Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 20:24

Wat een schatje! Die maand kan niet snel genoeg voorbijgaan denk ik :D

Dais_

Berichten: 4029
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:03

Heerlijk dat klein spul <3.

Jammer dat de buren er geen rekening mee willen houden GoldenArrow, zeker als zichtbaar is dat ze in paniek raken. Hier zijn ze juist super meedenkend maar de paarden geven nergens om. Ze zijn nu ook 2 volle dagen bezig geweest náást ons land (ze kunnen ze aaien vanaf de trekker ongeveer), maar die paarden geven er niks om.

Die koeien die een eind verderop op de dijk lopen, die zijn véél enger!!


Hier is er in totaal 9mm gevallen :D. Mijn kunstmest zie ik ook niet meer liggen dus dat is mooi.

De hoeven zijn ook iets zachter dus ik heb net de stralen en steunsels gedaan van Indy, lekker buiten los met de ondergaande zon. Quinta laat zich natuurlijk niet pakken, die ziet de bui al hangen haha.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:50

Dat grote trekkers niet spannend zijn, maar de koeien van de buurman wel (of die witte bakfiets die voorbij komt over de weg :wow: ): herkenbaar!

Bianca, welke weerstand heeft je draad? Het getal bij de Ohm wil je zo laag mogelijk hebben voor goede geleiding. Anders even je nieuwe draad afkoppelen, opnieuw meten en daarna de draden stuk voor stuk aankoppelen en tussendoor meten. Das mijn methode als de stroom laag is. Eerst alles afkoppelen en dan stuk voor stuk de boek weer aankoppelen. In de winter koppelen we sowieso de weides af, die worden aangekoppeld als er ook daadwerkelijk paarden komen te lopen op dat stuk.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:51

Robijntjah schreef:
[ [url=m/Tt84vA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jVaRCc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jA13MO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ArYXSE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ahh knap dier <3

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 21:56

goldenarrow schreef:
Hier onze andere nieuwe aanwinst trouwens. Is een zoon van de merrie die we gekocht hebben. We hebben hem puur voor de verkoop, net even wat foto's van hem gemaakt :)
[ [url=m/qrbuqE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ICN06p.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook zo’n gave <3

Dais_

Berichten: 4029
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:13

Ik heb mijn draden ook net doorgemeten en er staat overal tussen de 8,7 en 9 kv op, dat is goed toch? Het veroorzaakt geen brandwonden, je schrikt er wel van.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 22:43

Ja hoor, das een mooi getal :j Ik streef altijd naar minimaal 5, dat is voldoende om iedereen op de goede plek te houden.
Hij kan hoger, maar ik denk dat er koord bij zit wat een hoge(re) weerstand heeft dan ik zou willen. Ik weet zeker dat er eigenlijk te veel geknoopt is en dat een deel van het lint ook een te hoge weerstand heeft. Als het stuk gaat, investeer ik wel in wat beters, toen we dit aanlegden wisten we nog niet wat we nu weten.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:30

Ik heb geen idee van de weerstand :+ echt een leek hierin! Was al zo trots dat het eerste deel zo goed “werkte”.

Dit is het lint dat we hebben: https://www.agrishop.nl/3x-voss-farming ... bordj.html

Het is hetzelfde lint als het eerste stuk, dat ging prima. Ik heb 2 plaatsen gevonden waar een stuk gaas (om een boom heen) en een struik die (door de wind) toch wat tegen het draad aanzitten. Ik ga morgen weer even snoeien en dan nog eens kijken en anders de water tip proberen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:49

0,16 Ohm is helemaal prima :j

Happinez

Berichten: 8375
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 23:52

Ik lees straks nog even bij , maar zijn er misschien ook mensen hier die met dit model boxen ervaring hebben ?
Heb je hierbij geen geklier of vastpakken van de wanden ? :o


Afbeelding

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 07:08

Volgens mij wilde utopia zulke boxen maat of ze die al heeft weet ik niet?

Ik heb geluk gehad lijkt het, of nouja Diddle dan. Buiten een ietsje warmer en ietsje voller been (niet te zien, moet echt op voelen) is hij nog heel. Vanavond nog maar even een stuk wandelen over het harde rechtuit.

Wat balen goldenarrow dat de buren zulke dingen niet aangeven. Hebben ze een loonwerker die voor hen rijdt? Want dan zou het nog best kunnen dat die van niks weet, zou je het die mensen nog kunnen vragen?
Hier maar aan 1 kant niet eigen weide, maar degene die daar boert is een goede vriend. Die appt, inclusief filmpje van de (uitblijvende) reactie van de paarden als hij er is. Maar ik vind het toch altijd fijn

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:13

Wat een dotje dat katje <3

Wat fijn dat het mee lijkt te vallen bij Didl.

