8 km fietsen. Maar die neem ik niet op. Ik fiets het iedere dag namelijk.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:01

culaccino schreef:
Mooie afstand, T2T! En goed bezig met je werving :)) Ik heb je eerder al gesteund en heb een dure tijd in aantocht, maar ik hoop dat je een mooi bedrag bij elkaar kunt krijgen!


I know ..thanks
Maar ik dacht gooi het nog maar effe onder de aandacht :o
De prijzen zijn vooral sport gerelateerd .
Mijn actie promoten mag natuurlijk ook :j

@Gothico ; gesloopt ben ik ook .
Heb stiekum best gezweet vandaag en veel vocht verloren denk ik .
Vanochtend was ik 64,3 op de weegschaal , en na mijn training 62,2 .
Maar kwam niet nat gezweet van de fiets , denk dat het verdampt is ?

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:07

Redelijk stille meelezer, maar ik heb ook gedoneerd :j

Hier zoetjes aan weer aan het opbouwen, deze week 85 km gefietst. Nu lekker een weekje vrij, dus woensdag ga ik mooi bij m'n ouders langs de Waal fietsen.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:09

Wauw, dat is een flink verschil in gewicht @T2T.. mooie training ook weer achter de rug. Ik hoop komende week weer op de fiets te stappen :) afgelopen weken vooral hardgelopen en gekickboxt. Ook lekker, maar toch.

Gothico

Berichten: 1347
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 22:15

Hebben jullie ook last gehad van benauwd weer? Ik had er het laatste stuk best wel last van. En ja ik heb ook aardig gezweet.

Maar T2T 2,1kilo eraf is niet alleen vocht neem ik aan. Dat is best wel veel.

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 05:52

Renee1991 schreef:
Redelijk stille meelezer, maar ik heb ook gedoneerd :j
.


Thanks *\o/* , heb je gisterenavond gedoneerd , RD A.... ?
Lekker hoor een weekje vrij :j

Twee kilo is idd best veel , maar om een kilo vet te verliezen
moet je iets van 7000 Kcal verbranden .
Ik weet wel dat mijn Intracellulaire vloeistof in de cellen best hoog is .

Any way , ga ik dit eens vaker doen .Me wegen voor en na lange
trainingen bij warm weer . :j
Zojuist iig 62,6 op de weegschaal .

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:03

Ja dat was ik :j

Time2Tri

Berichten: 6132
Geregistreerd: 07-09-07
Woonplaats: Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 08:17

Renee1991 schreef:
Ja dat was ik :j


Toppie , Thanks <3

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:00

Ik heb gisteren ook gefietst, benauwd maar gelukkig wel tussen de hoosbuien door!
Doel in mei is nu om elke week 100 km te fietsen, verdeelt over drie ritten.

In augustus komt mijn mountainbike binnen dus kan van het najaar en de winter de bossen in :D

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:05

Chrissie schreef:
Ik heb gisteren ook gefietst, benauwd maar gelukkig wel tussen de hoosbuien door!
Doel in mei is nu om elke week 100 km te fietsen, verdeelt over drie ritten.

In augustus komt mijn mountainbike binnen dus kan van het najaar en de winter de bossen in :D


Dat is een mooi aantal kilometers in de week :j Oeh een nieuwe fiets wat voor eentje is het geworden?

--
Vandaag weer op de thuisbasis gefietst. Vond het nog wel wat fris moet ik zeggen maar wel een stuk beter dan fietsen met 9 graden. Wind was ook nog wel pittig maar op de terugweg voor de wind ging wel lekker snel.

Op de route zelf leek het hevige klimmen bij Rheden wel wat effect te hebben gehad vond het een fijn rondje. Nog leuk wat wild gespot maar elke keer waren ze weer snel verdwenen. Wel weer flink wat motivatie om weer meer te gaan fietsen in de week.

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 20:42

Wat leuk dat jullie een fietsweekend weg zijn geweest, willen wij ook nog een keer doen!

Een Wilier 503x pro 2021. De fiets was besteld door iemand maar had de fiets gecancled en precies mijn maat. Wordt waarschijnlijk in augustus geleverd :)

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 21:56

Goed bezig Chrissie! Daar zit ik nu ook ongeveer op :j
Ik merk dat de uitdagingen van m'n Garmin horloge me behoorlijk motiveren. Lekker suf natuurlijk, maar als het werkt dan werkt het. Ik doe nu mee aan de may joy rides (250 km wielrennen in mei) en de step month (300.000 stappen). Best fijn! Toch vandaag ook nog even 30 km weggetrapt na een drukke dag, omdat ik dat doel wil halen :')

Afbeelding