Loonwerkers die van te voren wat laten weten....gaat je niet lukken.
Die lui hebben geen klok en geen telefoon denk ik.

Hier moeten ze wat laten weten anders is de poort dicht.
Krijgen we ook telefoon, morgenvroeg om 10 uur zijn we er of over een uur zijn we er.
Nooit is dat zo. Uren later of een dag later komen ze opdraven.
Poort die dan steeds open staat, paarden binnen. Bah bah zo'n hekel aan.
Maar probeer me er wat bij neer te leggen want hoor nergens anders.

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:27

.
Laatst bijgewerkt door Akshay op 27-09-23 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:30

Haha dat laatste zo herkenbaar. Als de onze hooi komt leveren en zegt 18u, weten we dat het eerder 20u zal worden; en nog waarschijnlijker eigenlijk pas de dag erna. Als we toch thuis zijn dan laten we het gaan, hij komt ooit wel opdagen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:31

Hier 2 x ingeschakeld en 2 x op tijd _O-

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 08:34

Hoe dan Robijn, echt hoe dan? :+
Hier al 17 jaar nog niet 1 keer.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:00

Hier zijn ze altijd wel redelijk op tijd. Altijd op de dag dat ze zeggen en in het tijdsvak, maar dat is ruim, want dat is voor de lunch of na de lunch meestal :')

Akshay
Berichten: 2066
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:04

Robijntjah schreef:
Hier 2 x ingeschakeld en 2 x op tijd _O-

Vertel je geheim :))

Ik moet toegeven, het is verder wel echt een champ. "Heb vanmiddag jullie wei ook kunstmest gegeven want kwam toch langs en zag dat het nodig was"

"Heb de slootkanten bij jullie ook met de klepelmaaier gedaan, was toch bezig bij mezelf op het land"

Dat zijn dan weer de dingen waardoor hij een lintje verdient ;)

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:07

Oh superfijn!

Gelukkig hebben wij de loonwerker voorlopig niet meer nodig, lekker zelf aan de slag.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:08

En dan komen ze nog hooien omdat jullie ze besteld hebben... ik heb eens meegemaakt dat ik bij mijn wei aan kwam en daar bleek al het gras gemaaid te zien, terwijl ik niemand opdracht gegeven had (sta je daar met 2 paarden aan de hand en kun je weer om keren).
Bleek dat de 'dader' dacht dat ik het was geweest die langs geweest was, maar het bleek mijn buurvrouw te zijn voor de wei achter haar huis. "Ja jullie hebben allebei van dat korte haar".....
En vervolgens er niks aan willen doen ;( Dus ik met de buren samen het stuk bij elkaar staan harken en van de wei af halen -O-
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 30-04-21 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:09

Akshay schreef:
Robijntjah schreef:
Hier 2 x ingeschakeld en 2 x op tijd _O-

Vertel je geheim :))

Ik moet toegeven, het is verder wel echt een champ. "Heb vanmiddag jullie wei ook kunstmest gegeven want kwam toch langs en zag dat het nodig was"

"Heb de slootkanten bij jullie ook met de klepelmaaier gedaan, was toch bezig bij mezelf op het land"

Dat zijn dan weer de dingen waardoor hij een lintje verdient ;)


Dat is wel heel lief! Onze boer kwam ook meteen helpen toen mijn oudste paard ingeslapen werd, om hem met zeil en tractor voorzichtig uit de wei te halen. Ben ik hem nog steeds dankbaar voor.

Karin_deB

Berichten: 8251
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:23

Gefeliciteerd met alle nieuwe aanwinsten!

Hier toch wel buitjes gehad en het gras lijkt meteen groener :D (is vast omdat alle stof er nu af is :') ).
Wel grappig, ik hoef het weerbericht niet te checken. Ik werd wakker en alle boeren waren aan het gieren, ik zei tegen mn man ah het gaat regenen!

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 09:36

Ik denk dat wij maandag ons andere snackweitje nog even gaan bemesten!

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:23

Haha herkenbaar met “afspraken” maken. Over het algemeen gaat het soepel, wij werken allebei thuis en ze moeten langs het huis af. Kan niet missen.

Stroom is hier weer naar 8000-10000 volt. Was 12000 dus kijk het even aan. De zwarte is zo boos als hij het gras af moet, als die doorheeft dat de spanning laag is wandelt hij zo door het lint heen de wei weer in...

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 10:27

Hier maar 1 keer een afspraak gehad met loonwerker en dat ging oo een manier van nou als ik tijd heb dan. Had ook geen haast, dus dat scheelde. Hier krijgen ze hun hapje als ze van de wei afkomen en dat werkt erg goed. Ze komen zelf aangerend.
Hier is alles ook groener en voller. Fijn.